کد خبر: ۴۲۰۰۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
«آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان که در صدر هیئتی بلندپایه به عربستان سفر کرده است، در بدو ورود به این کشور که با استقبال پادشاه عربستان و مقامات بلندپایه این کشور مواجه شد، از پوشیدن حجاب اجتناب کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا: صدراعظم آلمان با زیرپا گذاشتن قانون حجاب اجباری در عربستان سعودی، به صورت بی حجاب وارد این کشور پادشاهی شد.

«آنجلا مرکل» که در صدر هیئتی بلندپایه به عربستان سفر کرده است، در فرودگاه "جده" مورد استقبال رسمی «ملک عبدالله» پادشاه رژیم آل سعود و مقامات عالی رتبه عربستان، قرار گرفت.

علیرغم اینکه استفاده از حجاب در این کشور عربی الزامی است، ولی این بانوی سیاستمدار اروپایی، همانند برخی دیگر از مقامات سیاسی غربی، در هنگام ورود به عربستان سعودی، از متابعت از این قانون اجتناب و به صورت بی حجاب وارد این کشور شد.

«مرکل» قانون ممنوعیت استفاده از برقع را در آلمان مطرح و به تصویب رساند و استفاده از برقع و نقاب را منافی با فرهنگ کشورش معرفی کرد.

همچنین پارلمان این کشور اروپایی هفته گذشته و در آخرین اقدام از سری اقدامات مبارزه با حجاب، هرگونه استفاده از حجاب در اماکن عمومی، نظامی و دادگاه های آلمان را برای بانوان مسلمان ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است پیش از این نیز، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، «هیلاری کلینتون» سیاستمدار برجسته آمریکایی و «میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، هنگام سفر به عربستان سعودی، خود را ملزم به استفاده از حجاب ندانسته و به صورت بی حجاب وارد این کشور شدند.

شایان ذکر است، عربستان سعودی در پاسخ به خواسته مفتیان وهابی، بسیاری از قوانین خشک همچون ممنوعیت رای و رانندگی را در حق بانوان این کشور اعمال می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها