يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۳۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور جدید فرانسه دوشنبه هفته جاری در نخستین سفر خارجی خود برای دیدار با صدراعظم آلمان راهی برلین می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه روز دوشنبه آینده در نخستین سفر خارجی خود در منصب رئیس‌جمهور برای دیدار با صدراعظم آلمان راهی برلین می‌شود.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «استفان شیبرت» سخنگوی صدراعظم آلمان طی اظهاراتی اعلام کرد: «آنگلا مرکل» عصر روز دوشنبه آینده میزبان رئی‌س‌جمهور جدید فرانسه خواهد بود و سران دو کشور در جریان این دیدار طی کنفراس مطبوعاتی مشترکی شرکت خواهند کرد.

بنابر اعلام منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری جدید فرانسه، ماکرون قصد دارد در دیدار با صدراعظم آلمان کار مشترکی را با سه اولویت امنیت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری و حفاظت اجتماعی آغاز کند.

براساس این گزارش، ماکرون در سفر به آلمان با نیروهای فرانسوی مستقر در افغانستان نیز دیدار خواهد کرد که البته این دیدار پس از سفر به وی برلین انجام خواهد شد.

سفر ماکرون به آلمان در حالی صورت خواهد گرفت که «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نیز حدود 5 سال پیش در روز تحلیف خود و در قالب نخستین سفر خارجی خود پس از انتصاب به ریاست جمهوری به آلمان سفر کرد.

سفر ماکرون به برلین در حالی صورت خواهد گرفت که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان یکشنبه بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و پیروزی ماکرون در آن اقدام به برقراری تماسی تلفنی با وی کرد و گفت‌وگوی صمیمانه کوتاهی را با وی انجام داد.

امانوئل ماکرون 39 ساله از جنبش «پیشرو» یکشنبه هفته گذشته با کسب 65.5 درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موفق شد با غلبه بر «مارین لوپن» رقیب راست افراطی به عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه برای 5 سال آینده به کاخ الیزه راه یابد و فردا یکشنبه طی مراسمی رسما قدرت را از فرانسوآ اولاند نخویل خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها