يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۷۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
سؤالی که ممکن است ایجاد شود این است که آیا ابلیس نژاد و فرزند دارد یا خیر؟ هارون‎الرشید(لعن) همین سؤال را از امام کاظم (ع) پرسید و حضرت در جواب فرمود ...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: از جمله سؤالاتی که ممکن است برای عموم ایجاد شود این است که آیا ابلیس نژاد و فرزند دارد یا خیر؟ هارون‎الرشید(لعن) همین سؤال را از امام کاظم (ع) پرسید و حضرت در جواب فرمود:

    بله، آیا گفته خدا را نشنیدى (که فرماید) «إِلَّا إِبْلِیسَ کانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِی وَ هُمْ لَکُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِینَ بَدَلًا ما أَشْهَدْتُهُمْ خَلْقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لا خَلْقَ أَنْفُسِهِمْ وَ ما کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً؛ [و [یاد کن‏] هنگامى را که به فرشتگان گفتیم: «آدم را سجده کنید،»] پس [همه‏] جز ابلیس سجده کردند، که از جن بود و از فرمان پروردگارش سرپیچید. آیا [با این حال،] او و نسلش را به جاى من دوستان خود می‎گیرید، و حال آنکه آنها دشمن شمایند؟ و چه بد جانشینانى براى ستمگرانند.»

    زیرا که آنان به زرق و برق‎ها و دروغ‎هایشان فرزندان آدم را گمراه می‎کنند و (به ظاهر) گویند: لا اله الّا اللَّه، همچنان که خداوند بدین گفته خود وصف فرموده است: «و لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ، قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لا یَعْلَمُونَ‏؛ و اگر از ایشان پرسى چه کسى آسمان‎ها و زمین را آفریده است گویند خداوند؛ بگو سپاس خداى را؛ ولى بیشتر آنان نمی‎دانند.» یعنى آنان این سخن را جز به تلقین و عادت و به زبان نگویند و هر که آگاهى (و عقیده) ندارد گر چه شهادت دهد شک‎کننده و حسود و بدخواه است و از این روست که عرب گویند: «هر که چیزى را نداند با آن دشمنى ورزد و هر که دستش بدان نرسد بر آن عیب بندد و از آن روى گرداند» زیرا او نادان و ناآگاه است‏.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها