يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۰۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
بر اسناد مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت بیکاران و شاغلین؛
درحالی مسئولان دولت یازدهم از رئیس‌جمهور تا وزرا و معاونان اخیراً مدعی ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار شغل در این دولت شدند که گزارش مرکز آمار خلاف ادعای مسئولان را اثبات کرده و نشان می‌دهد در این دولت سالانه حداکثر ۳۵۰هزار و حداقل ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، حسن روحانی رئیس جمهور طی چند ماه گذشته درباره میزان اشتغالزایی دولت یازدهم بیان کرده است: سالیانه 700 هزار شغل ایجاد کردیم.

همچنین مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری اواخر سال گذشته گفت: دولت یازدهم با فعال کردن واحدهای صنعتی غیرفعال و تلاش‌های مؤثر در حوزه اقتصاد، سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

شب گذشته هم عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر کار در مناظره تلویزیونی با بیان اینکه "در چهار سال گذشته هر سال حدود 700 هزار شغل ایجاد کردیم که در دنیا کم‌نظیر است" افزود: با مقایسه آمار اشتغال اعلام شده از سوی مرکز آمار با داده‌های سازمان تأمین اجتماعی صحت آمارهای اعلام شده قابل راستی آزمایی است و بررسی‌های انجام شده بیانگر تأیید آمارهای اشتغال است.

درحالی مسئولان دولت یازدهم از رئیس جمهور تا وزرا و معاونان، اخیراً مدعی ایجاد سالانه 700 هزار شغل در این دولت شدند که گزارش مرکز آمار ایران خلاف ادعای مسئولان را نشان می‌دهد.

گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری در پایان سال 91 و پایان سال 95 گویای این حقیقت است که طی چهار سال گذشته به‌طور خالص یک‌میلیون و 427 هزار شغل ایجاد شده است، بنابراین دولت فعلی سالانه 356 هزار شغل ایجاد کرده نه 700 هزار شغل.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در سال 91 جمعیت فعال کشور 24 میلیون و 105 هزار نفر و جمعیت بیکار 2 میلیون و 944 هزار نفر بوده که با این حساب جمعیت شاغل کشور در پایان سال 91 به 21 میلیون و 161 هزار نفر می‌رسد.

همچنین در سال 95 جمعیت فعال کشور به 25 میلیون و 791 هزار نفر رسید که از این میزان 3 میلیون و 203 هزار نفر بیکار و 22 میلیون و 588 هزار نفر شاغل بوده‌اند.

بنابراین جمعیت شاغل کشور طی 4 سال یک‌میلیون و 427 هزار نفر افزایش یافته نه 2 میلیون و 800 هزار نفر.

اسناد مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت بیکاران و شاغلین در سال 91 و 95 را در ادامه ببینید.




ضمن اینکه اگر بخواهیم میزان اشغال‌زایی خالص را از تابستان 92 تا پایان 95 که دولت روحانی روی کار بوده محاسبه کنیم، مجموع اشتغالزایی خالص دولت یازدهم در طول سه سال و نیم حداکثر 400 هزار شغل و سالانه 100 هزار شغل می‌شود.

در تابستان سال 92  جمعیت فعال کشور 24 میلیون و 754 هزار نفر، جمعیت بیکار 2 میلیون و 563 هزار نفر و کل جمعیت شاغل کشور 22 میلیون و 191 هزار نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت شاغل کشور در پایان سال 95 که 22 میلیون و 588 هزار نفر هستند، تنها 400 هزار نفر اختلاف دارد، یعنی این دولت سالانه 100 هزار شغل ایجاد کرده است.

سند مرکز آمار از وضعیت بیکاری در تابستان 92 به‌شرح زیر است:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها