يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۰۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در روستا‌ها برخی بخشداری‌ها مردم را تهدید می‌کنند که اگر به روحانی رأی ندهید منابعی که باید بدهیم قطع می‌کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا زاکانی امشب در مراسم پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه بوعلی در پاسخ به سئوال دانشجویی در رابطه با استقلال قوا، حقوق‌های نجومی، املاک نجومی و صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه قوا از هم مستقل هستند اما پیوستگی‌هایی دارند، اظهار کرد: استقلال قوا یعنی هر قوه‌ای نمی‌تواند در کار قوای دیگر دخالت کند، اما قوا در کنار هم تیمی برای خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مسؤول اجرای قانون اساسی رئیس جمهور است، ادامه داد: تاکنون رئیس جمهور می‌خواهد از این اصل برای برخورد با سایر قوا استفاده کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق‌های نجومی با لحن کنایه‌آمیز خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما خیلی پرتوقع هستید چون اینها ذخایر نظام هستند و باید به موزه بروند، افزود: شما چه توقعاتی دارید، ما وزرای چندهزار میلیاردی داریم که محبت کرده و من و شما را اداره می‌کنند!

وی افزود: کسی که سرمایه‌های کلان و چندین کارخانه دارد برای او 200 میلیون تومان حقوق ماهانه چیزی نیست و در این بخش از ماجرا به دنبال برخورد نگردید بلکه به دنبال مدال امتیاز باشید به این ذخایر داده می‌شود!

زاکانی درباره املاک نجومی با بیان اینکه املاک نجومی تخلفی بود که اتفاق افتاد اما نه در ابعادی که اینها عَلَم کردند، بیان کرد: شهردار تهران به دستگاه قضا گفت به مسئله املاک نجومی رسیدگی کنید و با هر کس تخلف کرده برخورد کنید اما دولت می‌گوید شما حق ندارید بررسی کنید ما خط قرمز داریم.

وی در خصوص فساد سیستمی با بیان اینکه فساد در کشور از دهه 70 و از دوره سازندگی آغاز شد، یادآور شد: ایده‌ای بود که می‌گفت فساد بد نیست مثل گریس لای چرخ دنده است که مقداری از آن لازم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز فساد یک سازمان در درون دستگاه دارد و شبکه‌ای درست کرده اما با آنها برخورد نمی‌شود و علت آن زد و بندهای فامیلی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور چند خانوار مثل زمان قاجار وجود دارد مثلا امروز می‌گوییم خانواده جهانگیری که چند هزار میلیارد پول دارند، افزود: مگر جهانگیری نگفت پدر من در معدن کار می‌کرده است پس این پول را از کجا آورده است؟

زاکانی با بیان اینکه افق پیش رو این است که پرونده اینها بسته شود و براساس خطبه 15 نهج‌البلاغه این پول‌ها را باید از حلقوم این افراد بیرون بکشند به مردم بازگردانند، بیان کرد: اینها فهمیدند اوضاع را باخته‌اند لذا در حال فرار از کشور هستند.

وی به دانشجویانی که در حین صحبت او سالن را شلوغ کرده و اعتراض می‌کردند گفت: در قضایای فتنه در دانشگاه علامه کسی فریاد زد خائن این حرف‌ها را نزن، از او خواستم پشت تریبون بیاید اما حرف زدن بلد نبود و فقط هوچی‌گری می‌کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه به سئوال‌های دانشجویی دیگر در رابطه با وزیر اطلاعات دولت یازدهم، وام شرکت داروسازی زاکانی، مدرک تحصیلی او، شفافیت مذاکرات، عدم ترور دانشمندان در دولت یازدهم، مخارج سوریه و ... پرسیده بود، پاسخ داد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی مسؤولیتی بگیرد یا کسی، کسی را به مسؤولیت بگمارد که آن فرد کار را بلد نباشد خائن به ملت است، افزود: شخص وزیر اطلاعات می‌گوید من بلد نیستم.

زاکانی در رابطه با برخورد با مفاسد با بیان اینکه در دوره احمدی‌نژاد برای برخورد با مفاسد دادگاه رفتم شما بگویید کدام اصلاح‌طلب برای این کار دادگاه رفته است؟ تصریح کرد: در دوران این دولت هم به شکایت وزارت نفت، وزارت اطلاعات و فریدون برادر رئیس جمهور دادگاه رفتم اما تبرئه شدم.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: چند صباح دیگر انتخابات می‌گذرد، ارزش ندارد شما جوانی خود را برای عده‌ای بگذارید که غارت بیت‌المال دارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درخصوص شفافیت جلیلی در مذاکرات با بیان اینکه در دوران روحانی، لاریجانی و جلیلی من نماینده مجلس بودم و برای هر سه نفر یک دیدگاه داشتم اما هیچ معاهده‌ای به مجلس نیامد، افزود: اکنون معاهده‌ای امضا کردند که کسی نمی‌داند چه گرفتند و چه چیزی دادند.

وی در مورد مخارج سوریه خطاب به دانشجوی سئوال‌کننده ادامه داد: اگر این نبود، سر تو را در این میدان می‌بریدند و کسی که مدافع حرم را نمی‌داند باید له شود.

زاکانی در رابطه با جمنا با بیان اینکه من برای ریاست جمهوری ثبت نام کردم اما احراز صلاحیت نشدم و خطاب به دانشجوی منتقد سئوال‌کننده گفت: اگر شما دانشجوی فرهیخته هستید اما فرق رد صلاحیت با احراز صلاحیت را نمی‌دانید، وای به حال جایی که شما درس می‌خوانید.

وی در رابطه با مدرک تحصیلی خود با بیان اینکه کل مشکلی که از اول زندگی تا امروز پیدا کردم دو چیز است، افزود: نخست اینکه در دیپلم دو تا تجدیدی داریم و دو دیپلمه هستم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال 62 بعد از ترخیص از جنگ خود درس خوانده و با دو تجدید دیپلم گرفتم که مجدد امتحان دادم و قبول شدم، بیان کرد: جرم دوم این است که در طول تحصیل پزشکی یک ترم مشروط شدم درحالی که همسر، دو فرزند و مسوولیت تشکل داشتم و با ماشین مسافرکشی می‌کردم.

وی با تاکید بر اینکه جرم آقایان مدرک جعلی گرفتن است، افزود: ای کاش در این مناظرات پایان‌نامه آقای روحانی را بدهند تا یک دور از روی آن بخواند.

زاکانی در رابطه با وام شرکت داروسازی که دانشجو مدعی دریافت آن از سوی زاکانی شد، با تاکید بر اینکه اگر دین ندارید آزاده باشید، ادامه داد: روحم از این قضیه خبر ندارد و شما خود را مدیون کردید.

وی در ادامه با بیان اینکه سال 88 گفتم از احمدی‌نژاد در برابر موسوی حمایت می‌کنیم، افزود: اجازه نمی‌دادیم موسوی بیاید و کشور را به تاراج دهد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موسوی بازنده انتخابات شد و هشت ماه کشور را به آتش کشید و 16 بیانیه نادرست داد و گفت اگر پیروز هم می‌شدم این وضعیت ادامه داشت، گفت که نمی‌خواستم حکومت کنم آمده بودم کشور را به هم بریزم.

وی با بیان اینکه 6 نفر در جریان فتنه 88 به دیدار با موسوی، کروبی و هاشمی رفتیم، تاکید کرد: جلسه‌ای در تاریخ 26 خرداد با حضور موسوی برگزار شد و گفتیم یک دلیل بگو که تقلب شده است اما چیزی نگفت و گفت اگر من اعتراض نکنم این 13 میلیون رأی عبور می‌کند پس من اعتراض می‌کنم که این 13 میلیون رأی بماند.

زاکانی با بیان اینکه پس از موسوی دیداری با هاشمی رفسنجانی داشتیم، ادامه داد: وقتی آقای ابوترابی گزارش داد، آقای هاشمی گفت که موسوی همه حرف‌های خود را به شما نزده است که گفتیم موسوی چه می‌خواهد؟ مرحوم هاشمی گفت پیش از اعلام آرا، خاتمی زنگ زد و گفت که با سیدحسن خمینی و موسوی می‌خواهیم نزد شما بیاییم که آمدند و هر سه نفر قائل به تقلب بودند.

وی افزود: آقای هاشمی گفت که آقای موسوی گفته در انتخابات تقلب شده، من قانون را قبول ندارم و کف خواسته او ابطال انتخابات است و چیز‌های دیگر هم می‌خواهم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از آن هاشمی گفت که تقلب شده است، افزود: آقای هاشمی گفت که آقای ری‌شهری آمده پیش من و گفته در آستان حضرت عبدالعظیم کارمندی داریم که پدرش در ده نبوده است اما بعد از آمدن پدرش می‌بیند دست او استامپ زده شده و پدر او می‌گوید رای به احمدی‌نژاد دادیم 50 هزار تومان پول گرفتم، آقای هاشمی گفت که این اتفاق در 15 خرداد یک هفته قبل از انتخابات بوده است.

وی با بیان اینکه به آقای هاشمی گفتم آقای ری‌شهری این حرف را زده است که در پاسخ گفت بله، افزود: موضوع را منتقل کردم بعد آقای اژه‌ای به عنوان وزیر اطلاعات بررسی کرد و در مجمع تشخیص مصلحت گفت آقای ری‌شهری ادعایی کرده بودید از اساس دروغ است، آقای ری‌شهری گفت چه ادعایی کردم؟، من کی چنین حرفی زدم؟

وی در ادامه به دیدار با کروبی اشاره کرد و با بیان اینکه کروبی می‌گفت صندوق‌های دو جداره درست کردند رای را در جداره بیرونی ریختند و با رای‌های جداره داخلی هنگام خالی کردن قاطی شده است، بیان کرد: کروبی گفت دلم برای اسلامیت و جمهوریت نظام می‌سوزد!

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای کروبی گفت تقلب شده چراکه من دوره قبل انتخابات 4.5 میلیون رای داشتم اکنون به 350 هزار رأی رسیده است.

وی با بیان اینکه آخوندی گفت که در صندوق‌ها تقلب نشده اما برای رأی آوردن سیب‌زمینی پخش کردند، افزود: امروز اخباری می‌رسد از روستا‌ها که بخشداری‌ها مردم را تهدید می‌کنند که اگر به روحانی رأی ندهید منابعی که باید بدهیم قطع می‌کنیم و شنیدم این موضوع در کرمان و زنجان اتفاق افتاده است.

زاکانی تاکید کرد: به نظرم دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند چرا کسانی که صلاحیت ندارند باید مردم به اجبار به آنها رأی دهند؟

وی در ادامه به نامه‌ای اشاره کرد که فردا به اسحاق جهانگیری خواهند داد و افزود: ما مکلفیم با همه وجود دقت کرده، انتخاب مطلوب داشته و سعه صدر داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها