أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۰۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون قالیباف در پاسخ به ادعاهای وزیر راه گفت: آقای آخوندی از مشکلات مردم 96درصدی، بی اطلاع است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از 137 آنلاین، واکنش تلگرامی آخوندی به اظهارات انتخاباتی قالیباف گفت: 12 سالی که ایشان شهردار تهران بوده‌اند، طلایی‌ترین دوران برای سوداگران بوده‌است تا با دست باز هر آن نحو که بخواهند در تهران عمل کنند، تمام ظرفیت‌های زیستی نسل فعلی و آتی این شهر را معامله کنند و این شهر بی‌سامان را که در آن نه حرکت می‌توان کرد و نه زندگی؛ به‌وجود آورند که صدها عاقل می‌خواهد تا آن را به سامان کند.

پژمان پشمچی‌زاده، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران به ادعاهای روز گذشته عباس آخوندی (وزیر راه و شهرساز) پاسخ داد و گفت:

«محل زندگی افراد نشان می‌دهد که وابسته به ۴ درصدی‌ها هستند یا ۹۶ درصدی‌ها! وقتی وزیری دفترکارش در بالاترین طبقه برجی در تپه‌های عباس‌آباد با کاربری فضای سبز باشد و در مترو و خیابان در کنار مردم نباشد، هم از مشکلات واقعی مردم ۹۶ درصدی بی‌خبر خواهد بود و هم شهر را در قالب منطقه ۱ تحلیل می‌کند و رشد مناطق جنوبی شهر را نمی‌بیند.»

«آقای وزیر شهرسازی اگر وظیفه‌شان را به درستی انجام داده بودند، اوضاع رشد صنعت مسکن اینطور نبود؛ حتی در زمان‌هایی که رشد اقتصادی ۴-۵ درصدی اعلام می‌شود، رشد صنعت ساختمان در حدود منفی هفده درصد است. آقای وزیر نه تنها برای این دوره، بلکه برای دور پیشین وزارتشان هم که منجر به شرایط فعلی شده است باید پاسخگو باشند.»

«با اینکه در حال حاضر شاهد چنین رکودی در صنعت ساختمان هستیم؛ در مقابل ۳۴۱ پروانه صادر شده در منطقه برخورداری مانند منطقه ۱، در مناطق ۱۴ و ۱۵ در جنوب شهر، 1511 پروانه ساختمانی صادر شده است که بیش از ۱۷ درصد سهم صدور پروانه شهر تهران را به خود اختصاص داده است. این شاخص‌ها شاهد عدالت در سیاست‌های نوسازی شهر تهران است. البته آقای وزیر با این مناطق انس و الفتی ندارند که این موارد را ببینند.»

«بر اساس احکام قانونی توسعه، دولت به‌عنوان متولی بافت فرسوده باید سالانه ده‌درصد از بافت فرسوده را بازسازی می‌کرد؛ بعد از ۴ سال توفیقی بیش از ۸ درصدی نداشته‌اند که آن هم با احتساب اقدامات دولت قبل از سال ۸۸ تاکنون انجام شده است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها