أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۱۰۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خواستار پاسخگویی رئیس جمهور و هیئت دولت درخصوص چرایی امضا و اجرای سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: ۱۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خواستار پاسخگویی رئیس جمهور و هیئت دولت درخصوص چرایی امضا و اجرای سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو شدند.
 
۱۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس از هیأت وزیران به قوه قضائیه شکایت کردند.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 
«اخیراً اطلاع یافتیم هیأت محترم وزیران بدون رعایت اصول هفتاد و هفتم و یکصد و بیست و پنجم قانون اساسی، تصویب‌نامه‌ای را مورخ ۹۵/۶/۲۵ داشته‌اند که بر اساس آن، سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو را پذیرفته و کشور را متعهد به اجرای آن نمودند.
 
مفاد این سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو که با اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز کشور، سیاست‌های کلی نظام از جمله سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی ۹۲/۶/۱۰ و اصول دوم، سوم، چهارم، دهم، دوازدهم، بیست و یکم، پنجاه و ششم و بندهای یک و دو اصل ۱۱۰، ۱۲۱، ۱۵۲، ۱۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.
 
بنابراین رئیس‌جمهور و وزرا بر اساس اصول صد و بیست و دوم و صد و سی و هفتم قانون اساسی باید پاسخگو باشند؛ لذا خواهشمند است به استناد ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی، دستور فرمایید مطابق فرآیند و زمانبندی مشخص شده، به این موضوع رسیدگی و نتیجه را به جلسه جهت اقدام قانونی بعدی ارائه نمایند.»
 
اسامی نمایندگان شکایت‌کننده به شرح زیر است:
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، احد آزادیخواه، سید ناصر موسوی لارگانی، علیرضا سلیمی، علی‌اکبر کریمی، محمدرضا منصوری، جواد کریمی قدوسی، سید حسین نقوی حسینی، احمد سالک و حمیدرضا فولادگر.
 
طبق ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌شود.
 
کمیسیون حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن و با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
 
تبصره ۱ـ چنانچه نظر مجلس بر تائید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.
 
تبصره ۲ـ در صورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها