أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۰۲۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
هفته پایانی لیگ برتر فوتبال
هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال پنجشنبه با انجام ۸ بازی به صورت همزمان برگزار می‌شود و در این روز نایب قهرمان لیگ و دومین تیم سقوط کننده لیگ شانزدهم مشخص خواهند شد.

به گزارش پایگاه 598، 8 دیدار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه به طور همزمان برگزار می‌شود.  در این روز تکلیف نایب قهرمان این فصل و همچنین دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک مشخص خواهد شد. همچنین شاهد برگزاری فینال حذفی در تبریز هستیم.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

سیاه جامگان - پرسپولیس؛ کمک برانکو به فرکی و مرفاوی؟

پرسپولیسی‌ها از اعتصاب خود پشیمان شدند و اکنون با شرایط مناسب‌تری نسبت به بازی با ذوب آهن، آخرین بازی خود را در لیگ برتر انجام می‌دهند. نتیجه بازی هیچ تاثیری در سرنوشت سرخپوشان تهرانی ندارد و آنها قهرمان لیگ برتر هستندهرچند این بازی می‌تواند یک مسابقه تمرینی و تدارکاتی مناسب قبل از دیدار با الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا باشد. شاگردان برانکو اگر در این بازی حضوری جدی داشته باشند شاید سرنوشت دومین تیم سقوط کننده را هم رقم بزنند و تیم سیاه جامگان را به لیگ دسته یک بفرستند. سیاه جامگان در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس می‌تواند به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد. این در حالی است که پرسپولیس در لیگ برتر در سال 96 فقط یک شکست مقابل نفت آبادان داشته باید دید شاگردان میثاقیان می‌توانند دومین باخت سرخپوشان قهرمان را در آخرین دیدار لیگ به آنها تحمیل کنند یا این برانکو است که با شکست سیاه جامگان به طور غیر مستقیم به حسین فرکی و صمد مرفاوی برای بقا در لیگ برتر کمک می‌کند. سروش رفیعی غایب بزرگ پرسپولیس در این بازی است. بیرانوند هم برای آشتی با هواداران دو بار از آنها عذرخواهی کرده است.

گسترش فولاد- صنعت نفت آبادان؛ تک رقمی

این بازی نبرد برای رسیدن به رتبه تک رقمی است. گسترش فولاد 35 امتیازی در رده نهم قرار دارد و نفت آبادان دوازدهم است. برنده این بازی می‌تواند در لیگ برتر شانزدهم یک رتبه تک رقمی کسب کند. این مسابقه هیچ حساسیتی برای دو تیم و حتی هواداران آنها ندارد.

سایپا- ماشین‌سازی؛ سایه سقوط!

یکی از حساس‌ترین بازی‌های ته جدول در تهران برگزار می‌شود. نارنجی‌پوشان سایپا شوخی شوخی گزینه سقوط شدند! این تیم قدیمی و با امکانات اگر در این بازی پیروز نشود ممکن است به لیگ یک سقوط کند ولی از خوش شانسی شاگردان حسین فرکی است که  حریف آنها سقوط کرده و انگیزه‌ای برای ادامه بازی‌ها ندارد. با این حال اگر سایپا اگر حریف را دستکم بگیرد ممکن است سومین باخت متوالی‌اش را کسب کند و حتی به لیگ یک سقوط کند آنها سایه هولناک سقوط را بالای سرخود احساس می‌کنند. ماشین‌سازی هم پیش از این بازی 5 باخت متوالی داشته و ممکن است با ششمین شکست متوالی لیگ را به پایان برساند. 

فولاد- پیکان؛ نبرد بدون گلزنان

این بازی هم حساسیتی از نظر صدر و قعر جدول ندارد با این حال شاگردان سعداوی تلاش می‌کنند تا به رتبه‌ای بهتر از رده دهمی دست پیدا کنند و به دنبال رتبه تک رقمی هستند و پیکان هم می‌خواهد با یک پله صعود به رده پنجم برسد و جای ذوب آهن را بگیرد. پیکان در این بازی گادوین منشا مهاجم 15 گله خود را در اختیار ندارد و ساسان انصاری هم با 16 گل زده در فولاد کارش را به پایان رساند. باید دید در غیاب گلزنان دو تیم شرایط این بازی چگونه خواهد بود و آیا دو تیم به یک مساوی بدون گل رضایت می‌دهند یا این بازی گل و تیم پیروز خواهد داشت.

ذوب آهن- پدیده؛ در آرزوی چهارمی

ذوب آهن برای رسیدن به رتبه چهارمی تمام تلاش خود را انجام می‌‌دهد و شاگردان حسینی در صورت پیروزی در این بازی و شکست سپاهان می‌توانند یک پله در جدول صعود کنند. پدیده هم سه شکست متوالی مقابل پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی داشته و نمی‌خواهد با باخت کارش را در لیگ تمام کند. ذوب آهن اگر در این بازی پیروز شود و بتواند به رده چهارم برسد این تیم بدون گل‌محمدی در پایان فصل نسبت به لیگ گذشته دو پله پیشرفت کرده است.

تراکتورسازی- نفت تهران؛ نبرد دایی و قلعه‌نویی قبل از فینال

این بازی قرار است پنجشنبه آینده در خرمشهر هم تکرار شود البته حساسیت آن بازی که فینال جام حذفی است با این دیدار  قابل مقایسه نیست. تراکتورسازی و نفت فصل گذشته نیز در هفته پایانی باهم رقابت کردند و در آن زمان هر دو تیم شانس قهرمانی داشتند اما اکنون تراکتورسازی برای نایب قهرمانی می‌جنگد و شاگردان علی دایی هم برای رسیدن به رده ششم تلاش می‌کنند. شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی مقابل نفت و توقف استقلال به رده دوم و عنوان تشریفاتی نایب قهرمانی می‌رسند. به هر حال این بازی برای سرمربیان دو تیم بیشتر از سه امتیاز ارزش دارد و می‌توانند به خوبی حریف را محک بزنند تا در بازی فینال شناخت خوبی داشته باشند. باید دید بازی پیش از فینال را کدام مربی می‌برد علی دایی یا امیر قلعه‌نویی؟ یا اینکه در لیگ آنها امتیازات را تقسیم کنند.

صبای قم- استقلال خوزستان؛ بازی مرگ و زندگی

این بازی هم برای شاگردان صمد مرفاوی حکم مرگ و زندگی دارد و به همین دلیل هم مرفاوی بازیکنان صبا را یک زودتر به اردو برده است. صبا در صورت برد در این بازی در لیگ برتر ماندگار خواهد شد. استقلال خوزستان هم که در رده هفتم جدول است به این بازی به چشم یک بازی تدارکاتی برای آسیا نگاه می‌کند.

استقلال - سپاهان؛  جدال نایب قهرمانی

زیباترین،حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته پایانی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. استقلال برای حفظ نایب قهرمانی و رتبه دوم جدول باید تیم سپاهان را شکست بدهد و با یک برد خوب و نایب قهرمانی به مصاف آخرین حریفش در لیگ قهرمانان آسیا برود. سپاهان هم برای حفظ رتبه چهارم در جدول لیگ تلاش می‌کند. ضمن اینکه مصاف زردپوشان اصفهانی و آبی‌پوشان تهرانی همیشه دیدنی و جذاب بوده است. اکنون باید دید در این مسابقه کدام تیم برنده می شود. استقلال در این بازی هرایر مگویان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

اسامی محرومان هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس: سروش رفیعی

سیاه جامگان مشهد: مرتضی رنجبر

صنعت نفت آبادان: محمد زبیر نیک نفس

سایپا تهران: ‏عزت اله پورغاز

ماشین سازی تبریز: محمد امین حاج محمدی (انضباطی)‏

پیکان تهران: ‏گادوین منشا – سید مهران موسوی

فولاد خوزستان: ساسان انصاری – یوسف وکیا

ذوب آهن اصفهان: حجت حق وردی (انضباطی)‏

نفت تهران: رضا اسدی – میلاد شیخ فخرالدینی

استقلال تهران: هرایر مگویان

پدیده مشهد: رضا مهاجری (سرمربی)‏

برنامه مسابقات و اسامی داوران هفته سی‌ام لیگ برتر

پنجشنبه 14 اردیبهشت

سیاه جامگان مشهد- پرسپولیس ساعت 18 ورزشگاه ثامن مشهد

محمدرضا اکبریان – سعید قاسمی – امیر مبشر – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون  اصفهانیان

گسترش فولاد تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت 18  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

تورج حق وردی – محمد عطایی – علی دودانگه – محمد ملکی – ناظر: بهرام مهرپیما

سایپا تهران- ماشین سازی تبریز ساعت 18  ورزشگاه پاس قوامین تهران

مهدی سیدعلی – سجاد طوری – یعقوب حجتی – علی میرغفاری – ناظر: زاهد بحرینی

فولاد خوزستان- پیکان تهران ساعت 18  ورزشگاه غدیر اهواز

موعود بنیادی فر – مهدی عالیقدر – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی – ناظر: حسین نجاتی

ذوب آهن اصفهان – پدیده خراسان ساعت 18  ورزشگاه فولادشهر اصفهان

رضا کرمانشاهی – مهدی الوندی – رضا قیم – حسین زیاری – ناظر: علی خسروی

تراکتورسازی تبریز- نفت تهران ساعت 18  ورزشگاه یادگار امام تبریز

رضا مهدوی – محمدرضا منصوری – یعقوب سخندان – سعاد وفاپیشه – ناظر: محمدجواد تقی پور

صبای قم – استقلال خوزستان ساعت  18 ورزشگاه یادگار امام قم

اشکان خورشیدی – رحیم شاهین – حمید غمزه – کمیل غلامی – ناظر: نادر جعفری

استقلال تهران – فولاد مبارکه سپاهان ساعت 18  ورزشگاه آزادی تهران

محمدحسین زاهدیفرد – آرمان اسعدی – علیرضا ایلدروم – ناصر جنگی – ناظر: محمود رفیعی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها