امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۱۸۸۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
بسیاری از چهره های سرشناس به سیلی که تعدادی از استان های شمالی و غربی کشور را دچار خسارت کرد و جان هموطنانمان را گرفت واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه افکار نوشت: سیل مرگ آسا که 6 استان و 18 شهرستان کشورمان را در دو سه  روز گذشته درگیر خود کرده، 42 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشاند.

از این 42 نفر17 نفر در آذرشهر، 18 نفر در عجب‌شیر، 5 نفر در کردستان (یک نفر به علت سقوط به رودخانه و 4 نفر به دلیل رانش زمین)، و یک نفر هم در آذربایجان غربی فوت کردند.

پس از این حادثه تلخ بسیاری از مسئولان و شخصیت های نظام و در کنار آن ها چهره های سرشناس هنر و ورزش کشور و کاربران فضای مجازی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در صفحه شخصی توئیترش نوشت:«دیروز غبار خوزستان و سانحه قطار سمنان و امروز سیل آذربایجان، قلب ایران زمین، غبار غم برچهره‌ام نشاند.»

کامبیز دیرباز بازیگر کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «آن قدر تصاویر و اخبار سیل آذربایجان و کردستان دردناک بود که تمام خوشى قهرمانى تیم محبوبم یادم رفت،مهم نیست، وقت براى شادى و خوشحالى زیاده، تو این شرایط فقط دلم میخواد همه مون باهم به جاى لایک و کامنت براى بازماندگان این فاجعه دردناک دعا کنیم،هموطنامون داغدارن».

 

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشورمان در صفحه فیس بوکش نوشت: « ضایعه دردناک آذربایجان و کردستان رو به همه شما تسلیت میگم، من رو در غم خودتون شریک بدونید».

 

سید شهاب الدین حسینی، بازیگر نام آشنای کشورمان در اینستاگرامش نوشت: «غصه دارم. از غم هموطنانم. وقتی در برابر آزمایش سخت زندگی قرار می گیرند. مراتب همدردی خود را با هم وطنانم در آذربایجان ابراز می کنم. و از یگانه یار متعال برایشان دست یاری آرزو می کنم».

 

محمد حسین مهدویان، کارگردان ماجرای نیمروز نیز نوشت: «ما این روزها مشغول خندیدن و تفریح با سیرکی که در میدان فاطمی راه افتاده هستیم. طبیعی است که صدای دست و پا زدن و خفه‌گی دخترکی را که سیل با خودش برده، نشنویم.

ولی شما را به‌خدا بس است. تا سیلی عظیم‌تر همه‌ی ما را به کام خود فرو نبرده تمام‌اش کنید و کمی جدی باشید.

امیدوارم کشته‌شدگان سیل آذربایجان در جوار رحمت حق باشند‌. برای شادی روح‌شان دعا کنید»

 

محسن چاووشی خواننده پاپ نیز این شعر را منتشر کرد: «دل ابر بود و بارون شد سرما زد و زمستون شد آبادیا بیابون شد هر "چى" که بود ویرون شد».

 

رضا کیانیان، بازیگر ایرانی با انتشار آمار تلفات جانی سیل در نوشت: « خسارات اعلام شده ، در برابر اختلاس ها چقدر کوچک به نظر مى رسد! و همچنان این سؤال باقى است: آیا سیل قابل پیش بینى نبوده و آیا در کشورى همچون ایران نباید همیشه پیش بینى هاى لازم بشود! آیاعلت سیل ، فقط بارش باران بوده است ! صدمات مالى و جانى ربطى به فرسودگى پل ها و خانه ها و عدم پیش بینى هاى لازم نداشته».

 

مسعود ده نمکی، کارگردان اخراجی ها با انتشار تصویری از سیل نوشت: «هموطن تسلیت».

 

نجم الدین شریعتی، مجری برنامه «سمت خدا» با انتشار آیه هایی از قرآن مجید نوشت: « می دونم سخته ولی چاره ای جز تحمل و تسلیم نیست، دلخوشم به همین وعده های الهی».

حجت الاسلام شهاب مرادی این پست را منتشر کرد: «دولت ها در آگاه سازی و هدایت و الزامِ آحاد جامعه در مقوله مهم ایمنی وظیفه سنگینی دارند و در محضر خدای متعال باید پاسخگو باشند! در آن دادگاه هم چپ و راست فرقی ندارد و چه سخت خواهد بود برای همه. انصافا سوادِ عمومی جامعه ما نسبت به طبیعت و ایمنی و سهل انگاری های فراگیر نگران کننده است».

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان، امیر جعفری و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران کشورمان و داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) نیز با نوشتن جملاتی به زبان ترکی با هموطنان کشورمان و به خصوص آذری زبان ها ابراز همدردی کردند.

در این میان بازیگرانی چون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، مجید مظفری، الهام حمیدی، حمید گودرزی، گلاره عباسی، کمند امیر سلیمانی در کنار ورزشکارانی مانند جواد نکونام، هادی ساعی، سیدمهدی رحمتی، محسن بنگر، جاسم کرار، کریم انصاری فر و مجریانی نظیر مژده لواسانی، آزاده نامداری، محمدرضا حسینیان و ژیلا امیرشاهی نیز پستی برای این حادثه منتشر کردند.

البته برخی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی توجه دولت به مناطق سیل زده را کافی ندانستند و در مطالب جداگانه از این بی توجهی گله کردند که در اداتمه می خوانیم:

* «جالبه که صفحه اینستاگرام روحانی که از کوچکترین موضوع، پست منتشر می کنه الان از سیل هیچ مطلبی نذاشته، شاید میخواد مردم دم انتخاباتی روحیه شون خراب نشه»

* «دولتی ها ریختن تو اینستاگرام هی از پروژه های افتتاح شده روزهای آخر عکس منتشر میکنن انگار نه انگار نصف کشور درگیر سیل  هستن»

* «آذربایجان که دیگه پلاسکو نداره بخوان تقصیرا رو بندازن گردن قالیباف»

* «+تو سیل آذربایجان، قالیباف مسئولیتی نداشته؟

-نه

+ رئیسی چی؟

-اون هم نه!

+جلیلی هم نه؟!

-نُچ!

بیخیال، پس اونجا اتفاق خاصی نیفتاده! »


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها