يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۴۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

سیاست منهای دیانت

تحلیلی برکمرنگ شدن اخلاق وتقوی در رقابتهای انتخاباتی

رعایت نکردن اخلاق وتقوی در رقابتهای انتخاباتی ومناظرات بار دیگر نشان داد که نگهداری و یا حداقل تظاهر به ایمان در هنگام سرکشیِ نفس، کاری بس دشوار است .

همه ما کمابیش چیزهایی در باره تست ورزش برای بیماران قلبی شنیده ایم دراین آزمایش، بیمار قلبی برای بررسی عملکرد واقعی قلبش، روی دستگاه دوِ ثابت، شروع به را ه رفتن می کند وعلایم قلبی او ثبت می شود در سرعتهای پایین اکثر بیماران مشکلی ندارند ولی باافزایش سرعتِ دستگاه ، عملکرد واقعی قلب آشکار میشود و پزشک دراین حالت بیماریها ونارساییهای قلب را مشاهده میکند.

در زندگی ما انسانها هم در شرایط عادی همه چیز عادی است وظواهر کاملا رعایت می شود ولی در هنگام بروز فرازها ونشیبها و طغیانِ نفس است که ایمان وتقوی، محک می خورد.

در هنگامی که بر مرکب سرکش نفس سواریم وچهارنعل به سمت امیال واهداف شخصی وحزبی خود می تازیم ، وقت تست ورزشِ ایمان ماست، یوم تبلی السرایر است روز آشکار شدن ذات حقیقی افراد است .رقابتهای انتخاباتی یکی از این بزنگاههای مهم است اگر دراینحال توانستیم خویشتن داری کنیم ، از تهمت وغیبت ودروغ وافترا خودداری کنیم در آزمون تستِ قلبِ سلیم هم سرافراز بیرون خواهیم آمد.در تبلیغاتِ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بخصوص در مناظره سوم، برخی از کاندیداها،مرزهای اخلاق وتقوی را در نورد یدند واز هر ابزارمشروع ونامشروعی برای محکومیت حریف استفاده کردند. اینگونه برخوردها، آنهم در منظر ومرئی ملت فداکار ایران اسلامی و از سوی کارگزاران کشور، علاوه بر الگودهی غلط به نوجوانان وجوانان که به این افراد به عنوان شاخص والگو می نگرند ، باعث بی اعتمادی ودلسردی توده عظیم ملت مسلمان وفداکار ی که بیش از 35 سال است با اهدای خون عزیزان خود وتحمل سختیها ، انقلاب خودرا حمایت کرده اند خواهد شد .کاندیداهای گرامی باید محاسبه سودو زیان کنند وببینند چه چیز رادر مقابل چه چیز فداکرده اند.اگر در سیاست ورزی ، دیانت محور بودیم چنین نمی شد.

فاین تذهبون


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها