امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۱۴۹۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۵۰۰هزار میلیارد تومان از نقدینگی دولت به حساب چند آدم بدحساب در قالب تسهیلات رفته، گفت: با بازگشت پول حداقل ۲ بدهکار بزرگ بانکی کشور می‌توانیم برای بیش از ۵۰۰ هزار جوان بیکار شغل ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع مردم پرشور استان مازندران در مصلی جمعه ساری اظهار داشت: آنچه توان نظام ما قدرت ملی کشور و امنیت جامعه ما را رقم زده حضور ملت در صحنه‌های مختلف است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه حضور آگاهانه، مقتدرانه و زمان‌شناسانه ملت در عرصه‌های مختلف بسیار اثرگذار بوده است، تصریح کرد: آنچه مؤلفه امنیت ملی را رقم می‌زند و بر غیرت این ملت برومند می‌افزاید، همین حضور ملت است.

رئیسی با بیان اینکه مازندران قهرمان‌پرور در دوران دفاع‌مقدس با تقدیم 10 هزار شهید همواره از استان‌های باصلابت کشور بوده است، گفت: مردم این استان نسبت به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ثابت‌قدم هستند و آنچه که جانبازان ما 30 سال روی تخت‌های بیمارستانی ناله می‌کنند، این است که همگان به‌ویژه مسئولان پایبند به ارزش‌های اسلامی باشند و امروز به برکت حضور مردم به جایگاهی رسیدیم که در منطقه تأثیرگذار هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ تقاضایی در منطقه بدون توجه به نظام قدرتمند ایران اسلامی اجرایی نخواهد شد، افزود: ملت ایران اکنون خواستار تحقق عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی هستند و این مهم اقتضای دولت اسلامی را فراهم می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در عرصه کار و زندگی ملت ایران صبورانه پای همه مشکلات ایستادگی کرده‌اند، افزود: زیبنده نظام اسلامی و اقتصادی نیست که هنوز تحصیل‌کرده‌های ما مدرک به‌دست به‌دنبال شغل می‌گردند و هر روز بر تعداد بیکاران در کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از 37 سال از پیروزی انقلاب همچنان ملت ما دارای مشکلات اقتصادی معیشتی هستند، گفت: دولتمردان بسیاری در این کشور بودند که نخواستند به صدای اعتراض و انتقاد و خواسته‌های به حق مردم را توجه کنند و مشکلات آنان را بشنوند و درصدد رفع آن برآیند.

رئیسی با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور گفت: نیمی از ظرفیت واحدهای فعال صنعتی کشور نیز دچار اشکال و ایراد شده و عملاً غیرفعال است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح سئوالاتی مبنی بر اینکه چرا در کشور باید 6.6 میلیون بیکار داشته باشیم و در استان‌های کشاورزی کشور بیکاری‌های فصلی فراوان باشد؟ اظهار داشت: بسیاری از زنان و دختران ما به‌دلیل جایگاه خود دارای کرامت بودند و نباید بیکاری سبب شود تا آنان سر به زیر شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت حفظ حقوق مردم است، بیان کرد: متأسفانه 250 هزار کارگاه تولید کیف و کفش در کشور به صورت توزیعی درآمده ولی نقدینگی در این دولت 3 برابر شده است؛ میزان نقدینگی در این دولت 700 هزار میلیارد تومان است، آیا کشور مشکل کمبود نقدینگی دارد؟ نقدینگی اگر خرج شده کجا رفت؟

رئیسی با اظهار تأسف از اینکه 500 هزار میلیارد تومان از نقدینگی دولت به حساب چند آدم بد حساب در قالب تسهیلات رفته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که 11 میلیون جوان ما در کشور آماده ازدواج بوده و با اندک تسهیلاتی می‌توانند روانه خانه بخت شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: با بازگشت پول حداقل 2 بدهکار بزرگ بانکی کشور می‌توانیم برای بیش از 500 هزار جوان بیکار شغل ایجاد کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه روستائیان باید در روستا بمانند و روحیه جهاد سازندگی اوایل پیروزی انقلاب باید نمود داشته باشد، گفت: باید جهاد سازندگی را در کشور احیاء کنیم. کشاورزان ما با دستان پینه‌بسته و بازوان زحمتکش خود باید مولد و تولیدکننده باشند ولی متأسفانه به‌دلیل ورود دلالان به بخش کشاورزی، سودی عاید آنان نشده و عاید دلالان می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور نباید بازار تولیدات چینی باشد ولی متأسفانه بخش اعظمی از محصولات بازار چینی است، افزود: در 8 سال گذشته سالانه 5 میلیارد دلار محصول چینی وارد کشور شده ولی در 4 سال دولت یازدهم 10 میلیارد دلار محصولات چینی وارد کشور شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد پیش‌ران و صنعت پیش‌رونده سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود، بیان کرد: متأسفانه دولت فقط به مردم گزارش می‌دهد که در این 4 سال توانسته تورم را کاهش دهد، این در حالی است که بسیاری از مردم کشور بی‌خانمان بوده ولی دولتی‌ها اگر مسکن مهر را قبول ندارند، بگویند چند واحد مسکن اجتماعی در کشور برای محرومان ساختند؟

رئیسی با اشاره به اتفاقات پیش آمده در برجام خطاب به دولتمردان اظهار داشت: شما اعلام کردید که دیپلماسی باید با هدف ارتباطات بین کشور باشد این در حالی است که اثرات برجام بر سرمایه‌گذاری خارجی هیچ تأثیری در کشور نداشته و این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال 95 کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در دولت کار و کرامت نمی‌توان چک برجام را نقد کرد و معتقدیم برجام چک نقد نشده است، اما دولت انقلابی، جهادی و ارزشی می‌تواند آن را نقد کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حق شهروندی این است که بیکار کار داشته و سفره فقیر تأمین شود، افزود: بهترین شغل برای حقیر خادمی آستان امام رضا(ع) است ولی به واسطه اینکه دیدم کشور در حوزه اقتصادی شدیداً به بیراهه رفته است، ترجیح دادم از طریق انتخابات بتوانم اداره امور اجرایی کشور را برای رفع این مشکلات در دست بگیرم.

رئیسی با بیان اینکه متأسفانه دولت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نتوانسته کاری کند، گفت: این کار مدیریت جهادی و انقلابی می‌خواهد. مشکل کمبود نقدینگی نیروی انسانی و منابع نیست بلکه وضعیت اجرایی و اقتصادی کشور بسیار دچار مشکلات است.

وی با اشاره به کشاورزی استان مازندران بیان داشت: با توسعه صنایع تبدیلی باید شغل ثابتی را برای کشاورزان ایجاد کنیم. مازندران سرزمین با برکتی است که می‌تواند در صورت توجه به منابع آن برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات باشد و در صورت تقویت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، نباید جوان بیکاری را در استان داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها