يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۸۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزیر امور خارجه سودان از حضور رئیس‌جمهوری این کشور در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که با مشارکت رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، ابراهیم غندور، وزیر امور خارجه سودان گفت: عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در نشست سران در ریاض که با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

وی گفت: ما امیدواریم که روابط ما با آمریکا عادی شود. پیشتر یکی از منابع کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ به دلیل حضور عمر البشیر در نشست ریاض شرکت نمی کند. 

غندور در پاسخ به این سوال که آیا بشیر با رئیس‌جمهوری آمریکا دست می‌دهد یا خیر گفت: نمی‌توان این مساله را پیش‌بینی کرد. دست دادن زمانی که روابط میان دو کشور خوب نباشد بی‌معنی است.

سودان سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا بوده و حتی البشیر خود نیز از سوی اینترپل به اتهام نسل کشی تحت تعقیب قرار دارد. با این وجود خارطوم در سال‌های گذشته تلاش کرده با نزدیکی به عربستان به نوعی روابط خود با آمریکا نیز بهبود ببخشد.

براساس این گزارش نشست سران کشورهای عربی و اسلامی یکشنبه آینده در ریاض برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها