يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۱۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
وزیر خارجه ترکیه به شدت از ناظران بین‌المللی بر رفراندوم اخیر این کشور انتقاد و آن‌ها را به حمایت از حزب کارگران کردستان متهم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان امنیت و همکاری اروپا که هیئتی کوچک را برای نظارت بر رفراندوم اخیر ترکیه به کشور اعزام کرده بود بررسی تکنیکی و نه جنبه‌های سیاسی این همه‌پرسی بوده است.

چاووش اوغلو با اشاره به تصاویری که از یکی از اعضای این هیئت اعزامی با پرچم پ. ک.ک و پوستر کمپین «نه» منتشر شده، ادامه داد: گزارش سازمان امنیت و همکاری اروپا چه مثبت و چه منفی دیگر هیچ ارتباط و اهمیتی ندارد.

وی عنوان کرد: این سازمان اروپایی باید واقع‌گرایانه و متعادلانه رفتار کند و نباید در مسائل سیاسی داخلی کشور ترکیه مداخله کند.

پیش از این اعضای این کمیته اعزامی اعلام کرده بودند که رفراندوم ۱۶ آوریل ترکیه مطابق با استانداردهای بین‌المللی برگزار نشده است.

در همین حال آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا درباره گفت‌وگو در مورد شرایط ترکیه در صورت اثبات گزارش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا ابراز آمادگی کرده است.

با این حال چاووش اوغلو در واکنش به این گزارش اظهار کرد: این گزارش انتقادی که از سوی ناظران تهیه شده شامل اشتباهات متعددی است و هیچ ارزشی برای آنکارا ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها