يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۲۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
گزارشی از آخرین حربه دولت برای فرار از پاسخگویی؛
به نظر می رسد کارنامه خالی دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نه تنها منجر به آوردن نامزد پوششی برای اولین بار شده است بلکه برای اولین بار نیز از پخش زنده مناظرات جلوگیری می شود که این موضوع نشان از عطش حسن روحانی برای به قدرت رسیدن تحت هر شرایط و عملکردی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات ساعاتی پیش از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای موضوع مناظره‌های انتخاباتی درنظر گرفته شده است گفت: در این جلسه راجع به مسئله مناظره‌ها نیز مباحثی مطرح شد و قرار بر این شد که مناظره‌ها و سایر برنامه‌ها با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها پخش شود.

سامانی گفت:‌ این مناظره‌ها بصورت ضبط شده پخش خواهد شد. البته گفت‌و‌گوی زنده هم برای نامزدها پیش‌بینی شده است.

این اتفاق در حالی صورت گرفت ک صداوسیما پیشنهاد خود را برای پخش مناظرات زنده ارائه کرده بود.

ظهر امروز، میرباقری معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفته بود:‌ برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و مناظرات زنده انتخاباتی مهم ترین برنامه صداوسیما است.

 

خبر پخش مناظرات انتخاباتی به صورت غیر زنده واکنش های فراوانی را نیز در میان شخصیت های سیاسی و مردم داشت.

علیرضا زاکانی، یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به وزیر کشور عدم پخش زنده مناظره‌های تلوزیونی را تبعیض به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت دانست.

وی در بخشی از نامه خود نوشت: متاسفانه با توجه به عملکرد دولت محرمانه در 4 سال گذشته در پنهان کاری و عدم شفافیت، این اقدام تبعیض دیگری به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت رقم بزند.

زاکانی همچنین از آمادگی خود برای شرکت در مناظرات زنده خبر داد.

محمد دهقان از اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت و گو با فارس بیان داشت: مناظره ضبط شده دیگر مناظره نیست و مهندسی تبلیغاتی است که دولت از آن استفاده می‌کند و در واقع نمی‌خواهد که مردم حقایق را بدانند و صدا و سیما نباید زیر بار  این امر برود و باید همانند دوره‌های گذشته مناظره‌ها به صورت زنده باشد.

حجت الاسلام سالک، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روحانی اگر با مردم صادقانه رفتار و برخورد کرده باشند نباید از مناظره‌های زنده نگران باشند. آن کسانی که از این مناظره‌های زنده وحشت دارند مطمئنا اشکالاتی در کار خود می‌بینند و پاسخ لازم را به مطالبات مردمی ندارند که بدهند، امیدواریم از این حقی که مطالبه مردمی است به خوبی عمل شود و مردم از این موضوع بهره‌مند باشند.

الیاس نادران در توئیتر خود نوشت : 4 سال ناکارآمدی با مناظره ضبطی جبران نمی شود. البته شاید آنقدر ضبط کنند تا روحانی جواب پیدا کند! آقای آشنا کدام بخش قرار است سانسور شود؟!

دامنه اقدام دولت مبنی بر عدم پخش مناظرات به صورت زنده حتی صدای اصلاح طلبان و طرفداران دولت را نیز درآورد و دبیر جبهه اصلاح‌طلبان در این خصوص در گفت و گو با فارس بیان داشت: عدم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی تجاوز به حقوق ملت است و باید جلوی این کار را گرفت.

به نظر می رسد کارنامه خالی دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نه تنها منجر به آوردن نامزد پوششی برای اولین بار شده است بلکه برای اولین بار نیز از پخش زنده مناظرات جلوگیری می شود که این موضوع نشان از عطش حسن روحانی برای به قدرت رسیدن تحت هر شرایط و عملکردی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: این‌جانب از مناظره زنده به‌عنوان یکی از راه‌های شناخت در افکار عمومی استقبال می‌کنم و این را حق مردم بزرگوار و هوشمند کشورمان می‌دانم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مردم باید بتوانند از طریق رسانه ملی به‌صورت زنده شاهد مناظره رقبا در محیطی عادلانه بر مبنای رعایت اصول اخلاق اسلامی باشند.

قالیباف نیز با انتقاد از لغو زنده بودن برنامه مناظره‌ها از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواست که با درخواست عمومی برای برگزاری مناظره‌های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
۵
۰
مناظره زنده باعث اگاهی مردم و انتخاب بهتر میشود و انهایی که از مناظره زنده میترسند به دلیل ضعفشان و عدم توانایی در مقابله با دیگران و ناتوانی از جوابگویی است . نباید اجازه داد یک شخص حتی صدا و سیما را هم در مالکیت خودش بگیرد و اهداف خود را به ان تحمیل کند و این کار یعنی سرد کردن انتخابات و بازی با شعور مردم .
پاسخ
دبیراموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
۶
۱
واویلا در دولت مدعی ازادی بیان وحقوق شهروندی.... دیکتاتوری زیرپوستی ....
پاسخ
امیدی
-
۱۷:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
۴
۱
کاش همانقدر که این دولت به دشمنان جمهوری اسلامی اعتماد کرد و فریب خورد ،به ملت خود اطمینان می کرد و از مناظره مستقیم در مقابل ملت ایران هراسناک و فراری نبود.
پاسخ
انصار
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱
۱
اقای روحانی چه دستگلی به اب دادی که میترسی معلوم بشه؟از مذاکراتی که حضرت اقا گفت وکردید وبه هیچ جایی نرسیدید؟؟؟یا مدرک جعلی برادرتون و برکناری رئیس دانشگاه شهید بهشتی ؟؟؟و خیلی چیز های دیگه!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۰
ساده لوح هستید شما.چون اینا نقشه ها دارند.محال هست نقشه های شومی نداشته باشند.همین الان تمام امکانات دولتی در خدمت رای اوری روحانی هست.محال هست اینا نقشه تقلب در انتخابات نداشته باشند.نقشه تخریب گسترده نامزدهای انقلابی را در مناظره سوم و پس از مناظره را دارند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها