أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۳۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیسی در جمع پرشور مردم کرمانشاه:
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع پرشور مردم کرمانشاه با بیان اینکه مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند گفت: دولت باید دولت کار باشد نه دولتی که وزرایش تاجر و کاسب باشند و دولتی که شبانه روز کار کند می‌تواند مشکلات را حل کند. او افزود: اگر در کشور یک اشتغال یک میلیونی در هر سال ایجاد نشود، امکان رفع بحران بیکاری وجود ندارد. اگر نصف این میزان خلق پول در جهت اشتغال به کار گرفته شود، حتما بحران بیکاری حل خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه حسینیه اباعبدالله(ع) کرمانشاه در جمع پرشور مردم سخنرانی کرد.

رئیسی در جمع مردم کرمانشاه گفت: این احساسات و عواطف حتما مربط به شخص من نمی‎تواند باشد. مربوط به یک خدمتگزار به مردم، یک خدمتگزار به نظام و مربوط به آنچه نگاه مردم عزیز و بزرگوار است در اینکه این هویت وابسته به انقلاب و وابسته به نظام و خدمتگزار مردم است، می‎باشد. در واقع در نگاه شما تجلیل از او تجلیل از نظام و ارزش‎هاست و الا شخص من به عنوان یک طلبه خودم را لایق این میزان ابراز احساسات و عواطف نمی‎بینم.
 
او گفت: کشور ما به برکت رشادت شما جوانان و پدرانتان و مردان و زنان این خطه اجازه تجاوز به این سرزمین و اینکه یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمنان قرار بگیرد  را نداد. حقیقتا رشادت غیور کرمانشاه باعث این اقتدار و عظمت شد و آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته است حماسه‎آفرینی، ایستادگی، مقاومت و شکست‎ناپذیری شما مردم و غیوران است.
 
او افزود: دفاع مقدس یکی از حوزه‎های حضور جهادی نیروهای غیور است. حوزه هوا فضا یکی از حوزه‎های نیروهای جوان و جهادی ماست. نانوتکنولوژی نیز  یکی از عرصه‎های موفق و خلاقیت جوانان غیور ماست.
 
او گفت: آیا این وضعیت و این شرایط زیبنده دولت اسلامی است؟ یا امکان تغییر وضعیت و شرایط کاملا وجود دارد؟


او ادامه داد: سه نگاه وجود دارد که اگر این سه نگاه اصلاح نشود ما دچار مشکل هستیم. یک: نگاه به مردم و جوانان. دو: نگاه به ثروت‎ها و  منابع ملی که بسیار منابع ارزشمند و گره‎گشایی هستند. سوم: نگاه به بیگانه. اگر بیگانه تا کنون ملتی را در عالم عزیز کرده، ما را هم می‎تواند عزیز کند و از کارمان گره‎گشایی کند. معطل گذاشتن کشور به اینکه بیگانه مشکل ما را حل کند، خطاست.

او گفت: نگاه دولت به اینکه ما ملتمان، جوانان و فرهیختگامان را در این کشور ناتوان و کم‎توان ببینیم. این هم خطاست. ما معتقدیم ملت ما هر جا نقش ارا کرده، بسیار توانسته نقش‎آفرینی و گره‎گشایی کند. ما معتقدیم دفاع مقدس حضور مردم بود که توانست وضعیت را به نفع ملت ایران یک‎سره کند. در اقتصاد حضور مردم مشکلات را حل می‎کند. دولت نمی‎تواند برای امخور اقتصادی متصدی باشد. 70درصد اقتصاد ما اقتصاد دولتی است. این اقتصاد منشأ همه مشکلات اقتصادی است. دولت باید در جایگاه ناظر و هدایتگر باشد. اگر متصدی بود همین شرایط پیش می‎آید که دارد همه را رنج می‎دهد. باید از تصدی‎گری او کاسته شود و بر نظارت او افزوده شود. آنچه نقش مردم و کارآفرینان و حضور جوانان است را اگر باور داشتیم، بسیاری از مسائل در کشور حل بود. امام جوانان را باور داشت. رهبر معظم انقلاب جوانان را باور دارد. اگر دولتمردان در هر حوزه‎ای نقش جوان و خطر کردن او را باور داشته باشند، بسیاری از گره‎ها گشوده خواهد شد.
 
او گفت: مسئله بعد نگاه به منابع ماست. در این دولت بیش از 700 هزار میلیارد تومان خرق پول شد. آیا این نقدینگی برای کارخانجات شد؟ اگر می‎شد، می‎شد اشتغال. اما اینکه این نقدینگی خرق شده برود به صورت تسهیلات در اختیار چند نفر قرار بگیرد و بروند به صورت سپرده از سودش استفاده کنند، اشتغال را با مشکل جدی مواجه می‎کند.
 
او افزود: اگر در کشور یک اشتغال یک میلیونی در هر سال ایجاد نشود، امکان رفع بحران بیکاری وجود ندارد. اگر نصف این میزان خلق پول در جهت اشتغال به کار گرفته شود، حتما بحران بیکاری حل خواهد شد.

 
او افزود: 11میلیون جوان آماده ازدواج در کشور است. می‎خواعند ده میلیون تسهیلات به هر زوجی بدهند. 550 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند. اگر اعتبار نیست، زوج‎ها صبر می‎کنند. اما ما معتقدیم تنها به دو نفر از بدهکاران بانکی بگویند پلتان را برگردانید تما ممشکل اینها حل خواهد شد.
 
او افزود: به چه دلیل باید مسکن مهر معطل بماند. چرا الان با توجه به وضعیتی که پیش آده می‎گویید تا آخر سال تحویل می‎دهید؟ معلوم است کم‎کاری شده.
 
رئیسی گفت: پالایشگاه برای تولید بنزین سال 92 با 74 درصد پیشرفت تحویل دولت جدید شد. یعنی یک سال و خورده‎ای کار داشت که بیافتد در خط تولید. دارد سال 96 با سه سال تأخیر افتتاح می‎شود. ما چقدر دلار خوب است خرج کرده باشیم برای آوردن بنزین در کشور؟ چرا خزانه کشور باید میلیاردها دلار بدهد برای هزینه بنزین؟ آیا مسئله ما کمبود آب است؟ کمبود آب در همه دنیا هست.  مشکل ما کمبود آب نیست. مشکل ما مدیریت در منابع آب است.
 
او گفت: این استان می تواند قطب گردشگری در کشور باشد و سهمی در تراتزیت منطقه و گردش مالی منطقه باشد.

رئیسی تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی ظرفیت کشور به صورت کامل کار نمی کند. ما در صنایع پایین دستی دو میلیون تولید داریم در حالی که ظرفیت کشور 12 میلیون تن است. مشکل در کشور  ضعف مدیریت اقتصادی است.
 
 او گفت: در این مدت با نظر کارشناسان آمایش سرزمینی کردیم. تمام نقاطی که مشکلات دارند تقریباً 17 نقطه به صورت قطعی و دقیق کار کارشناسی شده است. معتقدیم در اینجا یک عزم و اراده جدی می خواهیم که از این منابع و نیروی انسانی جوان و کارآمد و قطع امید از اینکه خارجی ها مشکلات را حل کنند کاملاً می توان مشکل بیکاری را حل کرد.
 
او گفت: یارانه ها، فاصله طبقاتی را بسیار کم کرد. اگر سطح درآمدها را نگاه کنید فاصله ها بیشتر شده است. این برای کشوری که مدعی است و پرچمدار عدالت اجتماعی است نگران کننده است. باید فاصله طبقات اجتماعی کمتر شود. کاملاً می توان سه دهک پایین جامعه را حمایت کرد و با افزایش یارانه این فاصله را کمتر کرد. باید نسبت دهک های بالا و کسانی که مالیات نمی دهند، نه کاسبان بازار که مالیات ارزش افزوده می دهد، کسانی که فرار مالیاتی دارند را باید پای میز قانون آورد و به او بگوییم چرا شما حقوق دولت و ملت پرداخت نمی کنید؟
 
او ادامه داد: در قاچاق کالا بعضی فکر می کنند باید کوله برها را گرفت اما آنها که کانتیتری قاچاق می کنند باید جلوی آنها را گرفت. می توان با شعار عملیاتی جلوی فرار مالیاتی را گرفت.
 
رئیسی گفت: در بخش واردات صادرات، بازرگانی و تجارت و در بخش صنعت یک سامانه اطلاعاتی نیاز داریم. با این سامانه اطلاعاتی مشکل فرار مالیاتی و قاچاق حل می شود.
 
او ادامه داد: چرا استان کرمانشاه طبق آمار  بالاترین نرخ بیکاری را دارد؟ در استانی که این همه زمینه شغل وجود دارد. فارغ از این دعواهای سیاسی که مردم خسته شدند، باید کار کرد. می شود دولتی که خودش اهل کار باشد و خستگی نشناسد می تواند تحول ایجاد کند. باید تغییر رویکرد ایجاد کرد. همه مدیران باید بفهمند که رویکرد دولت عوض شده است. مردم تا کی در تیتر روزنامه ها باید اخبار اختلاس را بخوانند. مردم نگران می شوند. اولین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد رئیس دولت  و وزرا و مدیران کشور و استانداران هستند.
 
رئیسی گفت: در ساختار اداری کشور باید امکان را از کسی که می تواند دزدی کند را گرفت.
 
او ادامه داد: مطلقا نباید در مورد برخورد با فساد خط قرمز داشت. ما هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نخواهیم داشت
 
او گفت: بخشی از واحدهای تولیدی استان غیرفعال و نیمه فعال است. می گویند کمبود نقدینگی داریم. با بررسی کارشناسی امکان دو باره فعال شدن همه این کارگاه های نیمه فعال وغیرفعال وجود دارد.

 

او ادامه داد: سهم سرانه مردم کرمانشاه در صنعت باید ملموس باشد. ما که نمی توانیم هرسال بیکاری جوانان مان را ببینیم با مدرک تحصیلی، اما خجالت می کشد و می گوید کار ندارم. چرا باید جوانان تحصیل کرده ما باید به اروپا وامریکا بروند. نه فقط جوان، پدیر خانواده هم باید با خجالت به خانه برگردد و بگوید من هم بیکار شدم.
 
او ادامه داد: دولتی که می گوید توانا است و اعلام می کند که می شود کار انجام داد شما می گویید یا پول نداریم و یا نمی شود و یا از کجا می خواهیم پول در بیاوریم؟ پس قصد این کار را ندارید؟ یا می خواهید قانون را اجرا کنید یا نمی خواهید؟ در قانون صراحت دارد که باید این اتفاق بیفتد. باید اشتغال میلیونی در سال ایجاد شود. اگر می دانید نمی توانید این منابع را مدیریت کنید، مردم را از نگرانی خارج کنید مردم هم بدانند. نه اینکه مردم ما منتظر باشند. ما می گوییم هم می شود و هم می خواهیم و هم می توانیم. ما این توانستن را از بچه های جبهه یاد گرفتیم. ما می توانیم را امام و شهدا به ما آموختند. مشکل کشور مشکل نبودن منابع نیست، مشکل کشور مشکل کمبوده نیست، مشکل کشور مشکل ضعف مدیریت است و تا تحول در مدیریت اجرایی و اقتصادی نباشد اتفاقی در کشور نمی افتد.


او گفت: این را بگویم که مطلقاً هوا و هوس اینکه بخواهم پستی داشته باشم در من نیست.  مردم عزیز ما باید با وحدت و انسجام، شیعه و سنی با هر گویش و هر گرایش به مشکلات کشور فکر کنند و به جناح و باند فکر نکنند و به مسئله بالاتر فکر کنند. مسئله بالاتر این است که 38 سال انقلاب کردیم و در دنیا نام آور شدیم، ولی در کرمانشاه مردم با مشکل بیکاری رو به‌رو هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها