أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۸۵۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
از دوگانه خيالي جنگ و صلح تا دوگانه واقعي عزت و ذلت:
چنانچه با روي كار آمدن دولت يازدهم و در ايام پسابرجام همواره يكي از گزاره هاي ثابت حسن روحاني و ساير دولتمردان ، از بين بردن سايه جنگ با برجام بود. سخني كه با واكنش رهبر معظم انقلاب نيز روبه رو شد و ايشان در ٢٧ بهمن ماه سال گذشته در ديداربا مردم آذربايجان بيان داشتند: اينكه گفته مي شود اگر برجام نبود جنگ در ايران حتمي بود ؛ دروغ محض است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اصلاح طلبان همواره در ايام انتخابات، با ايجاد دوگانه جنگ و صلح  و به راه انداختن ترس و دلهره دربين اقشار خاكستري مردم كه بخش اعظم آراي انتخابات را تشكيل مي دهند ، سعي در بهره برداري و پيشبرد اهداف سياسي خود دارند.

چنانچه با روي كار آمدن دولت يازدهم و در ايام پسابرجام همواره يكي از گزاره هاي ثابت حسن روحاني و ساير دولتمردان ، از بين بردن سايه جنگ با برجام بود. سخني كه با واكنش رهبر معظم انقلاب نيز روبه رو شد و ايشان در ٢٧ بهمن ماه سال گذشته در ديداربا مردم آذربايجان بيان داشتند: اينكه گفته مي شود اگر برجام نبود جنگ در ايران حتمي بود ؛ دروغ محض است.

چنين سياستي تقريبا همانند همان سياستي است كه آمريكايي ها در مواجهه با ايران به كار ميگيرند و با سخنرگفتن از حمله نظامي به دنبال تن دادن ايران به خواسته هاي خود هستند و چه بسا اگر مسئولاني با باورهاي ضعيف و ترسو بر سركار باشند مي توانند به خواسته خود برسند.

علي اي حال پس از حمله اخير آمريكا به سوريه، باز هم اصلاح طلبان آماده بهره برداري از اين موضوع شدند و با به راه انداختن دوگانه خيالي جنگ و صلح در اذهان عمومي خود را براي نتيجه گرفتن در انتخابات ٢٩ ارديبهشت آماده مي كنند گويي كه مردم ابزاري براي رسيدن به خواسته هاي سياسي اين افراد هستند.

اما در اين بين مي توان به دوگانه اي ملموس در سالهاي اخير اشاره نمود كه آن هم دوگانه عزت و ذلت است.

ما در سالهاي اخير و در دوران فعاليت دولت يازدهم شاهد مواضع خصمانه كشورهاي همسايه و خاورمياته هستيم و در مقابل مشاهده مي شود كه وزارت خارجه مواضعي كاملا انفعالي را در پي مي گيرد و حداكثر به پاسخي كاملا ديپلماتيك ختم مي گردد.

اين رويه باعث افزايش روزافزون مواضع ضدايراني ساير كشورها شده تا علي رغم دست برتر ايران در منطقه، عزت كشورمان در عرصه ديپلماتيك خدشه دار شود.

اتفاقي كه ميتوان نمود آن را در بي ارزشي پاسپورت ايراني طي ٤ سال گذشته و برخوردهاي نامناسب با ايرانيان در كشورهايي همچون تركيه، عربستان و انگليس مشاهده نمود.

اين موضوع نشان مي دهد كه دولت يازدهم در عرصه ديپلماتيك و پس از مذاكرات فراوان با آمريكا و ساير كشورهاي غربي نه تنها نتوانست عزتي را در عرصه خارجي براي كشور به ارمغان آورد بلكه به كررات شاهد توهينها و گستاخي هاي مقامات ساير كشورها و علي الخصوص همسايگان به جمهوري اسلامي ايران هستيم.

علي اي حال به نظر مي رسد بيان سخناني در راستاي ايجاد دوگانه خيالي جنگ و صلح تنها وسيله اي براي جمع آوري آرا در انتخابات بوده و موضوعي كه كشورمان با آن مواجه است دوگانه عزت و ذلت است كه مي بايست دولت دوازدهم در جهت افزايش روزافزون عزت و پايان دادن به ذلت هاي به وجود آمده در ٤سال اخير حركت نمايد.

جدول ذيل اظهارات ضد ايراني مقامات ساير كشورها در يكسال گذشته است كه به نظر بينندگان محترم مي رسد.

اظهارات مقامات آمريكايي و اسرائيلي عليه ايران به دليل تعدد فراوان در جدول ذيل نيامده است.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها