يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۸۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده نکردن از دوربرگردان جایگزین پل غله زار آذرشهر زمینه ساز افزایش قربانیان سیل در این منطقه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا:  محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده نکردن از دوربرگردان جایگزین پل غله زار آذرشهر زمینه ساز افزایش قربانیان سیل در این منطقه بود.
 
وی افزود:300 متر جلوتر از دوربرگردان قبلی، دوربرگردان جایگزین ‌قرار داده شده و با این حال ساکنان آن منطقه اصرار به تردد از مسیر قبلی داشته و دارند و همین موضوع نیز سبب افزایش شمار قربانیان سیل شده است.
 
پورمهدی گفت: رسانه ها و مردم نیز با بی‌اطلاعی و بدون آگاهی از حقایق و منابع رسمی شایع پراکنی و جوسازی نکرده و مسئولان را در راستای امدادرسانی و یافتن مفقودین یاری کنند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه آمار نهایی اجساد یافت شده به 37 تن رسیده است، افزود: پنج تن نیز همچنان مفقود بوده و تلاش ها برای یافتن مفقودین ادامه دارد.
 
پورمهدی متذکر شد: برخی منابع یک نفر مفقودی در هشترود را نیز جزو مفقودین سیل اعلام می کنند و این در حالی است که این فرد یک روز پس از وقوع سیل و به عنوان رهگذر در حال عبور از سیلاب بوده که غرق شده است.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر هشدارها بیش از این جدی گرفته می شدند، آمار جانباختگان سیل کم تر می شد و سه ساعت قبل از جاری شدن سیل، اعضای فرمانداری آذرشهر در محل پل غله زار حضور یافته و هشدار لازم را برای تردد نکردن از آن محل داده بودند.
 
وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب اجازه ی تردد از مسیل را نمی‌دهند و بی احتیاطی از جانب رانندگان بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها