أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۲۲۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عربستان پس از امضای یک قرارداد 500 میلیارد دلاری با آمریکا در جریان سفر ترامپ به ریاض، و در پایان نشست «اسلامی- آمریکایی»، «مرکز مبارزه با افراط‌گرایی» شد! آل‌سعود منشأ ایدئولوژی داعش و گروه‌های تکفیری است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، دلارهای نفتی آل سعود آنچنان به مذاق ترامپ رئیس‌جمهور تاجرمسلک آمریکایی خوش آمده که وی برخلاف تمام عرف‌های سیاسی به عربستان لقب‌هایی داد که حتی مقامات سعودی نیز جرات خطاب کردن کشور خود بدین نام‌ها را ندارند! «دونالد ترامپ» روز شنبه در اولین سفر خارجی خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌ وارد عربستان شد و مورد استقبال «ملک سلمان بن‌عبدالعزیز» قرار گرفت. وی در دیدار با ملک سلمان،  بزرگترین قرارداد تسلیحاتی جهان را با این کشور امضا کرد. ارزش این قرارداد که تاکنون در سطح قراردادهای تسلیحاتی جهان نمونه نداشته است، 110 میلیارد دلار برآورد شده است. از سوی دیگر در حالی که برخی رسانه‌ها رقم 280 میلیارد دلار برای قراردادهای ترامپ با عربستان ذکر کرده بودند، «عادل الجبیر» ارزش توافق‌های امضا شده میان دو کشور(تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی) را حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد! این رشوه آل سعود به عربستان باعث شد تا ترامپ خوش خدمتی سعودی‌ها را با «تاسیس مرکز جهانی مبارزه با افراطی‌گری در ریاض» جبران کند!
 
روز یکشنبه یعنی در روز دوم سفر ترامپ به عربستان، اجلاس «اسلامی- آمریکایی» هم برگزار شد! اجلاسی که «ملک سلمان» و «ترامپ» در آن بزرگترین حملات لفظی را علیه ایران انجام دادند. در بیانیه پایانی اجلاس سران  «اسلامی و آمریکایی»! در ریاض که با حضور بسیاری از دیکتاتورهای عربی برگزار شد نیز از تاسیس «مرکز جهانی مبارزه با ایده افراط‌گرایی که مقر آن در ریاض است»!، استقبال و بر آمادگی این کشورها برای تامین ۳۴ هزار نیرو از کشورهای اسلامی به عنوان «نیروهای حامی عملیات علیه تروریسم در سوریه و عراق» تاکید شد!
 
چنین تصمیمی در شرایطی اتخاذ شده که عربستان خاستگاه یکی از افراطی‌ترین و خطرناک‌ترین عقاید و افکار تغذیه‌کننده فکری بسیاری از گروه‌ها و فعالیت‌های تروریستی به شمار می‌آید. در این بیانیه اشاره شده است که‌ «رهبران کشورهای مشارکت کننده طرح عربستان برای تاسیس مرکز «گفت‌وگوی بین ادیان» را ارج نهاده و با اقدامات نظام ایران به دلیل ادامه حمایت از «افراط‌گرایی» مخالفت کردند»!
 
شرکت ‌کنندگان در نشست ریاض از اهداف استراتژیک «مرکز مبارزه با افراط‌گرایی» به لحاظ فکری، رسانه‌ای و دیجیتالی استقبال کردند. آنها اعلام کردند، تاسیس «ائتلاف خاورمیانه‌ای» و اعلام الحاق کشورهای شرکت‌کننده در آن در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. شرکت‌کنندگان در این نشست بر هماهنگی مواضع و دیدگاه‌ها بین جهان عرب، اسلام و آمریکا در عالی‌ترین سطح خود تاکید کردند!
 
نمایشی مسخره
 
انتخاب آل سعود، به عنوان پدرجد «تکفیری‌ها» برای مرکزیت مبارزه با افراط‌گری و تروریست‌های تکفیری آنچنان مضحک است که «تولسی گابارد» نماینده کنگره آمریکا افتتاح مرکز مقابله به اصطلاح با تروریسم در عربستان را «کار بیهوده و نمایشی مسخره» خواند و گفت: «عربستان بزرگترین حامی تروریسم است.» وی تاکید کرد: «خیلی طنز و کنایه‌آمیز است که ترامپ در سعودی در حال بازدید از «مرکز مقابله با ایدئولوژی افراطی» ‌است در حالی که سعودی، میلیاردها دلار برای گسترش این ایدئولوژی هزینه می‌کند.» «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از محتوای بیانیه پایانی ریاض اطلاع نداشتیم و این بیانیه‌ ما را غافلگیر کرد، زیرا قرار نبود در این نشست بیانیه‌ای صادر شود.»
 
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم در واکنش به این نشست اعلام کرده: «سخنرانی ترامپ در نشست اسلامی- آمریکایی جعلی، مملو از دورویی و اظهارات مغرضانه علیه ایران و برای خوشامد عربستان بود.» این روزنامه در ادامه افزود: «ترامپ در این سخنرانی کاملاً این حقیقت آشکار را نادیده گرفت که «عربستان» خاستگاه و منشأ افراط‌گرایان وهابی سلفی است و تروریست‌هایش مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند؛ نه ایران.» دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از سرمایه‌گذاری کلان عربستان در کشورش تمجید کرد، در توییتر نوشت: «ایرانی که تازه انتخاباتی واقعی برگزار کرده، از سوی رئیس‌جمهور آمریکا از آن پایگاه دموکراسی و میانه‌روی‌(عربستان) مورد حمله قرار گرفت.» وی افزود: «این سیاست خارجی است یا دوشیدن 480 میلیارد دلار از عربستان؟»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها