يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۰۹۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
بحرین مانند بسیاری از دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس، بخش بزرگی از نیروهای کارش را مهاجران دیگر کشور‌ها به خصوص کشورهای فقیر آفریقایی و جنوب شرق آسیا تشکیل می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا. بازار خرید و فروش زنان خدمتکار مهاجر در بحرین داغ است.

در یکی آگهی که به تازگی توسط یک شرکت بحرینی منتشر شده آمده است: "ما را دنبال کنید، شیر کنید و یک زن خدمتکار اتیوپیایی برنده شوید".

خدمتکار

این متن نهایتاً با اعتراض‌های گسترده منجر به جریمه این شرکت شد، اما به گفته فعالان اجتماعی این واکنش‌ها به هیچ‌وجه کافی نیستند.

بحرین مانند بسیاری از دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس، بخش بزرگی از نیروهای کارش را مهاجران دیگر کشور‌ها به خصوص کشورهای فقیر آفریقایی و جنوب شرق آسیا تشکیل می‌دهند.

خدمتکار

زنان خدمتکار در آغاز در کشور خودشان به خصوص اندونزی و اتیوپی از سوی شرکت‌ها استخدام می‌شوند و سپس از سوی این شرکت‌ها در خانه کارفرمایان به کار گماشته می‌شوند.

خانم «السلمان» یک فعالان حقوق زنان و کودکان در بحرین در واکنش به این آگهی گفت: ما با زنان خدمتکار خارجی مانند اشیاء یا برده برخورد می‌کنیم.

وی افزود: این آگهی یک استثنا نیست، هرچند که پدیده تازه‌ای است، اما چندین شرکت دست به انتشار آگهی‌های شبیه به این زده‌اند.

خدمتکار

در یک آگهی دیگر به مناسبت ماه رمضان تخفیف داده شده است! در این آگهی نوشته شده: "یک خدمتکار بگیرید، دومی رایگان خواهد بود. "

یک شرکت دیگر به مناسبت ماه رمضان پیرامون تخفیف برای زنان خدمتکار خارجی آگهی منتشر کرده که در آن آمده است: " ۴۹۹ دینار به جای ۶۰۰ دینار برای یک زن اتیوپیایی". واضح است که این یک بازار فروش زنان است.

بر اساس آماری که دیده‌بان حقوق بشر منتشر کرده است تن‌ها در ۳۰ درصد موارد به شکایت زنان کارگر خانه رسیدگی شده است. همچنین به قوانین محکم‌تری نیاز است که هم شرکت و همچنین کارفرما را به خاطر بدرفتاری مورد بازخواست قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها