أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۸۷۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
هر سال با آغاز فصل گرده‌افشانی گیاهان، عده بسیاری دچار آلرژی می‌شوند، اما صرف‌نظر از علت و علائم آن، خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان، امگا۳ و ویتامین C به عنوان راهکارهای تخفیف علائم این آلرژی شایع آزار دهنده، در هر خانه‌ای وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه آرمان: هر سال با آغاز فصل گرده‌افشانی گیاهان، عده بسیاری دچار آلرژی می‌شوند، اما صرف‌نظر از علت و علائم آن، خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان، امگا۳ و ویتامین C به عنوان راهکارهای تخفیف علائم این آلرژی شایع آزار دهنده، در هر خانه‌ای وجود دارد.در نتیجه تغییرات جوی، افزایش دمای هوا موجب شده که فصل بهار زودتر فرابرسد و بیشتر ادامه داشته باشد، این درحالی است که سطح بالای دی اکسید کربن در جو نیز به آلرژی‌هایی ناشی از گرده‌افشانی می‌افزاید.امسال هم با سال‌های گذشته چندان تفاوتی ندارد، زمستانی معتدل به معنای این است که درختان و گیاهان جوانه زدن را زودتر آغاز می‌کنند و گرده‌افشانی نیز زودتر شکل می‌گیرد.
 
برخلاف تمام این موارد خبرخوش اینکه درمان طبیعی آلرژی تنها چند قدم با ما فاصله دارد و آن هم در یخچال قرار گرفته‌است. غذاهای غنی از ویتامین C و فولیک اسید به کاهش التهاب مرتبط با واکنش‌های آلرژیک کمک کرده و تحقیقات این خوردنی‌ها را همچون برخی از داروهای گرانقیمت موثر دانسته‌است.معرفی این نوع خوردنی‌ها می‌تواند به‌افراد مبتلا به‌آلرژی کمک کند که به جای خوردن داروها درمیان غذاهای شناخته‌شده‌ای چون انگور قرمز، سیب، ماهی و آجیل به دنبال راهکارهایی از آلرژی باشند.آلرژی یا حساسیت به عنوان‏ واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون تعریف می‌شود. افرادی که حساسیت دارند، دارای دستگاه‌ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی ضرر موجود در محل زندگی خود، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌‌دهند.برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبه‌رو شده است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریبا از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.
 
 ماهی
 
ماهی منبع عظیم اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای خواص ضد التهابی شناخته می‌شود. امگا ۳ می‌تواند به‌ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک کند تا بدن بتواند بهتر با آلرژی مقابله کند.دکتر ویلیام سیرز اظهار داشت: اسیدهای چرب امگا ۳ در غذاهای دریایی دارای تاثیرات ضدالتهابی هستند که می‌تواند موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن شود. اکثر آلرژی‌ها زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن در وضعیت مناسبی قرار ندارد.خوردن ۱۷۰ گرم سالمون دوبار در هفته به همان میزان موثر است که خوردن داروهای آلرژی. پوست خشک و اگزما که در فصل آلرژی شایع است با یک رژیم غنی از امگا۳ قابل اجتناب می‌باشد.
 
 آجیل‌ها
 
آجیل‌ها سرشار از منیزیم و ویتامین E هستند که می‌توانند با نفس کشیدن همراه با خس‌خس که به دنبال آسم ایجاد می‌شود مبارزه کنند. از سوی دیگر ویتامین E می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا بدهد. این ویتامین به حفظ بدن علیه رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند تا از التهاب و صدمه دور بماند. آجیل‌ها منبع خوب دیگری برای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به تخفیف علائم آلرژی کمک می‌کند.
 
 انگور قرمز
 
یکی از پردردسرترین تاثیرات آلرژی التهاب همراه آن است. مصرف غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌تواند به کاهش التهابی که در تمام بدن رخ می‌دهد کمک کند. کاری که آنتی‌اکسیدان‌ها انجام می‌دهند حفظ سلول‌ها از صدمه‌اکسایشی است که می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به همراه داشته باشد.علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها، پوست انگور قرمز شامل ماده‌ای به نام رزوراترول و برای تاثیرات ضدالتهابی بسیار موثر است. درمیان سایر خوردنی‌هایی که‌از آنتی‌اکسیدان‌های بالایی برخوردارند می‌توان به خانواده توت‌ها، سبزیجات و سیب زمینی اشاره کرد.
 
 گوجه فرنگی
 
تحقیقات نشان می‌دهد که گوجه‌فرنگی می‌تواند تحمل فرد نسبت به آسم و مشکلات تنفسی را افزایش دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها