يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۹۸۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
امام‌جمعه کرج:
امام‌جمعه کرج گفت: دولت باید خود را خدمتگذار ملت و خدمت به مردم را ارزش بداند و ضدتجمل، اشرافی‌گری و ویژه‌خواری باشد و رابطه دولت با فتنه ۸۸ کاملا شفاف و مشخص بیان شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز کرج با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از توطئه‌های شوم دشمنان تفرقه‌افکنی در بین مردم است و این موضوع از اهداف دشمنان برای سلطه است.

وی با بیان اینکه تفرقه در جایی نمود پیدا می‌کند که  به اتحاد بین مردم خدشه وارد می‌شود، افزود: این خدشه به اتحاد مردم سبب فرقه فرقه شدن مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه از نظر قرآن، تفرقه‌افکنان، مفسدان هستند،گفت: جامعه تفرقه زده به تعبیر قرآن روشی فرعونی است و غرق شدن این جامعه حتمی است.

وی با بیان اینکه دشمن از همه زمینه‌های تفرقه‌افکنی از جمله سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کند، بیان کرد: جریان تکفیری و سلفی برای تفرقه‌افکنی دینی در جهان اسلام شکل گرفته و به فرمایش رهبری ایجاد تفرقه بین مسلمانان از اهداف صهیونیستها و دشمنان اسلام است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ نیز همه تلاش خود را برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان به کار می‌گیرند، تاکید کرد: دشمن در داخل نیز به جناح ها دل بسته و سعی دارد با تفرقه‌افکنی بین جناح ها به اهداف خود برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه فتنه 88 نمونه‌ای از ایجاد تفرقه بین مردم و جناح‌های سیاسی بود،گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان برای جهان اسلام این است که با تفرقه‌افکنی این انقلاب را زمین بزنند.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم با تبریک حلول ماه شعبان‌المعظم و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: بزرگترین ویژگی امام‌حسین (ع) پاسداری از ارزش‌های اسلامی بود و روز ولادت ایشان روز پاسدار نامیده شده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران در عرصه‌های گوناگون افزود: سپاه پاسداران از ابتدای تشکیل خود اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف انجام داده و از ابتدای تشکیل، این نهاد انقلابی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اقدامات سپاه در عرصه‌های گوناگون قابل تقدیر و ارزشمند است، تاکید کرد: پاسداران جان بر کف برای دفاع از انقلاب اسلامی حتی از بذل جان خود فروگذار نکردند.

وی با تبریک روز جانباز و لزوم توجه به این قشر زحمتکش گفت: مدیران و کسانی که در مسند مشاغل هستند باید به این افراد سرکشی کنند؛ ملت ایران از ابتدای انقلاب نیز مانند پاسداران لباس رزم بر تن کرده و در حال مبارزه با آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران از مشکلات موجود در حوزه معیشت و فرهنگی دغدغه‌مند هستند، بیان کرد: این دغدغه ها باید مورد توجه قرار گیرد و مدیرانی که تا به حال از این خانواده‌ها سرکشی نکرده‌اند باید به دیدار این افراد که جان خود را برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند، بروند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به هفته کار و کارگر و تبریک این روز بیان کرد: تولیدات داخلی و توجه به مصرف این محصولات برای جلوگیری از بیکاری کارگران مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های دولتی در این زمینه پیشقدم شوند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مصرف کالای داخلی باید به یک مطالبه و خواسته عمومی تبدیل شود،گفت: توجه به داخل و استفاده از محصولات داخلی باید به تشکر از زحمات کارگران تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ولادت امام سجاد(ع) و  تقارن این روز با روز معلم  بیان کرد: کتاب و درس در اختیار معلم است تا به فرد هویت بخشد و معلمان باید افراد با ایمان و سخت‌کوش و انقلابی تربیت کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کوتاهی در امر تربیت دانش آموزان پذیرفته نیست، بیان کرد: گاهی سعادت و شقاوت فرد با برخورد معلمان عوض می‌شود و اگر معلمی خوب برخورد کند فرد سعادتمند و اگر بد برخورد کند شقاوت در فرد پیدا می‌شود و معلم غیر از درس عمومی مطالب فراوانی به متعلم خود می‌آموزد.

وی با بیان اینکه متولیان امر باید به این نکته توجه کنند که امور زندگی معلمان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: متولیان باید بدانند که هزینه‌کرد در این بخش سود بوده و اضافه شدن سرمایه است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در نظام اسلامی معلمان نباید دغدغه معاش داشته باشند، تاکید کرد: در برنامه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این موضوع باید مد نظر قرار گیرد که آیا این داوطلبان برنامه مدونی در حوزه آموزش و پرورش دارند یا خیر.

وی با بیان اینکه مسئله آموزش و پرورش به اندازهای مهم است که دشمنان برای آن سرمایه‌گذاری کلان می‌کنند، تصریح کرد: تلاش دشمن این است که محتوای آموزشی خالی از تفکر و تعالی اسلامی باشد و بسیار مرموزانه برخی حرکات در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه قبلا به طرحی برای از بین بردن آموزش و پرورش توسط دشمنان اشاره کردم،گفت: در صورتی که این طرح اجرا می‌شد بعد معرفتی، دینی و اسلامی آموزش و پرورش نابود می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری انقلاب بیکاری جوانان تحصیلکرده یک خلا است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی راهکاری برای اشتغال است و امروز اقتصاد مقاومتی با تلاش و کار کارگران محقق می‌شود؛ یادواره و بزرگداشت گرفتن خوب است اما وقتی اهداف در این زمینه محقق می‌شود که تولیدات کارگران داخلی مصرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امروز کشور نیاز به تلاش و کار مضاعف دارد،گفت: امروز عزیزانی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند باید برنامه‌های خود را در جهت رونق اقتصادی، تولید و اشتغال و از بین رفتن رکود و بیکاری و فعال شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط و فعال شدن بخش صنعت، معدن و کشاورزی و سرمایه‌گذاری خارجی مبتنی به تکنولوژی به شکل شفاف بیان کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی از دوستان به بنده پیام داده‌اند و نامه‌ای فرستادند که شما از تریبون نمازجمعه دولت را نقد می‌کنید و این کار را نکنید، تصریح کرد: وظیفه امام‌جمعه روشنگری و توجه دادن به نکاتی است که اگر غفلت شود آثار سوء اجتماعی دارد و ضرری متوجه جامعه می‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه بدون بدگویی و با کمال احترام ایرادات را در غالب سوال مطرح می‌کنیم، افزود: این سوالات دقیق و مستند هستند و این وظیفه امام‌جمعه است و این نماز، نماز عبادی و سیاسی است و مسائل سیاسی روز باید در آن مطرح شود و مکرر هم عرض کرده‌ام که با شخص کار نداریم.

وی با بیان اینکه نکاتی که مطرح می‌شود از قبل در مورد آن توجه شده تا خدای نکرده خلاف واقع یا دور از واقعیت نباشد،گفت: هیچ اهانتی تاکنون به شخصیت افراد نکرده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از راه‌های انتخاب صحیح بیان عملکردها است،گفت: تا کسی عملکردها را بررسی و نقد نکند نمی‌تواند انتخاب کند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در برخی از تریبون‌هایی که در دست برخی است مکرر مطالب خلاف به مردم گفته می‌شود، تاکید کرد: باید صحیح این مطالب از تریبونی که به آن اطمینان وجود دارد و مدافع نظام و ارزش‌های الهی و مبین نظرات رهبری است به مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه تقوای سیاسی این است که افراد با مسائل سیاسی صادقانه و از روی دلسوزی برخورد کنند،گفت: اجازه  دروغ‌گویی، فریب و ارائه آن به مردم داده نشده و تلاش ما این است که با رعایت تمام جوانب نقد صادقانه و بدون گرایش به چپ و راست داشته باشیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق رای در انتخابات لازم است،گفت: شاخص‌های کاندیدای اصلح باید مورد توجه قرار گیرد تا دولت تراز انقلاب اسلامی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه مدیریت قدرتمند و توانا با توان بالا و انقلابی و پرکار برای مدیریت کشور لازم است، بیان کرد: دولت باید خود را خدمتگذار ملت و خدمت به مردم را ارزش بداند و ضد تجمل، اشرافی‌گری و ویژه‌خواری باشد و رابطه دولت با فتنه 88 کاملا شفاف و مشخص بیان شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه دولت منتخب باید به توانایی‌های جوانان و قشر تحصیلکرده اعتقاد داشته باشد، ادامه داد: هر دولتی که انتخاب می‌شود باید به شعار "ما می‌توانیم" اعتقاد داشته باشد و در مقابل دشمن منفعل نباشد و خطر دشمن را تشخیص داده و شجاعانه عمل کند و به آن سوی مرزها توجه نداشته باشد.

وی با اشاره به ممانعت انگلیس از خرید کیک زرد بر اساس قرارداد رسمی و تخلف این کشور در این باره بیان کرد: اظهارات ترامپ در مورد روح برجام و مشکلات موجود در حوزه مالی و بانکی که هنوز گره آن باز نشده است نشان می‌دهد که  نباید به این کشورها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران بصیر هستند و نسبت به آمریکا، اسرائیل و انگلیس کرنش نکرده‌اند،گفت: بیانات رهبری و منتقدان در مورد برجام مورد توجه آقایان قرار نگرفت و علی رغم اینکه نظر رهبری این بود که تعهدات مرحله به مرحله اجرا شود این‌گونه نشد و خود آقایان که در مذاکرات حضور داشته مدعی شده‌اند که آمریکا بدعهد است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه موضع مردم در مقابل آمریکا همیشه مشخص است،گفت: مردم یکپارچه "مرگ بر آمریکا" می‌گویند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های جمعی پاسخ هم را می‌دهند، گفت: در مناظرات تلویزیونی کاندیداها جواب همدیگر را ندهند و باید مسائل اثباتی، راهکار و آمار و ارقام و برنامه‌های خود در این زمینه را بیان کنند تا مردم بدین وسیله بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اطرافیان کاندیداها هم مراقب باشند که بی‌فرهنگی نکنند و دهن خود را باز نکرده و هر چیزی را بگویند،گفت: برخی سخنان بی‌احترامی به خود کاندیداها است و باید با این افراد که هر چه دلشان خواست می‌گویند برخورد شود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: شهادت مرزبانان غیور که ناجوانمردانه از داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفتند را تسلیت عرض می‌کنم و از وزارت امور خارجه انتظار داریم که با جدیت بیشتری موضوع را از دولت پاکستان پیگیری کند و با مسامحه و سکوت از این فاجعه عبور نکند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به جلسه هیئت نظارت عالی استان در مورد کاندیداهای رد صلاحیت شده شورای شهر استان و تصمیم‌گیری این هیئت افزود: دوستان با دقت عمل کنند و مراقب باشند که حق الناس به گردن‌شان نیفتد و خدای نکرده شائبه‌ای به وجود نیاید و در مقام عمل هم همان طور که در قانون چهار نهاد مطرح شده، همان مرجع رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کرج و لزوم استفاده از این روز برای حمل و نقل و استفاده از دوچرخه  گفت: دوستان تا جایی که می‌توانند در این روز از خودرو استفاده نکنند و برای حفظ محیط زیست از دوچرخه استفاده کنند و خود ما نیز اگر توفیق داشته باشیم شاید یک روز با مردم دوچرخه‌سواری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها