يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۴۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
یک نماینده اصولگرای سابق مجلس گفت که اگر هر کسی در انتخابات شرکت نکند خودش را جریمه کرده است، رأی ندان بدان معنا است که دیگر حق حرف و نقد وجود ندارد پس، نباید خود را از این حق سلب کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، احمد توکلی در دانشگاه آزاد تهران شمال درباره ضرورت حضور در انتخابات گفت: کسی که در انتخابات شرکت نکند خود و کشورش را جریمه می‌کند. حتی اگر فرض کنیم هر 6 کاندیدا صحبت‌های خلافی مطرح کرده‌اند آنهایی که کمتر این موارد را مطرح کرده‌اند را برای رأی دادن انتخاب کنید. از این‌رو شرکت نکردن به معنای جریمه کردن خودمان است. چون کسی که می‌آید می‌خواهد وزرا را تعیین کند و باید ما از او پرسشگری کنیم.

وی افزود: ضرر شرکت نکردن در انتخابات به خودمان و فرزندانمان برمی‌گردد، پس کسی که کمترین عیب را دارد انتخاب کنید. حتی در جایی گفتم که اگر اصلاح‌طلب بودم به جهانگیری رأی می‌دادم.

توکلی در پاسخ به این پرسش که چرا در کشور ما منبعی برای ارائه اطلاعات شفاف در خصوص رفتارها و تصمیمات گذشته مسئولان ما وجود ندارد گفت: متأسفانه چنین چیزی صحت دارد و حتی اگر جایی حقایق را بگویند تمامی موارد را بیان نمی‌کنند تا بتوان با شفافیت افراد را ارزیابی کرد. باید شفافیت را در کشور مطالبه کنیم تا به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی به صحبت‌های روحانی اشاره و اظهار کرد: اینکه آقای روحانی در جایی اعتراض کرد که برخی 28 سال تنها اعدام و زندان کردند باید در پاسخ گفت که او 26 سال این 28 سال را در سمت‌های امنیتی به خصوص در شورای عالی امنیت ملی بوده و حوادث مهم در این شورا باید تأیید شود.

توکلی ادامه داد: از طرف دیگر ما سابقه آقای رئیسی را نیز به صورت شفاف نمی‌دانیم که طبیعتاً این شفافیت به جامعه کمک می‌کند. کما اینکه با شفافیت صورت گرفته جلوی حقوق‌های 57 میلیونی گرفته شد و قانونی برای جلوگیری از آن به تصویب رسید.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شورای نگهبان صلاحیت نامزدی که می‌دانست قرار است به عنوان کاندیدای پوششی باشد را رد نکرد، گفت:‌ آقای جهانگیری در انتخابات وارد شد تا آقای روحانی درتبلیغات دو زبان داشته باشد. آخر این چه کاری است؟

این فعال اقتصادی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارزیابی‌اش از وعده افزایش یارانه‌ها از سوی برخی کاندیداها گفت: آن کسی که گفت یارانه را به 250 هزار تومان می‌رساند تأیید صلاحیت نشد آن کار خیانت وحشتناک بود.

وی افزود: امروز برخی وعده افزایش یارانه 150 هزار تومانی را می‌دهند، آنها بلد نیستند که مسأله را تبیین کنند و بگویند این موضوع در قانون آمده که از دهک‌های بالا گرفته و به دهک‌های پایین بدهند. البته دولت فعلی نیز همین اقدام را با کندی و تأخیر انجام می‌دهد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در حال حاضر رکود تورمی در کشور حاکم است، گفت: این پدیده از سال 91 بروز پیدا کرده که ریشه آن در افزایش بودجه عمرانی در دوران آقای احمدی نژاد  است. در آن زمان ما تاکید کردیم که این کار باعث تورم  و رکود می شود اما قبول نکرد و نتایج آن از سال 86 آشکار شد. نمود بارز آن را می توان در افزایش قیمت زمین و مسکن دید.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پایان و در جمع بندی تاکید کرد که بعد از ارزیابی از نامزدها همه در انتخابات شرکت کنند و به فرد اصلاح رای دهند البته ما به هر کسی که رئیس جمهور شود وظیفه داریم کمک کنیم ولی در نهایت امیدوارم کسی رئیس جمهور شود که درد مردم را بیشتر بفهمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها