کد خبر: ۴۲۱۶۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
عوامفریبی و خرید گسترده رای در آستانه انتخابات؛
کارنامه دولت یازدهم به ریاست حسن روحانی که سال 92 با شعارهای خوش آب رنگ راهی پاستور شد، مملو از تجربیات تلخی است که هر کدام از این تجربه ها برای رأی ندادن به او خود حدیث مفصلی است. کاهش تورم، اثر ناخودآگاه رکود است، یعنی وقتی بازار تحرک نداشته باشد، پول در جریان نباشد، تقاضای مردم برای خرید کم می شود و کاهش تقاضا مساوی است با کاهش تورم. کاری که دولت کرده است “املای ننوشته ایست که غلط ندارد” است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر حسین خسروی، استادیار دانشگاه صنعتی شاهرود در یادداشتی به دلایل نه به روحانی اشاره نموده که متن این یادداشت که در اختیار پایگاه 598 قرار گرفته است در ادامه می آید: نمی خواستم از انتخابات بنویسم. اما آنقدر همکاران طیف مقابلمان در تلگرام و فضاهای مجازی دیگر دارند به این سید مظلوم حمله می کنند که احساس تکلیف (!) کردم. دوستان چنان در فضای مجازی اظهار نظر می کنند و جبهه می گیرند که انگار تمام مردم هم نظر آنهایند. کافیست شما نظر مخالفشان داشته باشی، آنگاه همینها که ادعای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات دارند شما را به القاب و اتهامهای مختلف مزین می کنند.

من با همکاران خودم کار ندارم، چرا که آنها تغییر نظر نخواهند داد ولو اینکه دلایل متقنی هم برایشان بیاوریم که وضعیت فعلی قابلیت تداوم ندارد. اما شاید این نوشته به درد مخاطبین این سایت بخورد:

من به دلایل متعدد وضع فعلی را نمی پذیرم. در این نوشته ابتدا نکات مثبت دولت فعلی را ذکر می کنم. سپس نکات منفی دولت و در انتها نتیجه با شما:

نکات مثبت دولت روحانی و نقد آنها

اگر کلاه خودمان را قاضی کنیم و بخواهیم خوبیهای واقعی دولت فعلی را بشماریم دو مورد "۱٫ کاهش تورم” و "۲٫ طرح تحول سلامت” به چشم می خورد.

خود طرفداران جناب روحانی علاوه بر اینها موارد زیر را ذکر می کنند:

۳- طرفداری بیت امام از روحانی
۴- بهبود روابط با جهان و بهبود اعتبار پاسپورت
۵- خرید هواپیمای نو بعد از سالها
۶- افزایش فروش نفت خام
۷- برجام و بسته شدن پرونده هسته ای

به طور خلاصه این موارد را نقد می کنم:

۱. کاهش تورم، اثر ناخودآگاه رکود است: یعنی وقتی بازار تحرک نداشته باشد، پول در جریان نباشد، تقاضای مردم برای خرید کم می شود و کاهش تقاضا مساوی است با کاهش تورم. کاری که دولت کرده است "املای ننوشته ایست که غلط ندارد” است. اصولا هر دولتی اگر فعالیت عمرانی و اقتصادی نکند، تورم کاهش می یابد و در این ۴ سال به دلیل اینکه دولت تمام تخم مرغهایش را در سبد برجام گذاشت، نتوانست کار اقتصادی مهمی انجام دهد و به طور خودکار تورم کاهش یافت. بماند که برخی مسئولین ایرادات اساسی به آمار تورم وارد می دانند.

۲. طرح تحول سلامت: این طرح در ابتدای امر تا حد زیادی به کاهش هزینه های بیمار کمک کرد و الان هم دفترچه سلامت بهتر از دفترچه های بیمه ای سابق است. اما افزایش حقوق پزشکان و افزایش تعرفه های پزشکی کار را خراب کرد.

۳. طرفداری بیت امام از روحانی: این دلیل اگر برای شما قانع کننده است توضیح بفرمایید!

۴. بهبود روابط با حهان: در این چهار سال غیر از ۵+۱ با کدام کشور ارتباط تجاری یا سیاسی تازه ای داشتیم؟ در مورد پاسپورت هم خوب است آمار ۲۰۱۷ موسسه بین المللی Nomad Capitalist را بخوانید (+). گذرنامه ایران رتبه ۱۹۱ از ۱۹۹ را کسب کرده است!

۵. خرید هواپیمای نو: حرفی نیست جز اینکه گویا در قیمت خیلی بیشتر از قیمت واقعی پرداخت شده است.

۶. افزایش فروش نفت خام: عمری است داریم چوب خام فروشی نفت را می خوریم. تا کی قرار است به خام فروشی افتخار کنیم.

۷. برجام و پرونده هسته ای: نمی دانم کجای برجام باعث افتخار است. تحریمها که نرفت. بانکها که ارتباطشان برقرار نشد. هسته ای هم که نابود شد… من که با یادآوری صحنه های قسم های دروغ صالحی در مجلس (والله) و صحنه های برچیدن شبانه فردو و سیمان ریزی اراک به شدت ناراحت می شوم. پیشنهاد می کنم حتما مستند فروشنده را تماشا کنید.

نکات منفی دولت روحانی----------------------------------------------------------------

۱- تفکر لیبرالی و نگاه به کدخدا و عدم اعتقاد به قابلیتهای داخلی: روحانی از همان ابتدا برجام را کلید زد و چند سال را صرف توافقی کرد که تقریبا هیچ نداشت. دوباره خواهش می کنم مستند فروشنده را ببینید و قضاوت کنید. جناب روحانی، با خودروی برقی داخلی عکس می گیرد ولی بعد از آن قرارداد واردات خودروی برقی را امضا می کند.

۲- ترس بیش از حد از آمریکا و غرب: دولت به خاطر رعایت حال کدخدا بارها تصمیمات غیرعزتمندانه گرفته است. مثلا ۴ سال است که ماهواره های ما پرتاب نمی شوند. ماهواره شریف ست که هر سال به سال بعد حواله می شد. در آخرین بار از روی سکوی پرتاب با تشر آمریکا به آشیانه برگشت. کشتی کمکهای انسان دوستانه ایران در نزدیکی بندر حدیده یمن باز با تماس جان کری، تغییر مسیر داد و به جیبوتی رفت. به دو نوجوان ما در جده تجاوز شد و پیگیری درستی نشد. واقعه منا، کاهش ارزش پاسپورت، عدم صدور ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل، بسته شدن آمریکا به روی ایرانیان و … حاصل سیاستهای غیرعزتمند و از روی ترس این دولت است.

۳- پیر و خسته بودن: این دولت فعال نیست و نمی تواند هم فعال باشد چون پیر است و خاصیت پیری، خستگی و کم کاری است.

۴- تعطیلی بازار مسکن: دولت با تعطیل کردن بخش مسکن و تعلل در تکمیل مسکن مهر، عملا فرصت ایجاد اشتغال را از طیف وسیعی از کارگران و مهندسان عمران گرفت و رکود وحشتناکی را هم در این حوزه ایجاد کرد.

۵- تعطیلی گسترده واحدهای تولیدی همراه با واردات اقلام غیرضروری: بدون شرح

۶- محرم ندانستن مردم و مجلس: قراردادهای مهم در این دولت به طور عجیبی محرمانه امضا می شوند:  موافقت با سند ننگین ۲۰۳۰ که نوعی برجام فرهنگی بوده، امضای محرمانه قرارداد FATF که طبق آن سردارانی مثل قاسم سلیمانی از استفاده از نظام بانکی کشور محروم می شوند، قراردادهای جدید نفتی که هنوز جزئیات آن مشخص نیست، قراردادهای محرمانه با پژو و ایرباس، قرارداد کرسنت و تبعات وحشتناک آن

۷- بداخلاقی: حرف از آزادی بیان می زنند و در عمل مخالفین را بی شناسنامه، بزدل، عصرحجری، هوچی باز، کاسب تحریم، جیب بر و … می خوانند. وزیران دولت اعصاب ندارند و حتی به فرماندار دولت خودشان فحش می دهند. میکروفون پرت می کنند و ..

۸- اشرافی گری و فساد: تمام کابینه دولت یازدهم ساکن شمال تهرانند و خرج این دولت بسیار زیاد است. ۴۵۰ هزار تومان پول مسواک و خمیردندان یک سفر نیم روزه به کرج و ۱٫۵ میلیاد هزینه همین سفر به استان البرز که ۵۰ کیلومتر هم با تهران فاصله ندارد! پرداخت حقوقهای نجومی به نورچشمی ها، اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی از صندوق فرهنگیان و معوقه خواندن آن! ذخیره نظام خواندن فردی که حقوق نجومی می گیرد. دختر مظلوم وزیر با ۲۰۰ میلیون واردات، هدیه ۱۶ میلیاردی به همسر حسین فریدون

۹- دروغ گویی در روز روشن: نیاز به شرح ندارد، ماجرای وعده ۱۰۰ روزه و ایجاد رونق و اشتغال. ماجرای لغو تمام تحریمها در روز اجرای برجام که بارها تکرار شد در حالیکه خودشان می دانستند که نمی شود. تکرار عبارت از رکود عبور کردیم در چند سال متوالی، در حالیکه هنوز رکود باقیست. اتهامات بی اساس به آقای رئیسی در مناظرات و سایر دروغهای دولت

۱۰- افزایش فاصله طبقاتی در این دولت و کوچک شدن سفره مردم: بدون شرح

۱۱- ادعای انتقاد پذیری و همزمان ایجاد فضای خفقان برای مخالفین: سه دولت است که بنده در کسوت استاد دانشگاه تدریس می کنم. هیچوقت اینقدر فضای اظهار نظر، سنگین نبوده است. مسئولین دانشگاه به طور فزاینده ای در کانالهای تلگرامی اساتید و جلسات دانشگاه تبلیغ روحانی را می کنند و مخالفین را در مواردی تهدید می کنند. دیروز که لیست اساتید حامی آقای رئیسی قرار بود منتشر شود، از حدود ۴۰ نفری که رایشان به ایشان بود، تنها ۴ نفر حاضر شدند اسمشان در لیست قرار گیرد!

۱۲- عوامفریبی و خرید گسترده رای در آستانه انتخابات:

-یارانه های قطع شده دارد وصل میشود! حتی برای اساتید دانشگاه! واقعا چی فرض کردند؟ 

-یارانه های برخی سه برابر میشود.

-به دهداران و روحانیان و اساتید وام و پول میدهند (از ۱۰ میلیون برای دهداران تا ۵۰ میلیون برای اساتید).

-دانش آموزان و اتوبوسها به شدت در خدمتند.

-اکثر وزرا و مدیران دولتی مشغول تبلیغ اند.

-سهام عدالت دارد واریز میشود.

-آمارهای جعلی ساخته میشود.

در پایان امیدوارم، به کسی رای دهیم که بهترین کارایی را برای ایران داشته باشد. نگاهش به داخل باشد و کدخدا محور نباشد. پرتلاش باشد و با تقوی. مردم را محرم بداند و طرفدار اشرافی گری نباشد. درد مردم را چشیده باشد و برایشان راهکار بدهد. و عاقبت از آن متقین است… .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها