يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۰۰۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین با بیان اینکه ایجاد ۵ میلیون شغل در اقتصادی مانند اقتصاد ایران در کوتاه مدت امکان‌پذیر است، گفت: اقتصاد ایران توان سرمایه‌گذاری در چنین طرح عظیمی را با رعایت شروطی دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین با بیان اینکه ایجاد ۵ میلیون شغل در اقتصادی مانند اقتصاد ایران در کوتاه مدت امکان‌پذیر است، گفت: اقتصاد ایران توان سرمایه‌گذاری در چنین طرح عظیمی را با رعایت شروطی دارد.

عبداله صوفی استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانیسین آمریکا، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان پرداخت مبلغی به عنوان کارانه برای بیکاران وجود دارد و آیا سیاست حمایت مالی از بیکاران در کشورهای جهان متداول است، گفت: بله این اقدام در کشورهای دیگر امری متداول است؛ چنانکه به عنوان مثال دولت‌ها در ایالات مختلف ایالات متحده، ادارات بیکاری دارند و افرادی که بیکار می‌شوند به آن اداره مراجعه و ثبت نام می‌کنند و بر اساس درآمد از دست رفته مبلغی از آن اداره برای مدتی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر فرد بیکار شخصا از کار دست کشیده باشد پولی نمی‌تواند از دولت دریافت کند گفت: اما اگر کارفرما وی را اخراج کرده باشد معمولا حداکثر تا شش ماه کمک هزینه دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در صورت دوم کارفرما باید مبلغی بابت کمک هزینه به کارگر اخراجی بپردازد. در ضمن کار فرمایان به این ادارات معمولا لیست کارگرهایی که احتیاج دارند ارائه می‌کنند و اداره کار هم اطلاعات را در اختیار کارگران بیکار می‌گذارد.

استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین گفت: البته در عصر اینترنت شاید این کارها از طریق اینترنت هم ممکن باشد، لذا ایجاد سامانه‌ای برای پرداخت کارانه به بیکاران یک امر متداول و شدنی در اقتصادهای جهان است.

وی در ادامه درباره امکان سنجی ایجاد 5 میلیون شغل در اقتصاد ایران نیز گفت: ایجاد پنج میلیون شغل در اقتصادی مانند اقتصاد ایران، در کوتاه مدت امکان پذیر است و برای ایجاد این تعداد کار باید بسیج عمومی انجام شود و افراد بیکار را در ساختن زیر ساخت‌های کشور در اقصی نقاط کشور بکار گرفت.

برای انجام چنین طرح عظیمی یک تشکیلات بزرگ با مدیریت مرکزی لازم است که طرح‌ها را اجرا کند. به نظر من اقتصاد ایران توان سرمایه‌گذاری در چنین طرح عظیمی را دارا است، اما باید مصرف را کاهش داد تا پس انداز ملی و در نتیجه سرمایه گذاری افزایش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها