يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۸۹۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۱     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سخنگوی شورای نگهبان از توافق این شورا با وزارت کشور برای شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در اولویت پس از اخذ رای خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه بازدید از جایگاه خبرنگاران مستقر در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات فعالیت خود را از ساعات اولیه آغاز کرده و در گذشته هم جلسه‌ای برای مرور مسائل مرتبط با انتخابات با حضور آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و نیز تعدادی از اعضای حقوقدان شورا داشتیم.

وی افزود: روز گذشته تماس‌هایی با استان‌های مختلف داشته‌ایم تا میزان آمادگی آنها را بررسی کنیم و خوشبختانه دیدیم از آمادگی لازم برخوردارند و امروز هم از ساعات اولیه کار خود را آغاز کرده‌اند.

کدخدایی تاکید کرد: در حال حاضر ناظرین شورای نگهبان اکثر صندوق‌هایی اخذ رای حضور دارند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است، البته ناهماهنگی‌های اولیه وجود داشت که با پیگیری دوستان برطرف شد.

وی اضافه کرد: دو تن از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نمایندگانشان را برای حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی کردند به نحوی که آقای حسین طلا از سوی حجت‌الاسلام رئیسی و محمدرضا صادق نیز از سوی حجت‌الاسلام روحانی به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند و در حال حاضر در ستاد مرکزی مستقر هستند.

کدخدایی همچنین در پاسخ به این سوال که‌ آیا با توجه به اینکه آقا صادق دیپلمات است منع قانونی برای حضورش در انتخابات وجود دارد یا خیر گفت: خیر، ایشان فقط برای ارائه گزارش به آقای روحانی در ستاد حضور دارد و حضور نمایندگان کاندیداها در هیئت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات موضوعی نیست که در قانون پیش‌بینی شده باشد، بلکه این اقدام از سال 88 یک روش ابداعی بوده و برای ایجاد اطمینان و اعتماد بیشتر برای نامزدها در شورای نگهبان آن را پیشنهاد کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان پایان شمارش آرا تصریح کرد: درباره این موضوع اطلاعی ندارم اما پس از پایان ساعات رای‌گیری شمارش آرا آغاز خواهد شد که طبق توافقی که با وزارت کشور انجام داده‌ایم، اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری است.

وی اضافه کرد: البته در حوزه‌هایی که انتخابات میاندوره‌ای مجلس برگزار می‌شود نیز شمارش آرا انجام می‌شود و با توجه به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اگر فردی به اشتباه رای خود را در صندوق دیگری بیندازد آن رای نیز شمارش خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها