أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۹۸۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما باید به عنوان یک مطالبه جدی از دولت روحانی در دوره دوم جوان‌گرایی را بخواهیم و دنبال کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دیروز (پنجنشبه 7 اردیبهشت‌ماه) در نشست اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز همایش های رایزن تهران اظهار داشت: سرمایه گفتمان اصلاحات جوانان است و به آنان اعتقاد داریم.
 
وی خطاب به جوانان اصلاح‌طلب گفت: تمامی مطالبی که شما عزیزان عنوان کردید را قبول دارم، خدا می‌داند که چقدر احساس غرور می‌کنم شما جلوتر از ما هستید و بنده همواره تاکید داشته‌ام که مردم از سیاسیون خود جلوتر گام برمی‌دارند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: برنامه‌های ما راهبردی و بر اساس جمع‌بندی ما در دو دهه 80 و 90 است. سال 92 گام اول را به خوبی برداشتیم و این مسیر را تا سال 94 ادامه دادیم. در گام دوم این مسیر را به نحو احسن طی کردیم، امروز در آستانه گام سوم هستیم و باید آن را ادامه بدهیم.
 
عارف با تاکید بر اینکه ما در گذشته متوقف نمی‌شویم، قهر نمی‌کنیم، براساس تکلیف در میدان هستیم، گفت: در انتخابات هم همین راهبرد را داریم، دولت روحانی موفق بود و به طور مطلوب با توجه به شرایطش خوب اقدام کرد.
 
وی افزود: اگر اعتقاد به دموکراسی داریم نباید از کوچکترین نهاد بگذریم، تهران برای ما مهم است اما شهرستان‌ها هم مهم هستند.
 
عارف با بیان اینکه محور فعالیت اصلاح‌طلبان باید جوانان باشد، اظهار داشت: تعبیر پوستر چسبانی کنار رفت، ما افتخار می‌کنیم پوستر چسبان جوانان باشیم و اگر در انتخاباتی سهمی برای جوانان در نظر گرفته‌ایم به آن اعتقاد داریم و اگر برای زنان سهم می‌گذاریم، جبران گذشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر  و روستا باید در برگیرنده افراد آشنا به مسائل شهری باشد، خاطرنشان کرد: باید شورا تخصصی باشد و افراد متخصص در شوراها قرار بگیرند.
 
عارف می‌گوید که در کنار رعایت تخصص‌ها اولویت‌ها را قرار می‌دهیم و احساس ما از بعضی نقد‌های ناشی از عدم آشنایی با ضوابط است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برنامه ما بر مبنای حرکت در راستای «برجا» ( برنامه جامع اصلاح طلبان) است، اظهار کرد: تعهد ما به مردم است.
 
به گفته عارف، تشکیلات حزبی با وجود اینکه فلسفه وجودی اصلاحات برای رسیدن به قدرت است اما بر این باوریم که محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند فقط بر اساس آن حرکت کرد باید حرکت جبهه‌ای داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
 
وی در همین زمینه افزود: خیلی‌ها در احزاب نمی‌گنجند و در حرکت جبهه‌ای خرد جمعی مبنای حرکت است و نمی‌شود به احزاب تکیه کرد. نمی‌شود اگر تصمیم جبهه ای در مقابل منافع حزبی قرار گرفت، کنار بکشیم.
 
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه به نظر نمایندگان خودتان احترام بگذارید، گفت: سعی می‌کنیم بر مبنای شایسته سالاری و شاخص‌های معرفی شده حرکت کنیم ولی بین دو نفر برجسته انتخاب یکی سخت است. ما از میان چند صد نفر ثبت نام کننده قرار است به 21 نفر برسیم و کار می‌کنیم تا مناسب‌ترین باشد. امیدواریم لیست نهایی با حرف و حدیث حداقلی روبه رو باشد.
 
عارف خاطرنشان کرد: گاهی رو در رویی ما با جریان رقیب بود که حذف ما را جشن گرفته بودند. یادمان نمی‌رود سال‌های بعد از 88 را البته ما از این مرحله عبور کردیم اما خطری مهم‌تر از درون جریان اصلاحات داریم. این دستاورد مهمی که در اجماع به آن رسیدیم که در انتخابات 94 خود را نشان داد باید کارایی خود را حفظ کند. هیچ کس رد نمی‌کند اشکال دارد؛ اما باید آن را اصلاح کنیم.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه در شورای هماهنگی و شورای عالی احزاب 5 سهم دارند و 50 سهم اعضای حقیقی هستند، گفت: برخی بعد از انتخابات مجلس گفتند سهم احزاب کم است. الان در شورای عالی سیاست‌گذاری سهم احزاب دو برابر اعضای حقیقی است. اما نمی‌توانیم بدون اشخاص حقیقی تاثیر گذار کار را جلو ببریم.
 
وی با بیان اینکه اثر «تَکرار» را در انتخابات قبل دیدید، تصریح کرد: باید با همدلی به سمت چند حزب فراگیر برویم. ما ادعا نمی‌کنیم لیستی که می‌دهیم بی اشکال است اما سعی می‌کنیم بر اساس ضوابط باشد. 
 
عارف در مورد چگونگی لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران نیز گفت: بررسی صلاحیت افراد داخل لیست در تهران در چهار مرحله صورت می‌گیرد که این ساز و کار برای انتخابات مجلس  دو مرحله‌ای بود داشتیم
 
وی با بیان اینکه در چهار مرحله لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران را پیگیری می‌کنیم، گفت: ما باید به عنوان یک مطالبه جدی از دولت روحانی در دوره دوم جوان‌گرایی را بخواهیم و دنبال کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها