يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۱۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس مرکز الگوسازی اقتصاد اسلامی گفت: دولت ادعا می‌کند تورم نداریم اما جامعه نیاز به نشاط و پویایی همراه با عدم تورم دارد اما دولت یازدهم اقتصاد کشور را از لحاظ رکود به قبرستان تبدیل کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، رئیس مرکز الگوسازی اقتصاد اسلامی گفت: دولت ادعا می‌کند تورم نداریم، اما جامعه نیاز به نشاط و پویایی همراه با عدم تورم دارد، اما دولت یازدهم اقتصاد کشور را از لحاظ رکود به قبرستان تبدیل کرد.

مهدی زریباف رئیس مرکز الگوسازی اقتصاد اسلامی، در ارزیابی روند اتقصادی دولت یازدهم، گفت: متأسفانه در بحث‌های اقتصادی بیشتر بر آمار‌ها تکیه می‌کنند در حالی که آنچه مهم است مبانی اقتصادی این دولت است.

زریباف با اشاره به اینکه دولت فعلی استاد «آمارسازی» اظهار داشت: کافی است که در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی چرخی بزنیم و ببینیم که اشتغال چه وضعی دارد. جامعه حس می‌کند بیکاری فراگیر شده و مردم فقیر و بیکار هستند.

وی افزود: آمار متاسفانه مستمسکی شده برای توجیه اشتباهات است و بیشتر کار سیاسی است. مهم نتایج کار دولت است نه آمار و نتایج کار این دولت اصلا جالب نیست. بیش از ۶۰ درصد کارخانجات کشور خوابیده و دولت ادعا می‌کند تورم نداریم. جامعه نیاز به نشاط و پویایی همراه با عدم تورم دارد، اما دولت یازدهم اقتصاد کشور را از لحاظ رکود به قبرستان تبدیل کرد.

رئیس مرکز الگوسازی اقتصاد اسلامی با اشاره به اینکه تفکر اقتصادی دولت تفکر لیبرال سرمایه‌داری وابسته با گرایش پولی- بانکی است، گفت: از این اقتصاد چیزی جز شکاف طبقاتی، خلق پول و بالارفتن هزینه‌ها بیرون نمی‌آید و فرهنگ اسراف و تجمل را در جامعه رواج می‌دهد. تفکری که بهیچ‌وجه مردمی فکر نمی‌کند.

زریباف با تأکید بر اینکه قرارداد برجام یک نفوذ سیاسی غرب بود و دولت همینه آمریکا را پذیرفت، گفت: قرادادهای نفتی جدید هم برجام اقتصادی و سند ۲۰۳۰ هم یک برجام فرهنگی بود و دولت برنامه برای گره زدن هویت کشور به آمریکا دارد و متأسفانه مشخص شد که مخفیانه این کار را انجام دادند.

وی افزود: با ادامه روند دولت فعلی ما به اقتصاد قبل انقلاب برمی‌گردیم و تقریباً اقتصاد کنونی همین طور است که برای ثروت‌اندوزی عده‌ای به بهانه اشتغال، سرمایه‌ها را دست می‌گیرند. شاید در اقتصادهای تولید محور غربی این کار درست باشد، اما در اقتصاد ما که ساختارهای تولید چندان شکل نگرفته و یک اقتصاد وارداتی است، به گسترش مافیا می‌انجامد و مردم بیشتر از حوزه اقتصادی خارج می‌شوند.

زریباف خاطرنشان کرد: سال گذشته هم گفتند که خارجی‌ها بعد برجام می‌آیند و صنایع راه می‌اندازند، اما حالا بازار مصرف خارجی‌ها شدیم و اتاق بازرگانی هم که ادعا می‌شود بخش خصوصی است عملاً برای واردات است. با پیروزی دولت روحانی مسیری غیر از این طی نخواهد شد، چون با مبانی اقتصادی دولت سازگار است و به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها