يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۳۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیر قلعه نویی به نظر می‌رسد تمایل به ادامه همکاری با تراکتورسازی ندارد و این در حالی است که گزینه‌های کمی برای حضور روی نیمکت فصل آینده برای او وجود خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه: سرمربی سابق تیم ملی و استقلال که سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی را در کارنامه دارد، امیدوار بود در فصل پیش‌رو موفق شود به همراه تبریزی‌ها بار دیگر بر قله‌ی فوتبال ایران حاضر شود. با این حال اتفاقات رخ داده در نیم فصل باعث شد تا آنها از این هدف خود دور بمانند و با از دست دادن سرمایه‌های خود در نیم فصل اول به توفیقی در فصل شانزدهم دست نیابند.

تراکتورسازی که با توجه به پتانسیل قدرتمند خود در نیم فصل اول موفق شده بود پا به پای پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ در جمع مدعیان حاضر شود، در جام حذفی نیز توانسته بود جواز حضور در فینال را کسب کند. با این حال از دست رفتن نیروهایی مثل احمد نوراللهی، امید عالیشاه و سجاد شهباززاده و ممنوعیت حضور در نقل و انتقالات باعث شد تا آنها نتوانند در نیم فصل دوم و فینال جام حذفی هم به هدف خود برسند و هر دو را از دست دادند.
 
امیر قلعه نویی که بعد از سال‌ها امید زیادی به کسب موفقیت و عنوان روی نیمکت تراکتورسازی داشت در نهایت این مهم را از دست داد تا با توجه به جو شکل گرفته در نهایت از تمایل خود برای جدا شدن از این تیم خبر بدهد. مساله‌ای که او با اعلام اینکه در فصل هفدهم به دنبال حضور در تیمی است که از حواشی به دور باشد و جو پایداری را دنبال کند را خواهد گذراند.

با این حال با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران این خواسته کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد؛ نیمکت استقلال در اختیار علیرضا منصوریان قرار دارد تا این مربی جوان که در فصل اول حضورش توانسته به موفقیت نسبی دست یابد، همچنان از اعتماد لازم برای ادامه همکاری برخوردار باشد. در ثانی قلعه نویی اعلام کرده بود به دنبال جایی است که شرایط کم حاشیه‌ای را دنبال کند و استقلال که اکنون  4 فصل دور از قهرمانی بوده این شرایط را برای سرمربی آبی‌پوشان به همراه نخواهد داشت.

سپاهان جایی است که امیر قلعه نویی موفقیت مناسبی از خود به جا گذاشته و هواداران خوبی نیز در آنجا دارد با زلاتکو کرانچار برای فصل آینده نیز به توافق دست یافته تا در شرایط فعلی بازگشت قلعه نویی به اصفهان نیز دور از ذهن باشد.

استقلال خوزستان نیز با شرایط مناسبی از نظر مالی مواجه نیست و البته بعید است آنها با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته و بازیکنانی که خواهان جدایی هستند بتوانند نظر قلعه نویی را برای حضور در خوزستان جلب کند. سیروس پورموسوی نیز جایگاه مناسبی در جمع آبی‌پوشان خوزستانی دارد و به این شکل احتمال حضور قلعه نویی به هر شکل در این تیم نیز دور از ذهن به نظر می‌رسد.

فولاد خوزستان نیز دقیقا شرایطی دارد که امیر قلعه نویی اعلام کرده مایل به کار در فضایی پرتنش نیست. دارنده دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر بعد از دو فصل دوری از سهمیه آسیا اکنون تنها برای موفقیت در فصل هفدهم برنامه ریزی می‌کند که سرمربی فعلی تراکتورسازی را از قبول نیمکت آنها دور می‌کند.

پیکان تهران بهترین جایی به نظر می‌رسید که می‌توانست امیر قلعه نویی را به خواسته‌اش برساند اما آنها بعد از مدت‌ها توانستند به همراه مجید جلالی به نتایج مناسبی در لیگ دست یابند و بر همین اساس به تمدید قرارداد خود با این مربی پرداختند تا شرایط همکاری با قلعه نویی به صفر برسد.

سایپا دیگر تیم گروه خودروسازان فوتبال ایران است که آنها نیز بعد از قطع همکاری با حسین فرکی به دنبال گزینه‌های خود که یکی از آنها امیر قلعه نویی بود، مذاکره را آغاز کردند. با این حال گفته می‌شود مسوولان این تیم نیز با علی دایی که بعنوان قهرمانی جام حذفی دست یافته به توافق اولیه دست یافته‌اند تا شرایط برای قلعه‌نویی سخت‌تر شود.
 
ذوب آهن همیشه رابطه نزدیکی با امیر قلعه نویی داشته و سعید آذری همواره در زمان حضور سرمربی سابق استقلال و تراکتورسازی بهترین همکاری را با او داشته است. با این حال آنها بعد از قطع همکاری با یحیی گل محمدی به سراغ مغز متفکر او رفتند و با مجتبی حسینی به کار خود ادامه دادند. نتیجه آن البته با نوسان زیادی برای سبزپوشان اصفهانی همراه بوده و بعید نیست منتهی به قطع همکاری و تلاش برای مذاکره با گزینه‌ی بعدی باشد. این اتفاق باعث می‌شود امیر قلعه نویی اکنون به یکی از گزینه‌های آنها تبدیل شود. با این حال عادت ذوب آهن به کسب موفقیت و حضور در آسیا که کمترین خواسته آنها محسوب می‌شود باید دید برای قلعه نویی که به دنبال جایی بدون تنش و چالش است چطور پیش خواهد رفت. البته این مساله هم منوط به این است که ذوبی‌ها به دنبال قطع همکاری با مجتبی حسینی باشند.
 
 نفت تهران نیز بعد از یک فصل که گفته می‌شد به بخش خصوصی واگذار شده و البته مشکلات مالی آن افزایش چشمگیرتری یافت به سمت قهرمانی رفت و توانست به همراه علی دایی دومین جام معتبر فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد. با این حال علی دایی تاب مشکلات مالی را نیاورد و اعلام جدایی و پایان ماموریت‌اش در این باشگاه را داد تا نیمکت آنها خالی شود. مشکلات مالی، عدم مدیریت با ثبات و ... باعث می‌شود تا نام قلعه نویی هنوز در این تیم مطرح نباشد. البته باید دید مدیران فعلی نفت با تمایلات پرسپولیسی علاقه به همکاری با سرمربی سابق استقلال را خواهند داشت یا خیر. 

گسترش فولاد تبریز نیز دیگر تیمی است که نیمکت آنها در شرایط فعلی خالی است و فراز کمالوند به دنبال جای دیگری برای ادامه همکاری خود است. اینکه قلعه نویی با ادامه حضور در تبریز از تراکتور راهی گسترش فولاد شود خیلی بعید به نظر می‌رسد، خصوصا اینکه نماینده تبریزی اکنون با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.

نیمکت دو نماینده مشهد در شرایط فعلی در اختیار رضا مهاجری و اکبر میثاقیان قرار دارد. پدیده مشهد با رضا مهاجری در سه فصل حضورش در لیگ برتر با انگیزه حفظ سهمیه توانست خود را در لیگ نگه دارد و به نظر می‌رسد در لیگ هفدهم هم با رضا مهاجری به کار خود ادامه دهد. اکبر میثاقیان نیز در هشت دیدار پایانی لیگ شانزدهم به نیمکت سیاه جامگان رسید و توانست آنها را در لیگ حفظ کند و به نظر می‌رسد این تیم نیز علیرغم تمام مشکلات مالی در فصل آینده نیز با این مربی بومی به کار خود ادامه دهد.

در بین تیم‌های باقیمانده برای لیگ هفدهم پارس جنوبی جم، سپیدرود رشت و صنعت نفت آبادان باقی می‌ماند. نیمکت سپیدرود با توجه به معجزه‌ای که نظرمحمدی شکل داده با بقای او همراه خواهد شد مگر اینکه اتفاقی عجیب رخ دهد. قلعه نویی پیش از این با ملوان در فصل پانزدهم کار خود را شروع کرد و کارنامه نصفه و نیمه‌ای از خود در گیلان به جا گذاشته و هرچند بعید به نظر می‌رسد طبق میل خود تاب فشار تیفوسی‌های رشتی را داشته باشد. در خصوص نفت آبادان هم گزینه‌هایی که مطرح شده نام قلعه‌نویی وجود ندارد و سرمربی سابق تراکتور هم بعید است مایل به حضور در آبادان باشد. در نهایت هم پارس جنوبی جم باقی می‌ماند؛ تیمی که با مهدی تارتار توانست با عملکردی خیره‌کننده جواز صعود را با قهرمانی در لیگ دسته اول کسب کند و مدیران این تیم به دنبال دریافت برنامه او هستند. با این حال آنها مذاکرات و برنامه‌های دیگر گزینه‌های خود را نیز دنبال می‌کنند. تیمی که بعید است به دنبال رقم زدن اتفاقی عجیب در فوتبال ایران باشد و قلعه نویی نیز ریسک حضور در آن را بپذیرد.

با این شرایط باید دید قلعه‌نویی در فصل هفدهم که بیم خانه‌نشینی‌اش نیز وجود خواهد داشت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها