أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۹۷۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا
در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران سه تساوی و یک باخت را کسب کردند و این در شرایطی است که هر 4 تیم ایرانی این شانس را دارند تا بتوانند راهی مرحله حذفی شوند.

به گزارش پایگاه 598، هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و نمایندگان ایران نتوانستند به پیروزی برسند و سه تساوی و یک شکست سنگین خانگی سهم تیم‌های ایرانی بود.

در مجموع صعود 8 تیم مسجل شده و 7 تیم هم حذف‌شان قطعی شده و در این میان نامی از تیم‌های ایرانی وجود ندارد و شرایط صعود و حذف نمایندگان کشورمان به هفته آخر کشیده شده است.

پرسپولیس در یکی از جدی‌ترین بازی‌های بین‌المللی خود در چند سال اخیر در عمان میهمان الهلال عربستان بود و هر چه زد به در بسته زد تا در نهایت به تساوی بدون گل مقابل این تیم برسد تا تیم عربستانی جواز صعود به مرحله حذفی را بدست آورد و کار برای شاگردان برانکو سخت شود.

قرمزپوشان با توجه به شکست سنگین الریان در خانه الوحده امارات، و زنده شدن امیدهای تیم اماراتی برای صعود، کار سختی پیش‌رو دارند و باید در ورزشگاه آزادی این تیم اماراتی را شکست دهند و در انتظار بمانند تا تیم الریان قطر مقابل الهلال عربستان شکست بخورد.

قرمزپوشان در بهترین حالت می‌توانند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شوند و در صورت صعود باید با لخویا قهرمان قطر مصاف دهند.

ذوب آهن، دیگر تیم ایرانی که ضعیف‌ترین نتیجه را در میان نماینده کشورمان در این هفته بدست آورد، سبزقباهای اصفهان در شرایطی که توپ و میدان را در اختیار داشتند و بارها و بارها دروازه حریف را با خطر تهدید کردند و حتی صاحب یک ضربه پنالتی شدند که بنگستون آن را با ضربه‌ای چیپ به هدر داد، در نهایت 3 بار دروازه‌شان باز شد تا تیم العین امارات مزد حرفه‌ای گری خود را بگیرد و با این برد العین راهی مرحله بعد شد.

خوش‌شانسی که شاگردان حسینی آوردند، این بود که تیم سقوط کرده بنیادکار ازبکستان تیم الاهلی عربستان را با 2 گل مغلوب کردند تا ذوب آهن همچنان شانس صعودداشته باشند.

نماینده ایران در آخرین بازی خود الاهلی عربستان را باید حتما شکست دهد تا بتواند راهی مرحله بعد شود.

استقلال خوزستان، با سوپر گلی که بحرانی در دقیقه 1+90 به ثمر رساند امیدهایش برای صعود زنده ماند.

آبی‌های خوزستان در دیدار مقابل الفتح عربستان به تساوی یک بر یک رسیدند تا با 8 امتیاز امیدبالایی برای صعود داشته باشند.

شاگردان پورموسوی برای صعود نیاز به یک تساوی مقابل الجزیره حذف شده دارند و در صورت توقف یا شکست الاهلی با پیروزی حتی می‌توانند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند.

استقلال تهران، در ورزشگاه آزادی میزبان الاهلی امارات بود، آبی‌های پایتخت در دیدار رفت در وقت‌های تلف‌شده مقابل این تیم با نتیجه 2 بر یک مغلوب شده بود و امیدوار بود با پیروزی در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر به پیروزی برسد اما این اتفاق رخ نداد و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

با این وجود شاگردان منصوریان شرایط مساعدی برای صعود دارند و می‌توانند در دیدار پایانی خود مقابل التعاون عربستان با پیروزی و یا تساوی به مرحله بعد برسند، حتی شکست آبی‌پوشان هم با اختلاف کمتر از 3 گل باز می‌تواند حکم به صعود آن‌ها دهد.

استقلالی‌های تهران بیشترین شانس را در میان تیم‌های ایرانی برای صعود به مرحله بعد دارند.

در دیگر بازی این گروه جدال التعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان با تساوی 4 بر 4 به اتمام رسید تا این تیم‌ها هم همچنان کورسوی امیدی برای صعود داشته باشند.

گروه استقلال، در میان گروه‌های 8 گانه لیگ قهرمانان، تنها گروهی است که هر 4 تیم شانس صعود و یا حذف دارند و در سایر گروه‌ها حداقل یک تیم صعود و یا حذف شده است.

*در منطقه شرق آسیا تکلیف دو گروه E و F مشخص شد و تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده مشخص شدند.

در این هفته تیم‌های کره‌ای صاحب 3 باخت و تنها یک برد شدند و 2 تیم کره‌ای از مسابقات حذف شدند.

در نقطه مقابل ژاپنی‌ها عملکردی خوب داشتند. سه پیروزی و یک تساوی بهترین عملکرد را از آن سامورایی‌ها در دو منطقه شرق و غرب برای آن‌ها رقم زد.

استرالیایی در ادامه نتایج ضعیف خود دو باخت و یک تساوی را کسب کردند و از سه نماینده این کشور، دو تیم حذف شدند و یک تیم (آدلاید یونایتد) هم در آستانه حذف قرار دارد.

موانگ‌تونگ یونایتد تایلند باز هم به شگفتی‌سازی خود را ادامه داد و مقابل بریزبن استرالیا با 3 گل پیروز شد تا به صدرنشینی خود ادامه دهد و به مرحله بعد راه یابد.

تیم‌های چینی هم به دو پیروزی و یک باخت رسیدند. در میان غول‌های چینی 2 تیم راهی مرحله بعد شده‌اند و به احتمال فراوان دیگر تیم چینی هم راهی مرحله حذفی خواهد شد تا مشخص شود این تیم‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت شرایط خوبی را برای خود رقم زده‌اند.

 

**جداول رده‌بندی گروه‌های 8 گانه به شرح زیر است: 

گروه A:

1- الاهلی امارات، 8 امتیاز 

2- استقلال ایران، 8 امیتاز

3- التعاون عربستان، 5 امتیاز

4- لوکوموتیو تاشکند،‌5 امتیاز

 

گروه B:

1- لخویا قطر، 11 امتیاز 

2- استقلال خوزستان، 8 امتیاز

3- الفتح عربستان، 6 امتیاز

4- الجزیره امارات، یک امتیاز

 

گروه C:

1- العین امارات، 9 امتیاز

2- الاهلی عربستان، 8 امتیاز

3- ذوب آهن ایران، 7 امتیاز

4- بنیادکار ازبکستان، 3 امتیاز

 

گروه D:

1- الهلال عربستان، 9 امتیاز

2- الریان قطر، 7 امتیاز

3- پرسپولیس ایران، 6 امتیاز

4- الوحده امارات، 4 امتیاز

 

گروه E:

1- مونگ‌تونگ یونایتد تایلند، 11 امتیاز

2- کاشیما آنتلرز ژاپن، 9 امتیاز

3- اولسان کره‌جنوبی، 4 امتیاز

4- بریزبن استرالیا، 4 امتیاز

 

گروه F:

1- اوراواردز ژاپن، 12 امتیاز

2- شانگهای چین، 12 امتیاز

3- سئول کره‌جنوبی، 3 امتیاز

4- وسترن استرالیا، 3 امتیاز

 

گروه G:

1- گوانگژو چین، 9 امتیاز

2- سوان بلووینگز کره‌جنوبی، 8 امتیاز

3- کاوازاکی فرونتال ژاپن، 7 امتیاز

4- ایسترن هنگ‌کنگ، یک امتیاز

 

گروه H:

1- جیانگسو چین، 12 امتیاز

2- ججو یونایتد کره‌جنوبی، 7 امتیاز

3- آدلاید یونایتد استرالیا، 5 امتیاز

4- گامبا اوزاکا ژاپن، 4 امتیاز

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها