يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۶۹۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
عضو مجلس خبرگان:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به عدم برخورد دولتمردان با دریافت کنندگان حقوق های نجومی گفت: اگر ما بتوانیم در جائی از اتلاف و یا از بین رفتن بیت‌المال جلوگیری کنیم و نکردیم در برابر خدا مسئولیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عصر امروز در همایش "تبیین ویژگی‌های مدیر متدین، انقلابی و کار آمد"، اظهار داشت: خوش به حال آنان که عمرشاندر مسیر خدا صرف شده  وعمل آنها سبب نا امیدی دشمنان خدا می‌شود.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می‌خواهیم در انتخابات با هم متحد شویم و با وجود این همه مشکلات موجود در کشور مانند گرانی، بیکاری و غیره قدمی برداریم که دشمنان از ما ناراحت و نا امید شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان بیان کرد: عرصه انتخابات می‌تواند برای ما عبادت باشد چرا که ما این کار را وظیفه شرعی خود می‌دانیم عملی که امام خمینی(ره) فرمودند شرکت در انتخابات را برای همه لازم می‌دانم.

وی گفت: این حرف که می‌گویند ما کاری به سیاست نداریم برای جدایی دین از سیاست است موضوعی که امام (ره) برای جا انداختن این موضوع که اسلام سیاسی است 15سال خون دل خوردند.

موسوی اصفهانی با تاکید بر لزوم حرکت خالصانه در مسیر خدا بیان کرد: آیت الله اشرفی اصفهانی از مصادیق من المومنین رجال الصدقوا بودند که صادقانه برای دفاع از اسلام و انقلاب وارد عرصه شدند.

وی تصریح کرد: عرصه انتخابات فضای عبادت است  و باید همه اقشار جامعه از جمله روحانیت کارشان برای راه رضای خدا  باشد و به وظیفه شان عمل کنند، بنابراین اگر امروز وظیفه ما درس خواندن است باید درس خواند اما اگر وظیفه ما جنگیدن بود و ما به جای آن درس خواندیم بدانیم ترک سنت کرده‌ایم.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان عنوان کرد: اواخر عمر امام(ره) به جز پاسخ به استفتائات، فقط به اداره امور مملکت و سیاست گذاری برای یک نظامی که ضامن پیاده کردن احکام دین است، صرف شد.

وی گفت: در قرآن بیان شده که اسوه شما رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هستند، فردی که آیینه تمام نمای اسلام بوده و 10 سال پایانی عمر خود را ضمن توجه به مباحث فردی و عبادی، مصروف حکومت اسلامی کرد.

موسوی اصفهانی افزود: توجه داشته باشید که در این فضا از خود غافل نشویم چرا که مسایل سیاسی باید در کنار خودسازی قرار گیرد به همین دلیل نیز انقلابیون کسانی هستند که کنار سنگرهای نبرد نماز شبشان ترک نمی‌شود.

وی ابراز کرد: ما باید جبهه و خودسازیمان در کنار هم باشد چرا که نماز شب خواندن و شمشیر زدن در راه خدا هر دو عبادت هستند موضوعی که در قرآن نیز به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان اظهار داشت: وقتی رای دادن ما برای خدا شد و کار رنگ خدایی به خود گرفت آن وقت بدانید که موفقیت حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب کاندیدای اصلح افزود: ما آمده‌ایم تا در عرصه بصیرت‌افزایی از آبروی خود برای اسلام خرج کنیم، برای خدا قدم برداریم و با ادامه دادن این راه به نتیجه برسیم چرا که هر که خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می‌کند.

موسوی‌اصفهانی گفت: در روزهای گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه تشکیل جلسه دادهو درباره حمایت از کاندیدای مورد نظر خود به نتیجه رسید که نام فرد مورد حمایت این جامعه در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دقت کنیم راه را گم نکنیم تا در این ماه پر برکت رجب، حاجت ما که صرف خالصانه عمرمان در راه خدا و ختم آن به شهادت است برآورده شود.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان تصریح کرد: در این یک ماه باید حداکثر تلاشمان را برای نجات نظام اسلامی از دست افرادی که تمام نگاهشان برای حل مشکلات به خارج از کشور است صرف کنیم.

وی عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب ما با دادن هزینه بسیار توانستیم ارتباط خود را با آمریکایی‌ها قطع کردیم و حالا نمی‌دانم چرا باید بحث مذاکره را پیش بکشیم درحالی که قرار شد ما حسین‌وار زندگی کنیم تا یا خون بر شمشیر پیروز شود یا به شهادت برسیم.

موسوی اصفهانی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با افرادی که  حقوق‌های نجومی دریافت می کنند گفت : ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که از دستور ولایت تبعیت کند نه اینکه پس از فرمایش رهبری درباره حقوقهای نجومی مسئولی بیاید و شخص خاطی را ذخیره نظام معرفی کند.

وی اظهار داشت: تبعیت از ولایت یعنی اینکه وقتی رهبری می‌گویند اگر غربی‌ها برجام را نقض کنند ما آن را به آتش می‌کشیم مسئولین ما در خط مقدم اطاعت امر کنند نه اینکه بگوید مگر می‌شود به این راحتی یک قرارداد بین‌المللی را لغو کرد.

 وی با بیان اینکه مردم برای اسلام  و پیاده کردن ارزش‌ها قیام کردند، افزود: اینک جمیع معیارهای ولایت فقیه در شخص آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وجود دارد و افرادی که خود را در خط ولایت می‌دانند از ایشان تبعیت می‌کنند به همین دلیل ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که از ولایت تبعیت کند.

موسوی‌اصفهانی با تاکید براینکه ما وظیفه داریم در ایام انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم هرچند نتیجه آن معلوم نباشد، بیان کرد: ضمن توجه به مباحث اخلاقی مانند پرهیز از دروغ، غیبت، تهمت، تخریب افراد و غیره  نباید اجازه دهیم دیگران صحنه را به دست بگیرند.

وی عنوان کرد: باید نقاط قوت و ضعف اداره مملکت را بگوییم و شرح دهیم که آقای رئیسی، قالیباف، روحانی و دیگران چه نقاط قوت و ضعفی دارند تا مردم آگاه شوند.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان با تاکید بر اینکه صحبت درباره نحوه اداره کشور دروغ و تهمت نیست تصریح کرد: ما می‌خواهیم در انتخابات، آینده کشور و 80 میلیون نفر را به دست یک نفر بدهیم پس لازم است در این عرصه بصیرت افزایی کنیم.

وی با اشاره به عدم برخورد دولتمردان با دریافت‌کنندگان حقوق های نجومی، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم در جائی از اتلاف و یا از بین رفتن بیت المال جلوگیری کنیم و نکردیم در برابر خدا مسئولیم.

موسوی اصفهانی عنوان کرد: اگرچه روی کار آمدن فردی که بتواند یک دفعه همه کارها را درست کند شدنی نیست اما باید ما کسی را انتخاب کنیم که با مدیریت وی بیت المال مسلمین از دست نرود یا کمترین آسیب را ببیند.

وی ابراز کرد: ما باید در طول این یک ماه قربت الی الله پاشنه کشیده و در میدان عمل حداکثر توان خود را برای موفقیت در این عرصه به کار بگیریم و کمتر به کارهای شخصی خود بپردازیم چرا که حزب الله در لبنان و علمای شیعه در مناطق مختلف به پشتوانه ایران و رهبری قدم برمی‌دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها