أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۰۰۴۸
زمان انتشار: ۰۱:۵۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عناصر موساد اخیرا با برخی ادمین‌های کانالهای تلگرامی ایرانی دیدار کرده و به آنها وعده داده‌اند اگر در روند انتخابات ریاست‌جمهوری از دستورالعمل‌های سازمان موساد پیروی کنند، از آنها پشتیبانی خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سایت تحلیلی-امنیتی و روسی‌زبان تهنووار Tehnowar که عمدتا اخبار روسیه و اوکراین را پوشش می‌دهد، گزارشی در ارتباط با تلگرام و برنامه سرویس های امنیتی آمریکایی و صهیونیستی برای استفاده از این شبکه اجتماعی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران  منتشر کرده است.

براساس این گزارش، برپایه پژوهشی که اخیرا انجام شده است برخی از سرویسهای جاسوسی از جمله «سیا» و «موساد» تلاش می‌کنند که از برنامه پیام‌رسان «تلگرام» برای تأثیرگذاری  بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران استفاده کنند.

تلگرام برنامه پیام‌رسان رایگانی است که هم‌اکنون کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان استفاده گسترده‌ای از آن دارند.

براساس داده‌های آماری «پاولا دوروف» بنیانگذار تلگرام در حال حاضر 25 میلیون کاربر ایرانی از برنامه تلگرام استفاده می‌کنند؛ تلگرام در پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر مجلس در اسفند 94 نقش کلیدی داشت.

سایت تهنووار در ادامه به نقل از مقامات تلگرام مدعی می‌شود، از زمان ورود برنامه تلگرام به ایران مقامات این کشور همیشه درباره فیلترکردن یا استفاده آزاد از آن اختلاف داشته‌اند.

این وب‌سایت روسی‌زبان در بخش دیگری از گزارش خود به استفاده وسیع ایرانی‌ها از تلگرام اشاره می‌کند و می‌نویسد: محبوبیت این شبکه اجتماعی در بین مردم ایران بسیاری از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خارجی را ترغیب کرده تا در راستای تأثیرگذاری بر انتخابات و فضای سیاسی ایران از این برنامه استفاده کنند.

روزنامه «گاردین» در فوریه 2016 با انتشار گزارشی دراین‌باره نوشت: با وجود استفاده فراگیر تلگرام در میان مردم ایران درحال حاضر نمی‌توان با این شبکه اجتماعی اقدامات اساسی انجام داد.

همچنین در فوریه 2017 وب‌سایت روزنامه «تایمز او اسرئیل» گزارشی را درباره استفاده گسترده تلگرام در ایران منتشر کرد که خیلی زود آن را از خروجی سایت خود حذف کرد؛ بر پایه این گزارش شماری از مقامات بلندپایه ارتش و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نشست‌های مشترک و منظمی را برای نحوه تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برگزار می‌کنند. تایمز او اسرائیل به نقل از منابع  اطلاعاتی خود می‌افزاید که هم‌اکنون نشست‌های امنیتی  و اطلاعاتی نیز در ترکیه و مالزی درباره بهترین شیوه‌های ممکن تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایران به صورت منظم برگزار می‌شود.

براساس گزارش TEHNOWAR، سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) به شدت در پی همکاری اطلاعاتی و امنیتی با سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) است؛ ترکیه نزدیکترین کشور همسایه به ایران است که شمار زیادی از شهروندان ایرانی را در خود جای داده است که بیشتر آنها نزدیک به جریانهای اپوزیسیون هستند. عناصر سازمان موساد همچنین اخیرا با برخی از ادمین‌های کانالهای تلگرامی ایرانی دیدار کرده و به آنها وعده داده‌اند اگر در روند انتخابات ریاست‌جمهوری از دستورالعمل‌های سازمان موساد پیروی کنند، از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: اعضای موساد و سازمان سیا همچنین با برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی ایران از جمله «بابک اجلالی» و «روح‌الله زم»  مدیران یکی از کانالهای سیاسی معروف تلگرامی در ایران نشست‌های مخفیانه‌ای در کشور مالزی داشته‌اند که در این دیدارها شیوه‌های گوناگون استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام و بهترین شیوه استفاده از این برنامه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بررسی شده و درنهایت تصمیم‌هایی در این‌باره اتخاذ شده‌است.

نویسنده گزارش در پایان با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات می‌افزاید: باید تا 29 اردیبهشت منتظر باشیم که ببینیم آیا اقدامات مذکور می‌تواند تلگرام را به بازیگری کلیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبدیل کند یا نه؟پاسخ این سؤال در هفته‌های آتی مشخص خواهد شد، اما سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی ایران بنا بر تجربه سالهای گذشته نهایت تلاش خود را به کار خواهند بست که از هر گونه آشوب و تنش احتمالی در انتخابات آتی جلوگیری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها