يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۴۵۷
زمان انتشار: ۲۲:۱۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تقابل دو تیم بارسلونا و رئال مادرید جدا از رقابت ورزشی درآمدی میلیونی برای اسپانسرهایش دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از حساس‌ترین و مهیج‌ترین مسابقات فوتبال امشب در اسپانیا برگزار خواهد شد. «ال‌کلاسیکو» تقابل دو باشگاه بزرگ فوتبال در این کشور است که بین بارسلونا و رئال‌مادرید امشب و از ساعت 23:15 در ورزشگاه خانگی رئال‌مادرید یعنی سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد. این مسابقه همیشه جذاب و تماشایی بوده و این بار نیز بی‌گمان طرفداران بی‌شمار دو تیم در سراسردنیا از دیدن یک فوتبال زیبا لذت خواهند برد. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که رئال هفته گذشته با غلبه بر بایرن‌مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد، در حالی که بارسلونا برابر یوونتوس شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. رئال‌مادرید در شرایطی دراستادیوم خانگی خود از آبی اناری‌ها پذیرایی می‌کند که با یک بازی کمتر نسبت به رقیب و با 75 امتیاز در مکان نخست جدول رده‌بندی قرار دارد.

در سمت مقابل نیز بارسلونا با 72 امتیاز در پی لغزش این تیم و تصاحب جایگاه رئال است. تنها 6بازی تا پایان فصل لالیگا باقی مانده و از این رو این مسابقه برای بارسلونا حساسیت بیشتری نسبت به رئال دارد. این یکی ازآخرین فرصت‌های «بلو گرانا» برای جبران عقب‌ماندگی از رئال است و اگر در ال‌کلاسیکو نیز قافیه را به رقیب ببازد کسب مقام قهرمانی برای آنها بسیار سخت خواهد بود. رئال‌مادرید هم که با زیدان نتایج بسیار خوبی گرفته درصدد است با شکست بارسلونا که احتمالا از فصل آینده لوئیس انریکه را نیز روی نیمکت خود نخواهد داشت قهرمانی خود را مسجل کند. در این بازی هر دو تیم به احتمال زیاد دو ستاره بزرگ خود را در اختیار نخواهند داشت. نیمار ستاره بارسلونا به‌خاطر محرومیت انضباطی این بازی را از دست داده و گرت بیل بازیکن رئال‌مادرید نیز به‌خاطر مصدومیت قادر به بازی دراین دیدارنیست. البته باشگاه بارسلونا درخصوص نیمار درخواست فرجام‌خواهی مجدد داده که تا زمان تنظیم این گزارش، خبری در مورد بخشیده شدن محرومیت وی منتشر نشده است.

دیدار ۴۰ میلیون دلاری!

وقتی این دو تیم با یکدیگر تقابل می‌کنند، سخت است که جنبه مالی آن را نادیده بگیریم. جدا از رقابت ورزشی این دو تیم این مسابقه درآمدی میلیونی برای اسپانسرهایش دارد. مجله معتبر «فوربس» اعلام کرده رئال‌مادرید با 65/ 3 میلیارد دلار و بارسلونا با 55/ 3 میلیارد دلار به ترتیب در رده دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای ورزشی جهان قرار دارند. در این دو تیم کریستیانو رونالدو، بازیکن رئال‌مادرید و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با 88 میلیون دلار و 4/ 81 میلیون دلار در بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان طی سال گذشته بوده‌اند. همچنین اولین ال‌کلاسیکوی فصل جاری که در ماه سپتامبر به تساوی یک - یک انجامید، 5/ 42 میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها داشته است.

این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و ... به دست آمده است. البته در بازی رفت بارسلونا سهم بیشتری از این درآمد داشت و به‌دلیل اینکه در نوکمپ میزبان بود، 87 درصد این رقم نصیب آنها شد. حالا در بازی امشب این رئال‌مادرید خواهد بود که سهم بیشتری از این درآمدزایی خواهد داشت. پخش تلویزیونی ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول نیز 60 درصد (8/ 26 میلیون دلار) از این درآمد را به خود اختصاص داد. برنامه‌های ورزشی و پوشش خبری 4/ 9 میلیون دلار، شبکه‌های اجتماعی 1/ 5 میلیون دلار و پوشش زنده نیز 2/ 3 میلیون دلار از درآمد این بازی را از آن خود کردند.

ماجرای نتیجه‌ای که حذف شد!پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ 13 ژوئن سال 1943 برگزار شد که در آن دیدار رئال‌مادرید با نتیجه‌ یازده بر یک بارسلونا را شکست داد. البته این دیدار به پیشنهاد رئال‌مادرید (به علت خبر ارسال پیغام تهدیدآمیز وزیر کشور ژنرال فرانکو به بازیکنان تیم بارسلونا) از آمار و ارقام نتایج تاریخ ال‌کلاسیکو حذف شد. پس از این دیدار، پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو به تاریخ سوم فوریه 1935 برمی‌گردد که در آن دیدار باز هم رئال‌مادرید با نتیجه‌ هشت بر 2 بارسلونا را در هم کوبید. بهترین برد بارسلونا نیز تفاوت چندانی با این نتیجه نداشت و آبی‌واناری‌ها در تاریخ 23 سپتامبر 1950 با نتیجه‌ 7 بر 2 موفق به شکست قوهای سپید مادرید شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها