أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۳۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
لیست خدمت برای انتخابات شورای شهر تهران اعلام برنامه کرد
ائتلاف خدمت برای انتخابات شورای شهر تهران روز گذشته برنامه‌های خود درباره چگونگی انتخاب فهرست 21 نفره و همچنین اجحاف هیات نظارت (لیست امید) در ردصلاحیت چهره‌های شاخص این ائتلاف را مطرح کرد.
به گزارش پایگاه 598، براساس اظهارات پرویز سروری، رئیس ستاد ائتلاف خدمت، 21 متخصص در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، فهرست خدمت را تشکیل می‌دهند. سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی که رفتار و اطلاع‌رسانی او در جریان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو مورد اقبال و تحسین افکار عمومی قرار گرفته بود هم به عنوان سخنگوی ائتلاف خدمت معرفی شد. ملکی نیز گفت افتخار می‌کند در فهرست انتخاباتی ائتلاف خدمت برای شورای شهر تهران حضور دارد.

در نشست خبری دیروز، پرویز سروری درباره رفتار دیکتاتورگونه اصلاح‌طلبان در شورای نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران مطالبی را مطرح کرد و توضیحاتی درباره ردصلاحیت چهره‌های شاخص شورای شهر فعلی و تایید صلاحیت مجرمان امنیتی ضدانقلاب توسط شورای نظارت اصلاح‌طلبان ارائه داد.

پرویز سروری، رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت عصر دیروز در نشست‌خبری با بیان اینکه بعد از انتخابات مجلس آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی‌هایی شکل گرفت تا شورای شهر را براساس هم‌افزایی نیروهای انقلاب شکل دهیم، گفت: جلسات فشرده‌ای داشتیم، چون رسیدن به لیست واحد سخت و دشوار است. احزاب بزرگ و موثر جامعه در این ائتلاف جمع شدند و همه با هدف فهرست واحد حرکتی را آغاز کردند. اسامی افراد مختلفی را که فکر می‌کردیم برای شورای شهر مفیدند، تهیه و در بررسی هدفگذاری شده از این افراد 63 نفر را جمع‌بندی کردیم.

سروری با اشاره به طراحی مدلی با مشارکت مردم در سطح محلات گفت: یک انتخابات داخلی برگزار شد و از همه محلات ظرفیت‌هایی تجمیع کردیم و با برگزاری انتخابات رزومه این 63 نفر در اختیارشان قرار داده شد و آنها نیز 21 نفر را انتخاب کردند. به گزارش تسنیم، رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت خاطرنشان کرد: این لیست در مرحله نهایی شدن است و با رفع مشکلات‌مان تا یکی، دو روز آینده فهرست را اعلام می‌کنیم.

سروری با تاکید بر اینکه ما شورای شهر غیرسیاسی و اجتماعی و کارشناسی می‌خواهیم، گفت: تلاش شد افرادی که کارشناس و متخصص باشند و از تخصص‌های مورد نیاز افرادی را در فهرست‌مان بگذاریم. ما برای شورای شهر پنجم با برنامه وارد می‌شویم و برنامه خود را اعلام می‌کنیم.

وی اظهار داشت: رنگ ستاد ما رنگ آبی است که ادامه انتخابات گذشته ماست و به عنوان رنگ هوای پاک و سالم هدفگذاری شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت با اشاره به علامت این ستاد گفت: ما 4 برگ را به عنوان نماد 4 دوره شورا انتخاب کردیم و شورای اول چون یک شورای سیاسی بود حذف شده است. شعار لیست خدمت «ما در خدمت شهرمان هستیم» است. آقای جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز به عنوان سخنگوی لیست خدمت فعالیت می‌کنند. سروری با اشاره به برخی بی‌عدالتی‌های انتخاباتی در رسانه‌ها اظهار داشت: آقای حبیب کاشانی در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس شرکت کرد اما دوربین صداوسیما وی را نشان نداد چون کاندیدای انتخابات است اما آقای محسن هاشمی را در مراسم روز گذشته روز کارگر نشان دادند. ما می‌خواهیم عدالت را در انتخابات رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دوستان ما را به استناد بند «د» ماده 26 قانون شوراها رد صلاحیت کردند، گفت: کسی که مدرس قانون اساسی در دانشگاه است را به دلیل عدم وفاداری به قانون اساسی رد کردند. سروری با بیان اینکه ما به قانون تمکین می‌کنیم و تابع قانون هستیم، گفت: می‌خواهند تا شب انتخابات تایید صلاحیت‌ها را ادامه دهند و ما نمی‌دانیم چرا مجلس در این زمینه سکوت کرده است. لیست ما البته با چهره‌هایی شاخص بسته شده و ان‌شاءالله شما بعد از اعلام لیست به این نتیجه خواهید رسید. کسانی که تا دیروز تمام نهادهای نظام را محکوم می‌کردند امروز نشان دادند تمامیت‌خواه هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت با اشاره به اینکه ما قطعا با 21 نفر وارد رقابت می‌شویم درباره تایید صلاحیت برخی محکومان کیفری اظهار داشت: قانون تصریح دارد کسانی که محکومیت موثر دارند امکان حضور در هیچ یک از عرصه‌های انتخابات را ندارند. اما کسانی را تایید صلاحیت کردند که محکومیت موثر دارند ولی برخی دوستان ما جزم‌شان دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و جانبازی بوده و رد شدند. وی با بیان اینکه می‌خواهند با رد صلاحیت سلیقه‌ای مهندسی انتخابات را انجام دهند، گفت: رقیب می‌خواهد ما را در فراز و فرود قانونی اسیر کند و امکان ارائه فهرست را بگیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای حضور در شوراها می‌بینید یا نه، گفت: اگر شانسی نداشتیم چرا روندهای غیرمنطقی و ابزارهای قانونی را در جهت مهندسی انتخابات در دست می‌گیرند. اصلاح‌طلبان با ریزش رای جدی مواجه هستند و طبیعی است که این اقدامات را از خود نشان دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت درباره گزینه شهرداری و همچنین سهم زنان و جوانان در لیست خدمت اظهار داشت: برای شهرداری هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم و احتمالا این مساله را به بعد از تشکیل شورا موکول کنیم. همچنین سهم خوبی برای جوانان و زنان خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت مرتضی طلایی، کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات شوراها گفت: خبر تایید صلاحیت وی شفاهی بود و هنوز چیزی ابلاغ نشده و وضعیت طلایی هم مثل دیگران است. رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت درباره حضور جبهه پایداری در لیست خدمت گفت: ما از ابتدا هم با همه دوستان از جمله جبهه پایداری جلسه داشتیم و تا الان همه مجموعه‌های تاثیرگذار در این فرآیند حضور دارند. البته ما لیست را با هیچ گروه و شخصیتی سهمیه‌بندی نکردیم بلکه شاخص‌گذاری کردیم. سروری درباره سرلیست لیست خدمت اظهار داشت: اگر آقای چمران در لیست ما حضور داشته باشند قطعا سرلیست خدمت خواهند بود.

ملکی: متخصص حوزه ایمنی هستم
در ادامه نشست خبری ستاد ائتلاف خدمت، جلال ملکی، سخنگوی لیست خدمت درباره علت حضورش در این ائتلاف گفت: پیشنهاداتی از جناح‌های مختلف ارائه شد و از لیست خدمت نیز یک درخواست داشتم و تشکر می‌کنم که من را به عنوان متخصص حوزه ایمنی پذیرفتند. وی افزود: خوشحالم که در آستانه شورای پنجم خلأ ایمنی در شورا احساس شد و امروز افتخار دارم در خدمت لیست خدمت باشم و با اعتقاد و اطمینان تلاش خود را برای ایمنی شهر به کار ببندم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها