يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۰۷۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
قسمتهای سانسور شده ی مستند تبلیغاتی روحانی چه بودند؟
بلافاصله پس از پخش مستند انتخاباتی حسن روحانی، کاندیدای اعتدال گرا، رسانه های امریکایی و اسرائیلی از جمله تایمز اسرائیل و واشنگتن پست خبری مبنی بر سانسور فیلم روحانی در تلویزیون را منتشر کردند. این خبر که به صورت موج گسترده ای حتی رسانه های محلی امریکا، اسرائیل و اروپا را در نوردید اولین بار پس از مصاحبه ی یکی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی –که نام خود را فاش نساخته است- با آسوشیتدپرس منتشر شده بود.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بلافاصله پس از پخش مستند انتخاباتی حسن روحانی، کاندیدای اعتدال گرا، رسانه های امریکایی و اسرائیلی از جمله تایمز اسرائیل و واشنگتن پست خبری مبنی بر سانسور فیلم روحانی در تلویزیون را منتشر کردند. این خبر که به صورت موج گسترده ای حتی رسانه های محلی امریکا، اسرائیل و اروپا را در نوردید[1] اولین بار پس از مصاحبه ی یکی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی که نام خود را فاش نساخته است- با آسوشیتدپرس منتشر شده بود.

این ماجرا در حالی اتفاق می افتد که پیش از این مستند انتخاباتی آقای رئیسی نیز متحمل سانسور شده بود ولی هیچ خبری از این موج حساسیت سبت به آن در هیچ کجای دنیا مشاهده نشد. بنا به اخبار واصله، حتی برنامه متکلم وحده آقای قالیباف نیز با سانسور مواجه شده بود که در آن مورد نیز حساسیتی نسبت به سانسور صدا و سیما در رسانه های بیگانه مشاهده نشد.

اما قسمتهای سانسور شده ی مستند تبلیغاتی آقای روحانی چه بودند؟

تایمز اسرائیل به نقل از آسوشیتدپرس می نویسد: «صدا و سیما حاضر نشد بخش هایی از این فیلم که مربوط به شعارهای هواداران دکتر روحانی در رابطه با رفع حصر و هواداری از میرحسین موسوی، رهبر اپوزوسیون و رهبر جنبش سبز در ایران که در حصر خانگی به سر می برد، را پخش کند. همچنین بخشی از مستند که تصویر سید محمد خاتمی را نشان میداد نیز حذف شده است. از سوی دیگر صحبت های یک دانشجو که می گفت [آیت الله] خامنه ای از توافق هسته ای بین ایران و اروپا حمایت می کند نیز از تیغ سانسور تلویزیون دولتی ایران در امان نماند.»

نکته ی جالب در این ماجرا این است که فرد مذکور فعال در ستاد انتخاباتی آقای روحانی هم درباره سانسور چهره و نام افرادی اعتراض می کند که مخالف امر رهبر آشوب های سال 88 را رقم زدند و هم به سانسور جمله ی حمایت رهبر از توافق هسته ای!! شاید اگر دولت تا این حد نگران آرای از دست رفته ی خود نبود اینچنین خود را درگیر تناقضات عجیب نمی کرد. نکته ی جالب تر اینکه آقای روحانی در حالی در پی جلب آرای باقیمانده های جنبش سبز است که خود یکی از امضاکنندگان حصر خانگی برای موسوی و کروبی بود. اما هیچکدام از رسانه های بازنشر دهنده ی خبر سانسور مستند روحانی، قطعا به این نکات توجه نخواهند کرد.

قطعا کارگردان و کلیت ستاد انتخاباتی روحانی بهتر از همه می دانند که صدا و سیما نه فقط طبق قانون، و نه فقط به احترام علاقه مندان به نظام و انقلاب اسلامی، بلکه برای حفظ آبروی شخص دکتر روحانی حمایت وی از مردودان فتنه 88 و حمایت آنان از او را پخش نکرده است. چه بسا اگر این قسمت ها پخش میشد ریزش آرای حسن روحانی در قشر علاقه مندان به انقلاب بیشتر نیز میشد.

اما اینکه چرا اعضای ستاد روحانی این موضوع را با رسانه های خارجی مطرح نموده اند خود جای سوال دارد که البته شاید پاسخ آن نیاز چندانی به تفکر نداشته باشد!



[1] این خبر حداقل در سیزده رسانه محلی بازنشر داده شده است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۴
۳
يك دليل دارد و آنهم استقرار منافقين در ستادهاي شيخ حسن روحانيه. كه مطمئنا" شيخ حسن هم از آن بي خبر نيست.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۵
۳
اینکه رسانه های امریکایی کاملا از مستند روحانی اطلاع داشتند و خود را اماده پخش نکردن آن کرده بودند خیلی جالب است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها