يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۲۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وحید جلیلی در جمع هواداران رئیسی:
فعال سیاسی و فرهنگی جبهه انقلاب گفت: آقایان باز هم می‌گویند درست است که آمریکایی‌ها به متن و روح برجام وفادار نماندند، اما به جایش از جنگ منصرف شدند و اگر به ما رای ندهید، جنگ می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وحید جلیلی پس از شرکت در مراسم تشییع روح الله نامداری از نخبگان جوان انقلابی که بر اثر حمله قلبی دارفانی را وداع گفت، در ایذه استان خوزستان در جمع هواداران حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به تحلیل انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، دو مولفه اساسی دارد. درافتادن با ظلم در جهان و عدالتخواهی در داخل مرزهای کشور. امروز خوشبختانه این دو، هم­سوئی و هم‌افزائی معناداری با هم پیدا کرده اند.

وی افزود: از یک طرف کسانی که خواهان مبارزه با بی‌­عدالتی در فضای جهانی هستند، معتقدند، در داخل کشور هم باید با استکبار داخلی با جریان تبعیض، رانت، ظلم و حامیان اختلاف ظالمانه طبقاتی مقابله کنیم. از طرف دیگر جریان معتقد به تعامل با کدخدا می­گویند: ما باید همانطور که با مستکبرین و زیاده­‌خواهان در فضای جهانی کنار می آییم و آنها را به رسمیت می شناسیم و مماشات می‌کنیم، در داخل کشور هم باید با استکبار داخلی همکاری کنیم و ایران هم باید با کدخداها اداره شود. یک عده باید پولدار باشند، یک عده باید رعیت باشند. یک عده باید حقوق­های نجومی بگیرند، یک عده باید در طبقات پائین‌­تر قرار بگیرند و مشکلات و رنج­ها را آنها تحمل کنند.

جلیلی ادامه داد: یعنی کسانی که به شیطان بزرگ می گویند کدخدا؛ همان‌ها به غارتگران بیت المال می گویند ذخیره نظام. همان هایی که می گویند در برابر غارت دو میلیارد دلاری  و انهدام صنعت هسته ای و ... صبر کنید تا گلابی های باغ برجام برسد، همان ها اختلاس هشت هزار میلیاردی  را هم معوقه بانکی می نامند و می گویند اگر صبر کنید برخواهد گشت!

وی تاکید کرد:  امروز ما با یک چنین صورت مسئله معناداری روبرو هستیم و باید این صحنه را درست توضیح دهیم، که مبارزه با ظلم استثنابردار نیست! اگر کسی گفت: با آمریکا نباید مبارزه کرد، اگر دقیق شویم در معنای حرفش، دارد می­گوید: با ظلم نباید مبارزه کرد. ظلم را باید به رسمیت شناخت. باید زیاده­‌خواهی را به رسمیت شناخت. کسی که به یک چنین اعتقادی رسید، این جزو ملکه وجودی او می­شود و ایشان نمی‌تواند در فضای داخلی طرفدار محرومین و مستضعفین و به دنبال عدالت باشد.

جلیلی همچنین اظهار داشت: اگر کسانی در فضای جهانی تبعیض را پذیرفتند. تلاشی نخواهند کرد همان تبعیض، همان ظلم، همان ستمگری در داخل هم بازتولید نشود. بر عکس معتقدند همانگونه که جهان را کدخداها و مستکبران  اداره می‌کنند، ایران هم باید با کدخداها و اشراف و نجومی بگیرها و معوقه‌دارها اداره شود. این یک نکته اساسی است، که ما باید تلاش کنیم در فضای انتخابات که ذهن­‌ها آماده­‌تر و گوش­ها شنواتر است، به مردم که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند منتقل شود.

وی ادامه داد: از آن سو هم، مقابله با استکبار جهانی لوازمی در داخل نظام دارد، نمی­شود ما تجملاتی زندگی کنیم، نمی­شود ما آرمان­ها را در فضای داخلی زیرپا بگذاریم و در فضای جهانی عَلم آنها را برداریم، نه! اگر ما طرفدار عدل هستیم، اگر ما عدالتخواهیم، اگر ما با زیاد‌‌ه‌­خواهی آمریکا مخالفیم، باید با زیاده­خواهی هر عنصر دیگری در قوه قضائیه، در قوه مجری ، در مجلس، در نهادهای مختلف دیگر؛ ما هر جا زیاده­خواهی ببینیم، ظلم ببینیم، تبعیض ببینیم، بر اساس وظیفه انقلابی­مان باید با آن مقابله کنیم.

جلیلی تصریح کرد: اگر چه آن کسی که این ظلم را می­کند، ظاهرالصلاح باشد و بخواهد خودش را توجیه کند. انشالله که خداوند توفیق دهد، که انتخابات این دوره یک نقطه عطفی در مبارزه صریح و توامان با استکبار و زیاده خواهی داخلی و جهانی بشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نکته مهم دیگری که ما امروز باید به آن توجه کنیم در خطر بودن یکی از مهمترین ارزشهای دینی و انقلابی یعنی، ارزش "عقلانیت"  است. امروز کسانی پرچم عقلانیت را به دست گرفته اند، که وقتی رفتارهای اینها را نگاه می­کنیم، می­بینیم کاملاً غیرعقلانی دارند رفتار می­کنند.

جلیلی افزود: بعنوان مثال اگر کسی بگوید: نباید به یک گرگ خونخوار وحشی که در یک لحظه صدها نفر زن و مرد و کودک و پیر و جوان را در هواپیمای مسافربری تکه تکه کرده، اعتماد کرد؛ او عاقل است یا کسی که بگوید: نه، باید به این گرگ وحشی اعتماد کرد؟!

وی ادامه داد: ما حتی یک صحنه در شصت سال گذشته سراغ نداریم که آمریکائی­ها خیر ملت ما را خواسته باشند. بعد اگر یک عده‌­ای بیایند، بگویند: عقلانیت در این است، که ما به یک چنین دشمنی، به یک چنین گرگی اعتماد کنیم و نقد خودمان را در برابر نسیه او بدهیم او دین ندارد؟ انقلابی نیست؟ یا عقلش مشکل دارد؟ کسی که می­گوید: برویم به آمریکا اعتماد کنیم، او هر چه گفت، ما عمل بکنیم، به امید اینکه در آینده شاید او به وعده‌­هائی که می­دهد، عمل کند؛ ایشان معلوم است، عقلانیتش­ مشکل دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: اصلاً به بقیه بحث­ها نمی‌­رسد. این را دوستان حواس­شان باشد، که نگوییم: آقا ما طرفدار دین هستیم، اینها طرفدار عقل هستند. خب ما در همین ادعای اولِ این دوستان یعنی عقلانیت با آنها مشکل داریم. ما می­گوئیم: اصلاً بحثمان این نیست، که انقلابی هستید، یا نیستید، بلکه شما بر خلاف ادعایتان حتی همان دیپلمات هم نیستید! شما اگر دیپلمات باشید، که نمی­‌آیید همه سرمایه­‌های کشور را روی میز بگذارید. هر چه که دشمن گفت، شما به حرف کنید، بعد هیچ چیز هم کف دست­تان نگذارند. بعد بیایید اظهار کنید که بله آمریکا نه به متن برجام وفادار ماند، نه به روح برجام! 

وی تاکید کرد: خب این چه فایده­‌ای دارد. پس معلوم می­شود شما دیپلمات نیستید! اگر  کسی  دیپلمات  باشد، چنین خسارتی را به مردم تحمیل نمی­کند. به راحتی همه چیز را بدهند، بعد بیایند بگویند: ببخشید ما با تمام قوای خودمان به دیکته جناب کدخدا عمل کردیم، آب سنگین­‌مان را از کشور خارج کردیم. سانتریفوژهایمان را جمع کردیم. قلب راکتورمان را بیرون کشیدیم و با سیمان پر کردیم چیز­هائی که با خون شهدایمان به دست آورده بودیم، خودمان بر آن خط بطلان کشیدیم و امید بستیم به جناب کدخدا، ولی شما باید صبر کنید تا گلابی‌­های باغ برجام برسد! ما اگر بخواهیم صبر کنیم، صبر بر وعده خدا می­‌کنیم. چرا صبر بر وعده شیطان کنیم؟!

جلیلی ادامه داد: شما با این شعارها به میدان  آمدید، در عمل گفتید: آقا اعتقاد به وعده­‌های الهی به نتیجه نمی­رسد، خیلی صبر می­خواهد. بگذارید ما برویم با شیطان کنار بیاییم. اگر ما با شیطان کنار بیاییم، به دنیا خواهیم رسید. چرخ فلان و فلان و فلان خواهد چرخید. خیلی خب بسم الله، حالا شما رفتید، به وعده شیطان اعتماد کردید، نتیجه‌­اش را بیاورید. می‌گویند: «نه! وعده­‌ای که شیطان می­دهد، هم برایش صبر لازم است. شما حالا حالا ها باید  صبر کنید، تحمل کنید، تا گلابی­‌های باغ برجام کدخدا دربیاید و سرابی را که جناب شیطان بزرگ به ما وعده داده به آب تبدیل بشود!»

وی افزود: این نکته‌­ای است، که باید با مردم در میان گذاشت که به شما می گفتند: العیاذ بالله وعده‌­های  الهی را بگذارید کنار، وعده‌­های قطعی الهی. "ان تنصروالله ینصرکم" و "لینصرن الله من ینصره" اینها را کنار بگذارید، ما برویم با شیطان بزرگ ببندیم، دنیا را به شما بدهیم، همه چیز را بچرخانیم! رفاه را به شما بدهیم.

جلیلی گفت: اینها اگر از اعتقادات ما بود و آیاتی بود که ما از باب "ایمان"­مان به آنها اعتقاد داشتیم، الان دیگر به "تجربه" ما تبدیل شده، یعنی الان اگر شما زرتشتی باشید، مسیحی باشید، مومن باشید، ملحد باشید هر چه که باشید، یک تجربه­‌ای پیش چشم شماست. اگر مومن هم نباشید، تجربه به شما می­گوید: شیطان شما را به سراب دعوت می­کند که داشته­‌های خودتان را از دست بدهید، به خدا پشت کنید، به وعده­‌های الهی پشت کنید. "انّ الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا..." را فراموش کنید، وعده­‌های الهی را به مردم نرسانید، بشارت­‌ها و مژده­‌های ملکوتی را از مردم دریغ کنید، از این آیات برای مردم نخوانید، بجایش وعده­‌های شیطانی را ترویج کنید! شیطان بزرگ را محترم بشمارید، بزرگ بشمارید، تکریم کنید، مودب و باهوش بخوانید تا این کشور بتواند به رونق برسد. این هم نتیجه رونق شما بعد از 4 سال! این وضعیت بیکاری، این وضعیت کارخانه­‌ها. این آخر و عاقبت کسی است، که وعده الهی را زیر پا بگذارد و دل به شیطان ببندد و به او کدخدا بگوید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نظام ما جمهوری است، گفت: جمهوریت نظام اقتضاء می­کند، که فضا برای تجربه فراهم باشد، فضا برای امتحان و تربیت نخبگان و غیرنخبگان فراهم باشد. همان­جوری که مقام معظم رهبری فرمودند: یک فضائی فراهم شود، که ملت ما یک تجربه‌­ای کسب کنند. فرصت انتخابات، فرصتی است که این تجربه درست برای مردم تشریح شود. برای مردم تبیین شود. چون اگر این فرصت داده نمی­شد، اینها تا سال­ها می­خواستند بگویند: ما می­خواستیم قرارداد ببندیم، نگذاشتند. اگر ما می­رفتیم، با آمریکا قرارداد می­بستیم، اتفاقات بزرگی می­‌افتاد!

جلیلی تاکید کرد: رهبر حکیم ما، راه را باز کردند. تبلیغات غلیظی کرده بودند، امر را مشتبه کرده بودند، ابهام و تردید ایجاد کرده بودند، آقا راه را باز کردند، که دیگر اینها نگویند: آقا ما یک کاری می­خواستیم بکنیم، که اینها نگذاشتند. خودشان آمدند گفتند: حتی خط قرمزهائی که رهبری برای ما تعیین کرده بودند، را هم نتوانستیم وفادار باشیم. خودشان صریحا گفتند از خط قرمزها هم عبور کردیم. از خط قرمزهایی که خون شهدا ترسیم کرده بود به امید باغ سبز شیطان و گلابی‌هایش عبور کردند، انشاالله با نیت خیر و از روی دلسوزی و خوشخیالی.

وی افزود: تمام تخم مرغ‌هایشان را در سبد مذاکره گذاشتند و با دست و دلبازی؛ نقدا و فورا به شیاطین تقدیم کردند به این امید که دشمن، سبد را پر از گلابی به آنها باز خواهد گرداند! حالا که نه از تخم مرغ خبری هست و نه از گلابی، باز هم حاضر نیستند دشمن را متهم کنند. باز هم دارند می گویند که درست است آمریکایی ها به متن و روح برجام وفادار نماندند، درست است در برجام به "تقریبا هیچ" رسیدیم اما انصاف داشته باشید. بجایش آمریکایی‌ها از جنگ منصرف شدند! درست است که ما عزت و کرامت ملت‌مان را معامله کردیم، صنعت هسته ای را که با خون دانشمندانمان به دست آورده و جزو هشت کشور اتمی جهان شده بودیم به دست با کفایت دیپلماتهای خودمان منهدم کردیم ولی جناب کدخدا هم در مقابل لطف کرد و به ما حمله نکرد!

جلیلی با بیان اینکه از حالا باید آماده باشیم که دوستان تمام عقب نشینی‌ها و انهدام تمام صنایع استراتژیک کشور را با همین حربه توجیه کنند، گفت: کسانی که مهمترین بستر و توجیه دیپلماسی‌شان "ترس" است مطمئن باشید اولین چیزی را که بواسطه این وحشت به دشمن تقدیم می کنند عزت و حرمت و مکنت و صنعت ملت‌شان نیست بلکه عقلانیت خودشان است.

وی تاکید کرد: کسی که می ترسد؛ عقل از سرش می پرد. عقلانیتش را از دست می دهد‌. دستگاه محاسباتیش تاب بر می دارد، صریح و علنی می‌گوید آمریکا در پنج دقیقه قدرت دفاعی ما را نابود خواهد کرد! آنقدر ترسیده که قدرت مشاهده اش را از دست داده و تحلیل‌هایش خیس و آبکی شده است. آمریکا سی سال است حزب الله لبنان را نتوانسته نابود و حتی تضعیف کند، پنج سال است در سوریه مثل آهو در گل گیر کرده است، بعد در چند دقیقه قدرت دفاعی ما را نابود می‌کند؟! شما را به خدا دیپلماتی که "عقلانیت" داشته باشد چنین سیگنالی از وحشت و انفعال خودش به دشمنی که آن سوی میز مذاکره نشسته می‌دهد؟!

جلیلی ادامه داد: وقتی "عقلانیت" در دیپلماسی با قهقهه و بادی‌جسچر و ژورنالیسم جایگزین شد نتیجه‌اش می شود: "شعر"، آفتاب تابان و ابر شتابان و سیب و گلابی و .... . دیگران را به انشا خواندن متهم می کردند خودشان از دیکته نوشتن شروع کردند و به شعر رسیدند. دیدند شعر جواب نداد حالا به تهدید کردن مردم رسیده اند که یا به ما رای بدهید یا لولو می‌خوردتان! هر روز دارند در تریبون‌ها رل روابط عمومی پنتاگون را بازی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا مثل الاغ و فیل در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان گیر کرده است، دوستان این مترسک را به نماد انتخاباتیشان تبدیل کرده اند که اگر به کلیدمان امید ندارید از لولو و مترسکمان بترسید و به ما رای بدهید. ملت شجاع؛  اول از همه نمی گذارد عقلش را ببرند. شجاعت حافظ نه تنها شرف و ناموس و جان و مال جامعه که پیش از همه حافظ عقلانیت از دستبرد مترسک‌هاست.

جلیلی با بیان اینکه شجاعت در میدان جنگ روانی بیش از جنگ میدانی به کار می‌آید، گفت: ژنرالی که شجاع نباشد، اول در جنگ روانی از ترس؛ عقل از سرش می‌پرد، عقلانیتش را می بازد و بعد در جنگ سیاسی، داشته‌ها و منافع و حقوق ملتش را واگذار می‌کند. امروز روز دفاع از "عقلانیت" در برابر انفعال و ترس و تخدیر و توهم پراکنی است. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها