يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۰۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
مستندهای تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی آماده پخش شده که گفته می‌شود بیشتر آنها نه توسط چهره‌های شاخص که توسط جوانان و هنرمندان شناخته‌نشده؛ ساخته شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه همشهری، مستندهای تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی آماده پخش شده که گفته می‌شود بیشتر آنها نه توسط چهره‌های شاخص که توسط جوانان و هنرمندان شناخته‌نشده؛ ساخته شده است.

بخش اول مستندهای تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از روز دوازدهم تا هجدهم اردیبهشت روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. به این بهانه نگاهی به نام سازنده این مستندها و پیشینه هنری آنها داشته‌ایم.

بخش اول مستندها ساعت ۱۸:۳۰ دوازدهم اردیبهشت با پخش فیلم مستند سیدمصطفی هاشمی‌طبا آغاز خواهد شد. به گفته ستاد تبلیغاتی هاشمی‌طبا، فیلم مستند او را فرزین رضائیان ساخته است.

فرزین رضائیان پیش از این ساخت سه مستند «شکوه تخت جمشید»، «هفت رخ فرخ ایران» و «بازسازی پاسارگاد، بهشت کوروش بزرگ» را به عهده داشته است. او همچنین نویسنده کتاب «میراث جهانی ایران» است که با همکاری خانه فرهنگ و هنرگویا و کمیسیون ملی یونسکو در ایران تالیف شده است.

چهارشنبه، 13 اردیبهشت فیلم مستند سیدابراهیم رئیسی پخش می‌شود؛ مستندی که توسط محمدعلی فارسی ساخته شده است. پیش از این ستاد تبلیغاتی رئیسی، رنگ تبلیغاتی او را نیز انتخاب کرده بود؛ پرچم سه رنگ ایران که پیش‌بینی می‌شود در مستند او نیز به نوعی به کار گرفته شود.

فارسی فارغ التحصیل فیلمنامه‌نویسی از دانشکده صداوسیما است؛ او از سال ۶۷ به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، با شهید آوینی در تولید مجموعه تلویزیونی «سراب» همکاری داشته و پس از تاسیس «روایت فتح» به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد. فارسی پس از شهادت آوینی در بهار سال ۷۲ مسئولیت معاونت تولید موسسه روایت فتح را تا سال ۸۱ به عهده داشت.

در پرونده کاری محمدعلی فارسی مستندهایی مانند مهاجران، گلستان آتش، شلمچه، ماه و خورشید، سراب ۲، تصویرگران جنگ، پایان انتظار، قصه‌های جنگ، غواصان، کبوتران امید، حقیقت گمشده، فانوس رو به باد، رستاخیز، خلوت دل، معلم، مجنون به چشم می‌خورد.

سیدمصطفی میرسلیم سومین نامزد انتخابات است که فیلم مستند او در روز 14 اردیبهشت پخش خواهد شد؛ به گفته ستاد تبلیغاتی میرسلیم، این فیلم مستند توسط روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ساخته می‌شود و هنرمندان جوان و متخصص در ساخت آن مشارکت دارند. به گفته ستاد تبلیغاتی مصطفی میرسلیم، در ساخت این فیلم مستند از مشورت تعدادی از هنرمندان همراه و حامی میرسلیم استفاده شده است. رنگ تبلیغاتی میرسلیم نیز زرشکی اعلام شده است.

فیلم مستند بعدی، در تاریخ 16 اردیبهشت متعلق به حسن روحانی است. به‌رغم اینکه گفته می‌شود محمدحسین مهدویان کارگردان جوان سینما، فیلم روحانی را می‌سازد اما او با رد این موضوع گفته است که در ساخت فیلم تبلیغاتی هیچیک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری مشارکتی نداشته است. از قرار معلوم و طبق گفته‌های ستاد تبلیغاتی روحانی، این مستند توسط ستاد او و فیلم‌ساز غیرشناخته شده‌ای تهیه و آماده شده است. همچون دوره گذشته، در این دوره نیز روحانی از رنگ بنفش و سبز برای تبلیغات خود استفاده کرده است.

مجید توکلی نیز فیلم مستند اسحاق جهانگیری را ساخته است؛ بخش اول این مستند روز 17 رادیبهشت از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مجید توکلی فیلمساز جوانی است که ساخت فیلم تلویزیونی «زیگ زاگ»، فیلم‌های مستند «سلطان»، «سرو ساعی»، «میم مثل سمیرا» و فیلم‌های کوتاه «دوئل»، «پیتوک» و «تراکنش با موفقیت انجام شد» را در کارنامه کارگردانی خود دارد. فیلم «متولد 65» اولین تجربه کارگردانی او در فیلم بلند است.

محمدباقر قالیباف آخرین نامزدی است که بخش اول فیلم مستند او از سیما پخش خواهد شد؛ فیلمی که به گفته ستاد تبلیغاتی قالیباف با مسئولیت و سرپرستی سیدمحمود رضوی ساخته شده و در روز 18 اردیبهشت پخش خواهد شد.

سیدمحمود رضوی را با تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی مطرحی همچون «درباره الی»، «دهلیز»، «سیانور» و «ماجرای نیمروز» می‌شناسیم. او با دهلیز و ماجرای نیمروز سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را نیز در دوره برای خود کرد.

رضوی همچنین سرپرستی کل تبلیغات ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف را نیز برعهده دارد.

ستاد محمدباقر قالیباف امسال رنگ قرمز را برای تبلیغات این نامزد انتخاباتی انتخاب کرده و ساعت نماد انتخاباتی قالیباف است

با اتمام دور اول، پخش دور دوم مستندهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری از ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما آغاز می‌شود. که ترتیب پخش آنها به این شرح خواهد بود: ۱۹ اردیبهشت مستند حسن روحانی، ۲۰ اردیبهشت مستند سیدمصطفی میرسلیم، ۲۱ اردیبهشت محمدباقر قالیباف، ۲۳ اردیبهشت مستند اسحاق جهانگیری، ۲۴ اردیبهشت مستند سیدابراهیم رئیسی و ۲۵ اردیبهشت مستند انتخاباتی سیدمصطفی هاشمی‌طبا.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها