أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۹۲۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج
جمعی از کارگران اخراجی کارخانه قند یاسوج به همراه خانواده‌های خود با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی مسؤولان ارشد استان به مشکلات خود شدند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، جمعی از کارگران بازنشسته و اخراجی کارخانه قند به همراه خانواده‌هایشان امروز با تجمع در مقابل استانداری و ستاد خبری اداره اطلاعات خواستار رسیدگی مسؤولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به مشکلاتشان شدند.

تجمع‌کنندگان در ابتدا حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند که علت این کار خود را بدقولی صدا و سیما مرکز استان دانستند و گفتند: صدا و سیمای مرکز استان با حضور در کارخانه و انجام مصاحبه، برنامه‌ای از مشکلات ما تهیه کرد اما آن را پخش نکرده و نمی‌دانیم این کار صدا و سیما چه معنایی داشته است.

سپس یکی از تجمع کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حدود 120 نفر از کارگران و بازنشستگان کارخانه قند دو سال مطالبات معوق از این کارخانه دارند که مطالبات هر کارگر و بازنشسته حدود 50 تا 100 میلیون است.

وی افزود: حدود 70- 80 نفر از کارگران کارخانه با 5، 10 و 15 سال سابقه کار از کارخانه اخراج شدند و حقوق و مزایای آنها پرداخت نشده و همگی خواستار رساندن مشکلات و درد دل‌های خود به مقامات ارشد استان هستیم.

 

این کارگر بازنشسته کارخانه قند یاسوج یادآور شد: علاوه بر اینکه مطالباتمان پرداخت نشده از ما خواسته شده واحدهای سازمانی این کارخانه را تخلیه کنیم.

وی در خصوص اقدامات مالک جدید گفت: مالک جدید از رابطه استفاده می‌کند و هدف مالک جدید کار کردن و راه‌اندازی مجدد این کارخانه نیست چرا که اگر هدفی برای راه‌اندازی کارخانه داشت با همین کارگران هم فعالیت خود را آغاز می‌کرد اما وی تنها به دنبال بساز و بفروش در این کارخانه است.

در ادامه یکی از خانم‌های معترض در این تجمع به خبرنگار فارس گفت: حبیبی مالک قبلی این کارخانه ما را به خاک سیاه نشاند و چرا این چند سال مطالبات کارگران که سهامداران کارخانه بودند را پرداخت نمی‌کرد و بدون اینکه با کارگران مشورت کند آن را به مالک جدید واگذار کرد؟

 

وی گفت: مالک جدید ظرف 20 روز به ما مهلت داده که واحدهای مسکونی این کارخانه را تعطیل کنیم، سوال من از آقای باقری این است که کارگرانی که چندین سال مطالبات خود را دریافت نکردند با کدام پول خانه رهن یا اجاره کنند؟

یکی دیگر از این خانم‌ها گفت: کارگری بوده که در ایام عید آرزو داشت یک جعبه شیرینی برای فرزندش بخرد اما وقتی حق و حقوق کارگر پرداخت نمی‌شود با کدام پول به خرج و مخارج زندگیش برسد.

وی افزود: امام علی(ع) فرموده قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود مزد او را بپردازید اما عرق کارگر که خشک شد هیچ باید به هزار در و دیوار بزنند تا شاید حق و حقوقشان را بگیرند که تاکنون ریالی به آنها پرداخت نشده است.

 

یکی دیگر از خانم‌هایی که به همراه همسر خود حضور داشت با بیان اینکه نان شبمان را قرض می‌کنیم، گفت: کارگرها گدا شدند و تنها کاسه گدایی در دست نمی‌گیرند.

خانم دیگری با بیان اینکه شوهرم نابینا است و سه فرزند خردسال دارم گفت: زندگی ما به سختی می‌گذرد، 7 ماه است که هیچ حق و حقوقی به ما پرداخت نشده شوهرم بیمار است و باید به پزشک مراجعه کند اما با کدام پول.

وی ادامه داد: وقتی بچه‌هایم می‌خواهند به مدرسه بروند نمی‌دانم در سفره آنها چه بگذارم و چگونه با این وضعیت سخت آنها را راهی مدرسه کنم که از این وضعیت خسته شده‌ایم.

خانم مسن دیگری در ادامه با بیان اینکه شوهرش بازنشسته کارخانه قند است، گفت: شوهرم سه سال است بازنشسته شده و مطالباتش پرداخت نشده و اصلا هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شویم، چگونه وقتی حق و حقوقمان پرداخت نشده جابه‌جا شویم.

 یکی دیگر از خانم‌ها گفت: کارخانه قند مادر صنعت این استان است و پیرترین واحد صنعتی استان با این مشکل مواجه شده، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفته بود مشکل این کارخانه را حل می‌کند اما کدام مشکل که حل شد؟

وی گفت: مالکان جدید و قدیم کارخانه به بهانه راه‌اندازی کارخانه قند از دولت وام می‌گیرند و آن را در جای دیگری هزینه می‌کنند و کارگران دست خالی می‌مانند که امیدواریم کسی امروز به داد کارگران برسد و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام امیدوار کننده‌ای انجام دهد.

یکی دیگر از معترضین با اشاره به اینکه وضعیت کارگران کارخانه قند از سیل‌زده و زلزله‌زده بدتر هستند، گفت: آیا کسی هست که به مشکلات ما رسیدگی کند، امسال سال اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی به معنایی این نیست که کارگران را بدون پرداخت مطالباتشان از کار اخراج کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱
۰
متاسفانه تا متوجه نشند لیبرالیسم یعنی چه و با تبلیغات پوچی خام شوند و رای بدهند هیچ کاری نمی شود کرد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۰
فقط خدا به دادشان برسه من می دانم چی می گشند و می دانم همه ی مسئولان به ظاهر همدردی می کنند ولی کسی تره خورد نمی کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها