أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۸۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آخرین بازی فصل فوتبال ایران با وجود شرایط آشفته دو تیم شرکت‌کننده در آن اما اهمیت زیادی برای هواداران دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه، دیدار فینال جام‌حذفی که آخرین بازی فصل فوتبال ایران محسوب می‌شود، روز پنجشنبه انجام خواهد شد و طی آن دو تیم تراکتورسازی و نفت‌تهران بازی هفته آخر لیگ‌برتر را تکرار می‌کنند. آن هم در شرایطی که دو تیم با مشکلات فراوان به بازی آخر خود می‌رسند.

تراکتورسازی در شرایطی مقابل نفت قرار می‌گیرد که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلاتی که از چند ماه قبل در بحث مالی به وجود آمده بعد از بازی پایانی لیگ‌برتر سر باز کرد و باعث شد بازیکنان صحبت‌های تندی را علیه مدیرعامل بر زبان آورند. در ادامه نیز دو روز عدم حضور در تمرینات شرایط را حسابی برای تبریزی‌ها آشفته کرد. باوجود اینکه هنوز مبلغی به حساب بازیکنان تراکتور واریز نشده و فقط وعده این موضوع توسط تراکتوری‌ها اخذ شده، اما با حمایت و درخواست امیر قلعه‌نویی از بازیکنان آنها راضی به حضور در تمرینات شدند. بر این اساس تراکتوری‌ها از دیروز بدون توجه به مشکلات هم قسم شدند تا تمام تمرکز خود را معطوف به بازی با نفت در جام‌حذفی کنند تا دست کم یک جام به هواداران هدیه کنند.


باتوجه به مشکلاتی که تراکتورسازی از نیم فصل دوم با محرومیتی که فیفا برایش در نظر گرفت تجربه کرد، حالا کسب جام قهرمانی حذفی می‌تواند مرحمی بر زخم‌های هواداران تراکتور باشد.

در سوی دیگر میدان، نفت‌تهران قرار دارد که از ابتدای فصل با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده و حالا می‌توان گفت تقریبا این مشکلات برای اعضای نفت به یک عادت تبدیل شده است. نفتی که در اواسط مسابقات تا رتبه سوم جدول رده‌بندی هم بالا آمده در هفته‌های پایانی لیگ نتایج خوبی کسب نکرد و با این حال در بین تیم‌های نیمه بالای جدول قرار گرفت. نفت اگرچه هوادار آنچنانی ندارد اما شاگردان علی دایی بدشان نمی‌آید اولین جام تاریخ خود را کسب کنند.

مساله‌ای که کار نفت‌تهران را سخت می‌کند عدم حضور علی دایی روی این نیمکت این تیم است. سرمربی نفت در بازی نیمه نهایی تیمش مقابل سپاهان از زمین بازی اخراج شد و حالا حق حضور در فینال را ندارد تا در غیاب او برادر و دستیارش محمد دایی تیم را هدایت کند. از سوی دیگر احمد آل‌نعمه، توحید غلامی و عباس بوعذار نیز به دلیل محرومیت حق حضور در این مسابقه را ندارند. این در حالی است که تراکتورسازی نیز کرار جاسم را به دلیل اخراج در بازی قبلی نمی‌تواند به زمین بفرستد.

مساله ای که می‌تواند کار هر دو تیم را در بازی روز پنجشنبه سخت کند، چمن ورزشگاه خرمشهر است. با اینکه مسئولان سازمان لیگ از چند روز قبل در صدد هستند شرایط را برای برگزاری فینال جام‌حذفی مهیا کنند، اما همچنان چمن ورزشگاه خرمشهر شرایط مناسبی ندارد و این موضوع با اعتراض دو تیم نیز مواجه شده است.

با تمام مسائل مطرح شده اما نباید از تقابل علی دایی و امیر قلعه‌نویی در بازی‌ای که یکی از آنها برنده خواهد بود به سادگی عبور کنیم. خصوصا حالا که دایی و قلعه‌نویی چند سالی است دستشان از کسب جام در فوتبال ایران کوتاه مانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها