کد خبر: ۴۲۲۱۱۶
زمان انتشار: ۲۲:۵۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
علمای بحرین تاکید کردند که برای دفاع از دین و مرجعیت و حق ملت در عمل به فرائضش و در رد اقدام نظام برای به زیر سلطه گرفتن شعائر اسلامی اعلام میکنیم «امروز روز خشم بحرینی ها است».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از المیدان، علمای بحرین با صدور بیانیه ای محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند.

در بیانیه علمای بحرین تصریح شده است: جسارت نظام در قبال فقیه متقی، عادل، پاک و پرهیزگار آیت الله عیسی قاسم از طریق مجرم خواندن ایشان و دست درازی به حقوق و وجوهات شرعی و مصادره و تصرف در آن، در واقع عدم به رسمیت شناختن طائفه شیعیه، موجودیت، عقاید، فقها و حرمت مرجعیت و رهبری دینی آن است و در نتیجه اعلام جنگ علیه آن می باشد. همچنین انکار شراکت و تساوی آن در شهروندی و تمامی حقوق و مستلزمات و واجبات مبتنی بر آن است.

در آن هنگام که شخص امکان عمل به فرایض شرعی و خدمات اجتماعی اش را بدون اجازه نظامی ظالم و فاسد نداشته باشد، خطر نزدیک و فاجعه قریب الوقوع است.

بر همین اساس و برای دفاع از دین و مرجعیت و حق ملت در عمل به فرائضش و در رد اقدام نظام برای به زیر سلطه گرفتن شعائر اسلامی اعلام میکنیم «امروز روز خشم بحرینی ها است» و از تمامی مومنین ملت صبور و غیورمان خواستاریم با پر کردن میادین صدای خود را در مقابل نظام بالا ببرند تا از جنونش دست بردارد؛ اگر عقلی داشته باشد و شما فرزندان ملت ایمان داشته باشید که تمامی نقشه های بیهوده نظام به برکت ایمان، صبر و توکل شما بر خداوند شکست خواهد خورد.

‎‏‎ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.
‏‎‏‎‏علمای بحرین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شده است. دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها