يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۷۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
وقف چی با بیان اینکه دو نرخی شدن نان عاملی برای ایجاد رانت تلقی می‌شود، گفت: نرخ نان باید بر طبق درآمد پایین‌ترین دهک جامعه تعیین شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس درباره وضعیت نرخ نان در کشور،گفت: دو نرخی بودن نان هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد زیرا نان جز اساسی ترین کالایی غذایی شهروندان به شمار می آید، بنابراین دولت باید برای جلوگیری از ایجاد رانت نرخ نان رابه طریق تک نرخی و واحد اعلام کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ نان به دو طریق آزاد و دولتی بطور همزمان می تواند منجر به رانت شود، تصریح کرد: نرخ نان نباید هیچ گونه فشار اقتصادی  بر مردم وارد کند.

وی ادامه داد: نظارت اصولی و منطقی برکیفیت نان موجب ارتقای سرانه سلامت مردم می شود؛ بنابراین مسولان ذی‌ربط باید با بطور مستمر شرایط پخت نان  را در کشور کنترل کنند.

تولید نان صنعتی در کشور شناسنامه دار شود

وقف چی افزود: تولید نان صنعتی در کشور باید شناسنامه دار شود تا بتوان بر توزیع برخی از نان های صنعتی که هیچ گونه نشانی ندارند، نظارت جامع شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سازمان های استاندارد و غله توزیع نان صنعتی در کشور را شناسنامه دار کنند،تصریح کرد: مشخص نبودن مبدا تولید نان می تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها