أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۰۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ترکیه در دومین مرحله از پاکسازی بزرگ نهادهای دولتی و نظامی پس از همه پرسی اصلاح قانون اساسی، بیش از ۳۹۰۰ کارمند بخش دولتی و نظامی را از کار برکنار کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیمز، ترکیه روز شنبه بیش از 3900 نفر دیگر در بخش خدمات غیر نظامی و ارتش را برکنار کرده است. این اقدام در شرایطی انجام شده است که ترکیه این افراد را تهدیدی علیه امنیت ملی دانسته است. این دومین مرحله از پاکسازی گسترده نهادهای دولتی و نظامی ترکیه پس از برگزاری همه پرسی جنجالی اصلاح قانون اساسی به شمار می رود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همه پرسی 16 آوریل به پیروزی دست یافت. اصلاح قانون اساسی ترکیه قدرت و اختیارات وی را به طور گسترده‌ای افزایش می دهد.

مخالفان این اصلاحات بر این عقیده هستند که ترکیه بطور نهایی به کشوری و استبدادی تبدیل خواهد شد، در عوض طرفداران این همه پرسی معتقدند که این تغییرات ثبات بیشتری در شرایط نه چندان آرام کنونی به کشورشان خواهد بخشید.

افراد برکنار شده شامل نگهبانان زندان، استادان دانشگاه، کارکنان سازمان امور مذهبی و همین طور 1200 نفر از اعضای نیروهای مسلح شامل حدود 600 افسر بوده اند.

این افراد به اتهام ارتباط با سازمان های تروریستی و ساختارهایی که تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه به شمار می روند، از کار برکنار شده اند.

ترکیه همچنین روز گذشته دسترسی به وبسایت ویکی پدیا را مسدود کرده است. بر اساس قانون، دولت ترکیه می تواند دسترسی به وبسایت هایی را که تهدیدی علیه امنیت ملی کشور تشخیص می دهد، مسدود نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها