امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۰۲۹۱
زمان انتشار: ۲۲:۰۹     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش پایگاه 598، کانال اقتصادسیاسی نوشت:

ابراهیم رییسی وعده داده است که یارانه سه دهک پایین را دو تا سه برابر می کند. علی لاریجانی هم امروز از غیر ممکن بودن این وعده گفته است.
 
 تاجگردون هم گفته این وعده تنها با افزایش قیمت حامل های انرژی یا ندادن سهم شرکت های عامل در قانون هدفمندسازی یارانه ها ممکن است. چه کسی صحیح می گوید؟
 
حقیقت آن است که ابراهیم رییسی به طور مشخص به یک بند قانونی در بودجه سنواتی اشاره می کند. جزء 6 از بند یارانه ها در بودجه سنواتی که به حذف سه دهک بالا و تخصیص عواید آن به بودجه های حمایتی (از جمله تخصیص یارانه ای به سه دهک پایین مثالا) سخن گفته است. همین قانون به تنهایی برای افزایش دو برابری یارانه سه دهک پایین کافیست.
 
بعلاوه حقیقتی وجود دارد مبنی بر بسیار متورم بودن بودجه جاری شرکت های موضوع قانون هدفمند سازی یارانه ها مثل بودجه شرکت ملی پالایش و پخش و... بازنگری در این بودجه شدیدا متورم شده در طی سه سال گذشته هم می تواند به عنوان منبعی برای افزایش یارانه دهک های پایین فرض شود.
 
 پی نوشت : بعید می دانم آقایان لاریجانی یا تاجگردون از جزییات بودجه مصوب خود بی خبر باشند. همه واکنش ها لزوما مبتنی بر عقل اقتصادی نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها