امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۱۹۴۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
«سانتیاگو برنابئو» میعادگاهی است که امشب دو غول فوتبال اسپانیا را در قالب «ال‌ کلاسیکو» رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد تا بار دیگر هیجان فوتبال به اوج خود برسد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو_سید مهدی محمدیان، امشب رقابت های لالیگا در هفته سی و سوم به اوج خود می رسد و زمان به مدت 90 دقیقه برای فوتبال دوستان، بخصوص هواداران رئال مادرید و بارسلونا متوقف خواهد شد. این بار «سانتیاگو برنابئو» میعادگاهی است که دو غول فوتبال اسپانیا را در قالب «ال‌ کلاسیکو» رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد تا بار دیگر هیجان فوتبال به اوج خود برسد؛ دیدار دو تیم مادریدی و کاتالانی، یکشنبه ساعت 23:15 به وقت ایران برگزار خواهد شد. 

 

نگاهی به وضعیت فعلی دو تیم

شاگردان زیدان در حاضر با 75 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا در صدر جدول قرار دارند که هفته گذشته موفق شدند تیم خیخون را شکست دهند؛ همچنین کهکشانی ها در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ، بردی ارزشمند را در برنابئو کسب کردند که در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف همشهری خود یعنی اتلتیکو بروند.

 

 

در اردوگاه رقیب اما شرایط کاملا متفاوت است. شاگردان انریکه با 72 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و هفته گدشته با بردی سخت برابر سوسیداد توانستند فاصله خود را با رقیب مادریدی حفظ کنند؛ کاتالان ها همچنین در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس در ورزشگاه خانگی، تن به مساوی داده و از گردونه رقابت ها کنار رفتند. حال دیدار امشب برابر رئال مادرید، تنها فرصت انریکه برای جبران نتایج ضعیف گذشته است تا امید هواداران دوباره زنده گردد؛ همچنین بهترین خط حمله لالیگا با 91 گل زده متعلق به بارسلوناست.

 

زیدان در پناهگاه-انریکه لب پرتگاه

لوئیز انریکه که پیش از دیدار مقابل پاری سن ژرمن اعلام کرده بود فصل بعد از جمع آبی و اناری ها جدا خواهد شد و سپس با «معجزه نیوکمپ» موفق شد تیم پاریسی را حذف کند و به اوج برسد، هیچگاه این روزهای خود را تصور نمی کرد؛ وی که در دو بازی رفت و برگشت برابر یوونتوس حرفی برای گفتن نداشت، به آسان ترین شکل ممکن از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت و تیمش را در جهنم نیوکمپ اسیر تاکتیک های دفاعی بانوی پیر می دید؛ همچنین روند نتایج نامطلوب بارسلونای انریکه در لالیگا، شرایط ناخوشایندی را برای ارتش ایالت کاتالونیا رقم زده است تا جایی که عده ای از کارشناسان بر این عقیده هستند که شاید انریکه پایان فصل را نیز به چشم نبیند. با این وجود ال کلاسیکوی امشب به نوعی می تواند نقطه عطفی برای سرمربی بارسلونا قلمداد شود.

 

 

اما در نیمکت رئال مادرید شرایط کاملا متفاوت است. زیدان علیرغم جوانی به خوبی توانسته شرایط مطلوب و با ثباتی را ایجاد کند که هم در لیگ قهرمانان اروپا و هم در لالیگا از مدعیان اصلی فتح جام باشد. وی در لیگ قهرمانان اروپا توانست بر استاد خود، کارلو آنچلوتی غلبه کند و تحسین همگان را بر انگیزد. مضاف بر این، رئال تحت هدایت وی اکنون مدعی اصلی فتح لالیگاست که از این حیث موفق شده جایگاه بسیار مطمئنی را روی نیمکت کهکشانی ها برای خود ایجاد کند و از سوی فلورنتینو پرز و هواداران کم طاقت مادریدی کاملا تحت حمایت باشد.

 

غایب های ال کلاسیکویی

مهمترین چهره ای که امشب قادر به همراهی تمیش نیست، فوق ستاره برزیلی بارسلوناست که به دلیل تمسخر داور سه جلسه از همراهی بارسلونا محروم شده است. غیبت نیمار در این دیدار حساس، سبب شده تا چالش بزرگی برای جایگزینی وی پیش روی انریکه قرار گیرد. اما ژرمی متیو، دیگر غایب بارسلوناست که به دلیل مصدومیت، ال کلاسیکو را از دست داده است.
 

در فهرست رئالی ها هم فابیو کوئنترائو، واران و په په هر سه به دلیل مصدومیت دیدار امشب را از دست داده اند.

 

ترکیب احتمالی

با توجه به غایبان دو تیم، ترکیب احتمالی رئال مادرید و بارسلونا به شرح زیر است:

 

رئال مادرید: کیلور ناواس، دنی کارواخال، سرخیو راموس، ناچو فرناندز، مارسلو، کاسمیرو، لوکا مودریچ، تونی کروس، گرت بیل، کریستیانو رونالدو، کریم بنزما
 

- نکته: با توجه به اینکه گرت بیل به تازگی از مصدومیت ریکاوری کرده و شاید صد در صد آماده نباشد، امکان دارد ایسکو جایگزین وی شود.

 

بارسلونا: مارک آندره تراشنگن، سرخی روبرتو، جرارد پیکه، ساموئل اومتیتی، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، ایوان راکیتیچ، آندره گومز، لیونل مسی، لوئیز سوارز

 

مسی-رونالدو؛ تکراری های دوست داشتنی ال کلاسیکو

همانند همیشه و فارغ از هر بحث کارشناسی و نکته ای، بی شک چشم فوتبال دوستان و لنز دوربین ها به دنبال دو سوپر استار دنیای فوتبال در ال کلاسیکو خواهد بود. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو ابر بازیکنی که نام آن ها همیشه تکرار می شود اما در هر مسابقه باید منتظر شگفتی تازه ای از آن دو باشیم. بی شک ال کلاسیکوی امشب هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

لیونل مسی در حال حاضربا 29 گل در صدر بهترین گلزنان لالیگا قرار دارد. وی تا بدین جای فصل در تمامی رقابت ها موفق به زدن 45 گل شده است. لئو در این فصل بارها ناجی انریکه شده و با گل ها و پاس گل هایش شگفتی آفریده است. گرچه مسی نتوانست در دو دیدار برابر یوونتوس کار خاصی انجام دهد اما این فوق ستاره آرژانتینی از سرحال ترین های بازیکنان بارسا در تمرینات روز گذشته بوده و انریکه امید زیادی به شگفتی سازی او در برنابئو دارد. اما نکته منفی برای مسی اینکه او از سال 2014 تا کنون مقابل رئال مادرید گل نزده است؛ آخرین باری که مسی در ال کلاسیکو گل زد هت تریکش در سال 2014 در برنابئو بود که 21 گله شد. مسی پس از آن بازی هرگز در ال کلاسیکوها گل نزد.

 

 

کریستیانو رونالدو هم در هفته های اخیر اوج گرفته و پس از افتی کوتاه مدت، دوباره به همان فرم همیشگی بازگشته است. فوق ستاره پرتغالی در دو دیدار برابر بایرن مونیخ توانست 5 گل به ثمر برساند و یکی از عوامل اصلی صعود کهکشانی ها به نیمه نهایی باشد. رونالدو تا بدین جای فصل توانسته 31 گل به ثمر برساند که 19 تای آن لالیگایی بوده و از این حیث در رده سوم برترین گلزنان قرار دارد. اما علاوه بر بحث گلزنی، رونالدو نقش ویژه ای را در ترکیب رئال پذیرفته که آن بازیسازی و موقعیت سازی بیشتر نسبت به گذشته است که توانسته به خوبی این تاکتیک زیدان را اجرا کند تا فضا برای گلزنی مهاجمان دیگر مهیا شود.

 

جشنواره توپ طلا در ال کلاسیکوی امشب

در ال کلاسیکوی امشب لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و زین الدین زیدان به نوعی از دیگر افراد حاضر در زمین متمایز هستند؛ در حقیقت مسی با 5 توپ طلا، رونالدو با 4 و زیدان با 1 توپ طلا جزو پرافتخارترین افراد حاضر در ال کلاسیکوی یکشنبه شب می باشند.

 

مختصری درباره داور؛ هرناندز هرناندز 

 

 

الخاندرو خوزه هرناندز هرناندز، داور 34 ساله اسپانیاییست که قضاوت الکلاسیکوی امشب را بر عهده دارد؛ از احوالات این داور جنجالی همین بس که نه رئالی ها و نه بارسایی ها دل خوشی از این داور ندارند و انتخاب او را برای قضاوت این دیدار اشتباه می دانند.

 

سرنوشت لالیگا در انتظار ال کلاسیکوی امشب

ال کلاسیکوی امشب را به جرأت می توان یکی از سرنوشت سازترین ال کلاسیکوها نامید؛ رئال مادرید در صورت پیروزی و با توجه به یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا، می تواند تا حدود زیادی قهرمانی خود را مسجل کند؛ اما در سوی دیگر میدان بارسلونا این امید را دارد تا با شکست شاگردان زیدان در برنابئو، امیدهای خود را برای قهرمانی لالیگا زنده کند.

 

سمفونی سوت و اعتراض در انتظار پیکه

پیکه در آخرین ال کلاسیکویش در برنابئو هو شد و به نظر می رسد که امشب هم سمفونی سوت برنابئو در انتظارش باشد.

 

 

پیکه در هجده ماه اخیر حملات شدیدی به رئال داشته است. جنجال پیکه و رئال از تمسخر حذف توسط کادیز آغاز شد که این روند با موضوعات مختلفی تا همین یک هفته پیش هم ادامه داشت. وی پس از گل دوم رونالدو به بایرن، سه نقطه را توئیت کرد و پنجشنبه هم به کنایه نوشت: «نیوکمپ با وجود حذف، تیمشان را تشویق می کنند اما در برخی جاهای دیگر با وجود صعود، تیم را هو می کنند.»

 

 حرکت پسندیده رئیس سازمان لیگ اسپانیا و اسطوره کاتالان ها

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا و کارلوس پویول ال کلاسیکو را در کنار هزاران پناهجو در یک مانیتور بزرگ در سالونیکا تماشا خواهند کرد.

 

دانستنی های ال کلاسیکویی

1- اولین تقابل رئال و بارسا 115 سال پیش در جام تاجگذاری انجام شد که بارسا با نتیجه سه بر یک برنده شد. اولین ال کلاسیکوی لالیگا در سال 1929 انجام شد که رئال با نتیجه دو بر یک برنده شد اما در بازی برگشت با نتیجه یک بر صفر باختند.
 

2- مسی با 21 گل در 33 بازی آقای گل تاریخ ال کلاسیکوهاست. او 15 گل در لالیگا زده است. دی استفانو 18 گل در ال کلاسیکوها زده بود و رونالدو 16 گل زده است.
 

3- برد 8-2  رئال در فصل 35-1934 پرگل ترین تقابل دو تیم در لالیگا بوده است. بهترین برد بارسا در برنابئو با نتیجه پنج بر صفر در فصل 74-1973 بود.
 

4- از آخرین ال کلاسیکوی بدون گل پانزده سال می گذرد. آن بازی در سال 2002 برگزار شد. آخرین ال کلاسیکوی بدون گل در برنابئو مربوط به سال 1986 است.
 

5- در  سه ال کلاسیکوی قبلی زمین تاثیر نداشته است. رئال در برنابئو باخته اما در نیوکمپ یک تساوی و یک برد داشته است.
 

6- رئال در 55 بازی اخیرش همیشه حداقل یک گل زده است. بارسا اما در سه تا از چهار بازی اخیرش گل نزده است.
 

7- چهارده ملیت مختلف در ترکیب دو تیم حضور دارند. پس از اسپانیا ، برزیل با پنج و فرانسه و پرتغال با چهارنماینده رکورد دار هستند. کرواسی سه نماینده دارد، آلمان و آرژانتین هم دو تا.
 

8- مسی و سوارز با 29 و 23 گل بهترین گلزنان بارسا هستند. نیمار هم 9 گل زده است. مثلث هجومی بارسا 61 تا از 91 گل تیمشان در لالیگا را زده اند. در رئال بی بی سی از 82 گل 35 تا را زده اند که رونالدو 19 گل در لالیگا زده، بنزما 9 تا و بیل هفت تا. موراتا با 11 و ایسکو با 9 گل هم در رئال آمار خوبی دارند.

 

سایه حملات تروریستی بر پیکره ال کلاسیکو

دو هفته از حمله تروریستی به اتوبوس تیم دورتموند و زخمی شدن مارک بارترا می گذرد اما سایه ترس و وحشت آن حمله هنوز بر سر فوتبال اروپا سنگینی می کند؛ به همین جهت در دیدارهای بعدی لیگ قهرمانان اروپا هم تدابیر امنیتی ویژه ای اندیشیده شد تا روح فوتبال آسیبی نبیند. با این وجود ال کلاسیکوی امشب هم از این قاعده مستثنی نیست و پلیس مادرید با رساندن نیروهای امنیتی خود به 2000 نفر، در فکر کنترل همه جانبه اوضاع در داخل و خارج سانتیاگو برنابئوست. این در حالیست که گفته می شود افراد ویژه ای هم با لباس مبدل در میان هواداران قرار می گیرند تا تحرکات مشکوک را تحت نظر بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها