أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۸۸۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
درآمدی بر دعوای چندباره علی کریمی و علی دایی؛
در شرایطی که هواداران پرسپولیس خوشحال از قهرمانی تیم محبوبشان، منتظر روز چهارشنبه و برگزاری این جشن هستند، این 2 پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جان هم افتاده و شیرینی این قهرمانی را به کام هواداران تلخ می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، علی دایی و علی کریمی به عنوان 2 چهره محبوب و سرشناس سال‌های گذشته پرسپولیس و فوتبال ملی ایران یک بار دیگر با یکدیگر اختلافات شدیدی پیدا کردند؛ اختلافاتی که جرقه‌اش بر سر وضعیت 2 بازیکن سرباز پرسپولیس زده شد و پای مسائل زیادی در خصوص حضور بازیکنان خارجی در این تیم پرطرفدار را به میان کشید. تا 2 طرف صحبت‌های زیادی علیه هم انجام داده و فضای رسانه‌ای و مجازی را تحت‌الشعاع پست‌ها و بیانیه‌های خود قرار دادند؛ آن هم در روزهایی که طرفداران این باشگاه در انتظار برپایی جشن قهرمانی لیگ بعد از نزدیک به یک دهه بودند.  
 
ماجرا از کجا آغاز شد؟
 
ابتدا علی دایی در مورد اتفاقاتی که بعد از ضربه پنالتی مهدی طارمی در جریان بازی با الریان رخ داد و اینکه یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس احمد نوراللهی و امید عالیشاه را خائن قلمداد کرده است، گفت: برخی از مدیران فکر می‌کنند ما غریبه هستیم. مهدی طارمی بازیکن بزرگی است و گل‌های مؤثری برای پرسپولیس به ثمر رسانده. در مورد پنالتی که او مقابل الریان زد از این بازیکن گله دارم که در چنین بازی حساسی پنالتی را چیپ می‌زند. نمی‌دانم چه کسی این مسائل را در مغز این بازیکن می‌خواند که چیپ بزند. از این موضوع ناراحتم اما به خودم این حق را نمی‌دهم و کسی که زحمت می‌کشد و موفقیت‌های زیادی را مدیون گل‌هایش هستیم، فحاشی کنم.

سرمربی نفت تهران تأکید کرد: برخی اخبار برایم پیامک می‌شود. روز گذشته دیدم یکی از مدیران پرسپولیس مصاحبه‌ای کرده، گذشت زمان خائنان را مشخص می‌کند و هرچه زمان بگذرد این مسئله بهتر معلوم می‌شود. افرادی که خیانت کرده‌اند را همه می‌شناسیم. این بچه‌ها همه برای تیم زحمت کشیده‌اند و با سر و دست شکسته به میدان می‌روند. این آقا از کجا پیدایش شده که چنین تهمت‌هایی می‌زند. این بچه‌ها هیچ کاری نکرده باشند، حداقل جوانی خود را در این تیم سپری کرده‌اند و در سرما و گرما با باخت‌های این تیم گریه کردند و با پیروزی این تیم خوشحال شدند. به غیر از باغیرت به احمد نوراللهی و امید عالیشاه نمی‌توانم چیز دیگری بگویم. این آقایان کجا بودند،‌ آیا برای پرسپولیس یک تکل یا یک پنالتی زده‌اند؟
دایی در ادامه گفت: آورده این آقایان می‌دانید چه چیزی بوده، اگر نمی‌دانید من این مسئله را به شما می‌گویم. فرزند یکی از این مدیران در مجموعه 3090 استخدام شده، آورده دیگر این آقایان حضور دو بازیکن اوکراینی در پرسپولیس با پول کلان بوده است. اصلاً شما فهمیدید قرارداد آنها به چه شکل فسخ شد و چقدر پول گرفتند و چقدر هزینه انجام شد. گذشت زمان این مسئله را مشخص می‌کند. فرزند یکی از این مدیران در مجموعه 3090 استخدام شده که پول‌ها را جابجا کند. آیا آورده دیگری هم هست؟  
 
در شرایطی که کنفرانس مطبوعاتی علی دایی بعد از بازی نفت با فولاد بیشتر تحت‌الشعاع صحبت‌های علی کریمی پیرامون این مربی قرار گرفت جنگ‌های لفظی با بیانیه و پست‌های جدید کریمی وارد فاز دیگری شد تا همه در انتظار پاسخ جدید سرمربی نفت باشند اما این بار دایی دیگر قصد پاسخ دادن نداشت چون اعتقاد داشت حالا که پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر رسیده دیگر نیاز نیست با این بیانیه‌ها کام طرفداران تلخ شود. این در شرایطی بود که ساعتی پس از حرف های دایی، علی کریمی با قراردادن پستی کوتاه در کانال تلگرامی خود ماجرای «سپانوویچ» بازیکن صرب را که در زمان سرمربیگری دایی به پرسپولیس آمد و با انجام یک بازی از این تیم رفت را یادآور شد.
 
دایی پس از بازی با فولاد با قابل احترام خواندن کریمی گفت که من در ماجرای بازیکن صرب اشتباه و همان زمان هم از هواداران عذرخواهی کردم اما به نظرم کریمی که از جنس فوتبال است نباید به خاطر کینه از من از مدیران و افراد غیرفوتبالی حمایت نابجا کند چرا که این آقایان رفتنی هستند و ما فوتبالی ها برای فوتبال می مانیم. کریمی بزرگ است و اگر می خواهد بزرگتر شود باید روش خود را عوض کند.
 
اما این پایان ماجرا نبود و کریمی در اقدامی عجیب جواب منطقی و محترمانه دایی را با یک پست کنایه آمیز و دعوت وی به مناظره تلویزیونی پاسخ داد. کریمی با تمجید از برخی مدیران غیرفوتبالی به دایی متذکر شد که حالا حالاها به نیمکت پرسپولیس برنخواهی گشت.
 
در ادامه نیز دایی در گفت‌وگویی که بیشتر در فضای دوستانه و نه به بهانه مصاحبه انجام شد مدعی شد از همان اول هم قصد پاسخگویی نداشته و اگر در کنفرانس بعد از بازی این ماجرا مورد سوال نبود اصلا حرفی نمی‌زد. او گفت: «من به احترام همکار رسانه‌ای شما جوابشان را دادم و با تمام وجودم تلاش کردم حرمت دوست عزیزم علی کریمی را نگاه دارم. همیشه به او احترام گذاشته و می‌گذارم و بدانید هر چقدر دیگر هم بگوید به احترام اعتبارش در فوتبال سکوت می‌کنم. همیشه گفتم علی دوست من است و برای فوتبال مملکت زحمت کشیده. بحث اصلا من و علی کریمی نیستیم و من خودم دیگر آنقدر جوان نیستم که بخواهم از کوره در بروم و حرفی بزنم که بعدها از گفتنش پشیمان شوم.»  
 
سرمربی نفت بار دیگر با تاکید بر این‌که قصد دفاع از خود را ندارد، افزود: «دلیلی ندارد که من بخواهم از خودم دفاع کنم، اگر طارمی، نوراللهی و عالیشاه به پرسپولیس آورده شدند، برای اعتبار دادن به تاریخ پرسپولیس ساخته شدند و برای این تیم زحمت کشیدند. اگر سپانویچ به پرسپولیس آمد و بعد هم رفت، جوانانی به پرسپولیس آمدند که اعتبار تیم را در مسابقات سال‌های آینده حفظ کردند.» دایی در ادامه با تبریک قهرمانی پرسپولیس به هواداران این باشگاه برای علی کریمی آرزوی موفقیت‌های روزافزون کرد و مدعی شد نه اهل بیانیه دادن است و نه ادامه جنگ‌های بیهوده لفظی چون این اتفاق تنها کام طرفداران واقعی پرسپولیس را تلخ می‌کند آن هم در این روزها که همه باید از قهرمانی پرسپولیس و تیم خوبی که این باشگاه دارد، لذت ببرند.
 
در ادامه اما حتی کار به جایی رسید که برخی پیشکسوتان این باشگاه نیز اظهاراتی را درخصوص اختلافات کریمی و دایی مطرح کردند. هاشمی‌نسب با ابراز ناراحتی از اتفاقات به وجود آمده میان علی دایی و علی کریمی اینگونه صحبت می‌کند: «واقعا از شرایط به وجود آمده ناراحت هستم. دایی و کریمی از افتخارات فوتبال ایران هستند اما فکر می‌کنم کار از پادرمیانی میان آنها گذشته و فقط باید از آنها خواست یک نفر این مسائل را تمام کند. اگر قرار نیست این مشکلات بین آنها هم تمام شود بهتر است در خفا باشد و رسانه‌ای نشود.‌ ای کاش این اتفاقات به وجود نمی‌آمد چرا که ضرر آن در چشم فوتبالی‌ها می‌رود. با شناختی که از خصوصیات اخلاقی دایی و کریمی دارم نمی‌دانم چه مساله‌ای بین آنها است که این اختلاف ادامه‌دار و مانند آتش زیر خاکستر می‌ماند اما امیدوارم هر چه زودتر حل شود.»
 
همواره در اختلافاتی که علی دایی و کریمی با یکدیگر داشتند، بیش از آنکه کریمی مقصر ماجرا باشد، این علی دایی بود که تنور اختلافات را داغ تر می کرد. اما این بار در شرایطی که هواداران پرسپولیس خوشحال از قهرمانی تیم محبوبشان، منتظر روز چهارشنبه و برگزاری این جشن هستند، این 2 پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جان هم افتاده و شیرینی این قهرمانی را به کام هواداران تلخ می کنند. اقدامی که این بار بیش از آنکه علی دایی مقصر و مسبب آن باشد، علی کریمی بود که بر تنور اختلافات دمید. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها