کد خبر: ۴۱۹۸۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزیر کار پیش از خطبه‌های نمازجمعه:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روزگاری با 600 هزار شغل پاسخگوی نیاز جامعه بودیم، گفت: امروزه باید یک میلیون و 200 هزار شغل برای پاسخگویی به نیاز جامعه ایجاد شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی ربیعی امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: بنده از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم و خوشحال هستیم که طی چهار سال گفتمانی را تولید کردند که امروز هر کسی که می‌خواهد برای ریاست جمهوری سخنرانی و تبلیغ کند، پیرامون اشتغال صحبت می‌کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این بدان معناست که گفتمان اشتغال، گفتمان حاکم کشور شده است، افزود: کارگران در چنین گفتمانی عزت می‌یابد و کارگران در چنین گفتمانی احساس غرور می‌کنند و فرزند کارگر بودن و کارگر بودن در چنین گفتمانی در جامعه جایگاه خودش را ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و عدالت محوری و مردمی بودن و درون‌زایی بیان داشت: در سایه تلاش‌های انجام شده، در سه جانبه‌گرایی مناسب هیچ دوره‌ای مانند دوره‌های اخیر بین کارگر و تولید‌کننده کم تنش نبوده است و محیط‌های ما محیط‌های کم‌تنشی را تجربه کرده‌اند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: الحمدالله حوادث ناشی از کار در این دوره کاهش یافته و ما به سمت یک امنیت شغلی با مفاهمه‌ در حال حرکت هستیم و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر منجر شده که طی 4 سال نزدیک به 2 میلیون شغل ایجاد کنیم.

ربیعی گفت: اما به دلایل متعدد از جمله باز شدن پنجره جمعیتی که نیروها با تأخیر وارد بازار کار شدن و همچنین به دلیل اینکه نیروهایی که وارد بازار کار می‌شوند، در این دوره خصوصیات خاصی دارند و به دلایل دیگری نیازمند ایجاد شغل بیشتری هستیم. 

وی افزود: روزگاری با 600 هزار شغل می‌توانستیم پاسخگوی بازار کار باشیم اما امروز باید یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود که بیش از 700 هزار نفر از آنها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

ادامه دارد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها