يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۱۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
رجب طیب اردوغان اظهار داشت: هیچ کس به وحدت سوریه توجهی ندارد آنچه در حال حاضر در سوریه رخ می‌دهد تقسیم و تکه تکه کردن این کشور است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با برنامه "بدون مرز" که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، گفت: به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ابلاغ کردم که باید کار یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه فیصله پیدا کند. ایران نیز  به دنبال نفوذ خود در عراق است.

وی در اولین گفت‌وگو با شبکه‌ای عرب زبان بعد از رفراندوم اصلاحات قانون اساسی تاکید کرد: ترکیه حتی یک وجب از خاک سوریه را نمی‌خواهد بلکه هم و غم آن مبارزه با داعش و نابودی آن است. من متاسفم که سوریه قادر نخواهد بود در آینده نزدیک روی پا بایستد.

اردوغان با اشاره به اینکه باراک اوباما او را فریب داد، تصریح کرد، در ماه مه با ترامپ دیدار خواهد داشت و اطمینان دارد سیاست آمریکا تغییر خواهد کرد.

وی درباره نیروهای حشد شعبی در عراق نیز عنوان کرد: آنچه در عراق اتفاق می‌افتد دل ما را به درد می‌آورد. ما با عراق براساس مسائل قومی و مذهبی تعامل نمی‌کنیم. پارلمان عراق به رغم اینکه حشد شعبی "سازمانی تروریستی" است آن را به رسمیت شناخت.

وی درباره روابط با اروپا نیز گفت: اروپا براساس معیارهای نازیستی و فاشیستی با ترکیه برخورد می‌کند و نمی‌توان آنچه انجام می‌دهد را جز اینکه جنگی علیه ترکیه به راه انداخته، تعبیر کرد.

اردوغان خاطرنشان کرد، اتحادیه اروپا به وعدهایش در باره آوارگان عمل نکرد و بودجه لازم را نداد در مقابل ترکیه ۲۵ میلیارد دلار به خاطر آوارگان پرداخت کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: من به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه به آنچه که مردمم می‌خواهند توجه دارم نه آنچه که اتحادیه اروپا می‌خواهد لذا مردم اگر بخواهند مجازات اعدام احیا شود، دیگر موضع اروپا برای ما مهم نیست.

وی آلمان را خاستگاه مناسب حزب کارگردان کردستان ترکیه و گروه فتح الله گولن خواند.

اردوغان درباره نتایج همه‌پرسی قانون اساسی نیز تصریح کرد، اصلاحات قانون اساسی به خاطر اردوغان نبود بلکه به خاطر هر رئیس‌جمهوری است که ملت ترکیه آن را نامزد خواهند کرد.

وی درباره دیکتاتور خواندنش گفت:‌ دیکتاتور از صندوق انتخابات بیرون نمی‌آید و من پیرو رای صندوق هستم اگر کودتای نافرجام پیروز می‌شد دیکتاتوری می‌آمد که ملت ترکیه را تهدید می‌کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره آینده کشورش بعد از همه‌پرسی گفت: سال ۲۰۱۹ سال متفاوتی برای ملت و دولت ترکیه خواهد بود و بعد از آن ترکیه در بهترین جایگاه در جامعه جهانی خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها