يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۰۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
روزی مردی از اهالی چین به درِ خانۀ امیرالمؤمنین(ع) آمد، حضرت از او پرسید آیا در چین ما را مى‌شناسند؟ او نیز عرض کرد: آری ای آقای من....
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، برخی دربارۀ وجود و امکان معجزه تردید دارند که در چنین فضایی شایسته است برای فهم بهتر و صحیح‌تر به بیانات اهل‌بیت (ع) مراجعه کنیم.

امام صادق(ع) در اهمیت این امر می‌‌فرمایند: «المعجزه علامهٌ لله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب؛ «معجزه» نشانه‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و رسولان و حجتهای خود نمی‌‌دهد تا به وسیله‌ آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود».

در ادامه به یکی از معجزات امیرالمؤمنین(ع) اشاره می‌شود:

    محمّد بن سنان مى‌گوید: به در خانه امام صادق(ع) آمدم، حضرت فرمود: دم درِ خانه کیست؟

    گفتم: مردى از چین است.

    امام(ع) اجازۀ ورود داد. حضرت از او پرسید آیا در چین ما را مى‌شناسند؟

    آن مرد گفت: آرى، اى آقاى من.

    حضرت پرسید: با چه چیزى ما را مى‌شناسند؟

    آن مرد گفت: اى فرزند رسول خدا! ما در آنجا درختى داریم که هر سال گل‌هایى می‌دهد که هر روز دو مرتبه رنگشان تغییر می‌کند، در ابتداى روز، روی آن نوشته مى‌شود: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ‌، مُحَمَّدٌ رسول الله‌» و پایان روز نوشته مى‌شود: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ‌، على خلیفة رسول الله»

متن حدیث:

وَ مِنْهَا: مَا رُوِیَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى الصَّادِقِ ع فَقَالَ لِی مَنْ بِالْبَابِ قُلْتُ رَجُلٌ مِنَ الصِّینِ قَالَ فَأَدْخَلَهُ فَلَمَّا دَخَلَ قَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع هَلْ تَعْرِفُونَنَا بِالصِّینِ قَالَ نَعَمْ یَا سَیِّدِی قَالَ وَ بِمَا ذَا تَعْرِفُونَنَا قَالَ یَا ابْنَ رسول الله إِنَّ عِنْدَنَا شَجَرَةً تَحْمِلُ کُلَّ سَنَةٍ وَرْداً یَتَلَوَّنُ فِی کُلِّ یَوْمٍ مَرَّتَیْنِ فَإِذَا کَانَ أَوَّلُ النَّهَارِ نَجِدُ مَکْتُوباً عَلَیْهِ  لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رسول الله وَ إِذَا کَانَ آخِرُ النَّهَارِ فَإِنَّا نَجِدُ مَکْتُوباً عَلَیْهِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ عَلِیٌّ خَلِیفَةُ رسول‌الله».


(الخرائج و الجرائح، ج2، ص569، ح25)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
من این روایات را قبول دارم اما اشاعه گسترده چنین روایاتی چه ثمره ی علمی و معرفتی برای مردم دارد؟ در مقابل روایاتی که جنبه ی عقلانی و افضلیت اهل بیت ع را می رسانند این روایات چه جایگاهی دارد؟ خصوصا اینکه دستاویزی برای تمسخر کسانی میشود که اعتقادی به ان ندارند!
به عنوان دوست و دلسوز شما عرض می کنم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها