يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۹۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت سیل‌زدگان در برخی استان‌های کشور را تشریح کرد و گفت: در آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، آذربایجان غربی یک نفر، کردستان ۵ نفر و هشترود یک نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی فارس، در رابطه با آخرین وضعیت سیل‌زدگان در برخی استان‌های کشور گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده در آذربایجان شرقی 36 نفر فوتی در آذربایجان غربی یک نفر و در کردستان 5 نفر فوتی داشته‌ایم که در کردستان 4 نفر بر اثر رانش زمین و یک نفر سقوط به رودخانه بوده است.

وی در مورد تفکیک این آمار فوتی‌ها گفت: 18 نفر در شهرستان عجب‌شیر، 17 نفر آ‌ذرشهر و یک نفر در هشترود  جان خود را از دست داده است. 

سعیدی گفت: علاوه بر خسارت جانی، خسارت به واحدهای مسکونی، کشاورزی و برخی زیرساخت‌ها داشته‌ایم که در حال بررسی میزان تخریب وارده بر اثر سیلاب هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از سوی سازمان هواشناسی، مدیریت بحران و مسئولان محلی اخطاریه و اطلاعیه لازم قبل از وقوع این سیلاب صادر شده بود و جلسه مدیریت بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر انجام عملیات نجات، اسکان اضطراری در محلات امن انجام شده و تیم‌های عملیاتی از سوی هلال‌احمر، اورژانس، نیروهای نظامی و انتظامی به محل حادثه اعزام شده است. 

وی در مورد آمار مفقودشدگان حادثه سیلاب نیز گفت: در آذربایجان شرقی 20 نفر در شهرستان عجب‌شیر مفقود شده بودند که تا این لحظه 18 نفر از آنها پیدا شده و دو نفر همچنان مفقود هستند.

وی ادامه داد: در آذرشهر 22 نفر اعلام مفقودی شده بود که 17 نفر از آنها پیدا شده اما جسد 5 نفر دیگر همچنان مفقود است. 

وی گفت: یک نفر نیز در آذربایجان غربی مفقود شده بود که هنوز جسد آن پیدا نشده است.

وی در مورد برآورد خسارت ایجاد شده گفت: تیم‌های ارزیاب از سوی بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی به منطقه اعزام شده و در حال انجام عملیات کارشناسی هستند و متعاقباً اطلاعات اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به اینکه گفته شده وزارت راه در ایجاد دوربرگردان در مسیل رودخانه پل آذرشهر مقصر است، گفت: باید وضعیت و علت این حادثه در زمان بعدی بررسی شود چرا که آنچه اکنون مهم است مشخص شدن وضعیت مفقودان و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان است و در مواقع بحرانی عملیات امداد و نجات در اولویت اقدامات قرار دارد و باید در مراحل بعدی میزان خسارت یا مقصر یک حادثه مشخص شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها