أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۲۰۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
یک طراح هلندی تصمیم دارد دوچرخه ای بسازد که هوای اطراف فرد را پاکسازی می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دان روزگارد، طراح هلندی در سال ۲۰۱۵ میلادی طرح برج بدون دود (Smog Free Tower) را برای پکن ارائه کرد. اکنون این شرکت به دنبال گسترش حوزه فعالیت ابزارهای مبارزه با آلودگی است.

این برج با ۷ متر ارتفاع و ۳.۵ متر قطر سازه ای است که با باد کار می کند و با انتشار یون های مثبت، نوعی حباب ایجاد کرده و هوا را پاکسازی می کند. این یون ها به ذرات ریز غبار می چسبند و به و به وسیله یک صفحه دارای بار منفی به داخل برج جذب می شوند.
 
دوچرخه ای با قابلیت پاکسازی هوا
 
آخرین مطالعات نشان داده این برج می تواند ۷۰ درصد ذرات PM۱۰ دریافتی را جذب کند. این برج در بازه ۴۱ روزه توانست ۳۰ میلیون مترمکعب هوا را پاکسازی کند.

اکنون روزگارد تصمیم دارد با همین فناوری دوچرخه ای بسازد تا مردم را به دوچرخه سواری تشویق کند.

این دوچرخه هم اکنون در مرحله طرح اولیه است و هیچ جزییاتی از آن منتشر نشده اما ایده اصلی دریافت هوا، پاکسازی و سپس ارسال آن به فضای اطراف دوچرخه سوار هنگام پدال زدن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها