يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۳۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
آیت‌الله سیفی مازندرانی:
مدرس سطوح عالی حوزه گفت: برخی مسؤولان دولتی عامل فساد اقتصادی هستند و این موضوع اعتماد مردم به نظام اسلامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا مسؤولان به جای اختلاس باید برای خدمت‌ به مردم تلاش کنند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی شنبه شب در دیدار جمعی از طلاب و اساتید حوزوی معترض به سند «2030» با آیت‌الله حسین نوری همدانی با بیان اینکه تفکر انقلابی باید در میان حوزویان و مسؤولان حوزه جاری باشد، اظهار کرد: این تفکر باید سرمشق همگان در میان حوزه‌های علمیه، ‌دولت‌مردان، ریاست جمهوری، وزیران و سایر کارگزاران انقلاب اسلامی باشد.

وی از اقامه دستورات دین الهی به عنوان یکی از ارکان تفکر انقلابی نام برد و اضافه کرد: ولایت فقیه در عصر غیبت به عنوان ضامن تحقق هدف نخست، دیگر رکن تفکر انقلابی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه اجرای کامل آموزه‌های دینی در روایات قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: ماهیت و ذات تفکر انقلابی چیزی جز اقامه آموزه‌های انقلابی نیست به همین علت همگان باید نسبت به این آموزه‌ها نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فقط برای اجرای آموزه‌های درست دین الهی اسلام نازل شده است، مطرح کرد: تحقق تفکر انقلابی بر ارزش‌های الهی مبتنی است که مبارزه با طاغوت و استکبار به عنوان یکی از این ارزش‌ها مطرح بوده و انقلاب اسلامی تا کنون برای این هدف هزینه‌های بسیاری داده است.

سیفی مازندرانی با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی شامل مقررات اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: مرجع کشورهای مدعی اسلام، آمریکا و سران استکبار جهانی هستند در حالی که این موضوع با اصل سلطه ناپذیری اسلام ناسازگار بوده و فرقی نمی‌کند که مجامع بین‌المللی بخواهند آن را تصویب کنند.

وی ادامه داد: کنترل مراکز نظامی و دفاعی ایران در برجام به کشورهای استکباری واگذار شده است به همین علت این کشورها می‌توانند در هر زمانی به مراکز نظامی و دفاعی ایران مراجعه کنند در حالی که این موضوع با اصل سلطه ناپذیری در تضاد است.

سیفی مازندرانی خاطرنشان کرد: اینکه مسائل فرهنگی به عنوان زمام فکری و تربیتی جامعه به دشمن بسپاریم آسیب‌های بسیاری به دنبال دارد؛ در سند «2030» ازدواج زود جوانان به عنوان یک معضل بوده و برابری جنسی مطرح شده است در حالی که زنان و مردان در اسلام جایگاه مشخصی دارند و جوانان باید قبل از رسیدن به سن‌های بالا به ازدواج اقدام کنند.

وی از آموزش روابط جنسی به جوانان، تدوین سیاست‌های مختلف برای تساوی جنسیتی، متعهد شدن به حقوق بین‌الملل و تاخیر در ازدواج دختران به عنوان دیگر مباحث مطرح شده در سند 2030 یاد کرد و گفت: تساوی حقوق همجنس‌بازان که در بسیاری از کشورها نیز رد شده در این سند مطرح است اما مسؤولان این سند را پذیرفته و به اجرای آن دستور دادند و گفته‌اند که تضمین می‌کنند احکام اسلامی را در این سند رعایت کنند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مسؤولان در برجام هم تضمین کردند که تحریم‌ها برداشته و شروط رهبری مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آزموده را آزمودن خطاست؛ معاون اول ریاست جمهوری دستور داده که کارکنان آموزش و پرورش 2030 را در دستور کار خود قرار دهند اما برای اینکه در انتخابات مورد هجمه قرار نگیرند در حال توجیه کردن این موضوع هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد آموزش قرآن کریم در سنین کمتر از 10 سال را ممنوع کرده‌اند، تصریح کرد: اگر از کودکی ایمان افراد را هدف گیرند می‌توانند در آینده بر نظام اسلامی غلبه کنند.

سیفی خاطرنشان کرد: در سند 2030 موضوع جهاد و شهادت به عنوان خشونت و نقض کردن حقوق بشری مطرح می‌شود در حالی که جهاد یکی از رکن‌های اصلی اسلام است؛ اینکه زنان را با بدترین وضعیت در عرصه‌های ورزش و دیگر نمایان کنند و بگویند افتخار ما این زنان هستند قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه نخستین شرط دولت اعتدال، اعتدال کارگزاران این مجموعه است، اضافه کرد: به غیر از وام‌های بدون سود و اختلاس‌ها حقوق این افراد 10 برابر افراد زیر مجموعه است در حالی که 95 درصد مردم کشور حقوقی کمتر از پنج میلیون در ماه را دریافت می‌کنند.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: برخی مسؤولان دولتی عامل فساد اقتصادی هستند و این موضوع اعتماد مردم به نظام اسلامی را مورد تاثیر قرار می‌دهد چرا که مسؤولان به جای اختلاس باید برای خدمت‌ به مردم تلاش کنند.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان رکن اساسی اقتصاد کشور نام برد و ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی نباید کاری انجام دهیم که شغل‌ها توسط ما از بین برده شود در حالی که اکنون مسؤولان با واردات بی‌رویه کارخانه‌های داخلی را تعطیل کرده‌اند.

سیفی از اقتصاد اسلامی به عنوان مایه عزت جامعه یاد کرد و گفت: با وجود واردات بی‌رویه در حال ضربه زدن به اقتصاد مقاومتی هستند؛ بسیاری از تولیدات داخلی و کارخانه‌های اولویت‌دار به خارجی‌ها واگذار می‌شود.

وی از ولایت فقیه به عنوان ضامن اجرای اصول دینی نام برد و مطرح کرد: امیدواریم حوزه‌های انقلابی به دنبال فراگیری تفکر انقلابی باشند و بتوانند زمینه انتخاب اصلح را رقم بزنند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها